This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym OlafFO

Hej.

Jeg går og tænker på, muligvis at tage en tur til Asien om 1 år.
    Afrejse Aug eller Sep 09.

Først skal siges at jeg er 25 år om et par dage og ungdomsbilletter gælder ikke for mig når jeg er blevet 27 år. Shit jeg er gammel.

Jeg havde tænkt på følgende lande:

India 2 uger
    Nepal 4 uger. Frivilligt arbejde
    Thailand 4 uger
    Cambodia 2 ugr
    Laos 2 uger
    Vietnam 2 uger
    Singapore 1 uge
    Malaysia 2 uger
    Indonesia 2 uger
    Hong Kong 1 uge
    Shanghai 4 uger. Gå i skole gennem EF og lære kinesiskt.
    Beijing 1-2 uger
    Syd Korea 2 uger.

Total uger 30 uger + 2 uger siger jeg bare, at rejse i med tog, fly. ect…
    = 32 uger rejse. Jeg har nok af tid måske, og skal spare penge op.

Hvilken route er best at begynde med ? Fra India eller Syd Korea ?

Nogle lande som man skal vælge fra ? Det er jo rigtige mange lande, jeg har tænkt mig til. Så derfor spørger jeg eksperterne som har været afsted og andre som har lyst til at kommentere.

Hvor mange penge bruger man pr. enkelt land, sådan cirka. Alt inklusive så som mad, drikke, hostel.

Skal man bestille sine flybilletter hjemmefra eller er det best om man køber dem på vejen.

Hvordan er det med Kilroy med at lave en flypakke ?

Er det billigt ?
    Havde kun tænkt mig flybilletter, og tage tingene som de kommer. Måske tage et par guided ture.

Jeg vil gerne opleve Natur, Sky dive, Paraglide, trekking, raftning. ect… Jeg vil opleve alt faktist.

Hvad ville flybilletterne cirka koste ?

Jeg har været inde på momondo.com og lonelyplanet og checket, men ville lige høre fra folk som har været på sådane ture.

tak

Olaf

Anonym lone traveller

Air asia er det rene, dyre luksusselskab sammenlignet med tigerairways.com

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Du spreder dig over mange lande på kort tid. Overvej at bruge mere tid på hvert land. Ellers vil du komme hjem og det du husker bedst er busturene. Jeg var i asien i 6½ måned og nåede kun Nepal, Thailand, Vietnam, Cambodia og Laos… 6 uger i Nepal, 7 uger i Thailand, 6 uger i Vietnam, 4 uger i Laos, 2 uger i Cambodia – og det var REN rejsetid.

2 uger i Vietnam synes jeg personligt selv ikke er nok. 4 uger i Nepal er heller ikke nok når du skal bruge tid på frivilligt arbejde derude.

Så hvis jeg skal give dig ét godt råd så vælg kvalitet over kvantitet. Du er stadig ung og skal nok få mulighed for at komme til asien igen og se nogle af de andre lande.

Hav en rigtig god tur 🙂

Anonym Shu Lei Gen, GuangZhou

Tag din Hard- top med ! bestil fly- billetter over nettet, naar du behoever dem ! Rejs evt. med tog og bus, evt ogsaa skib ! saa faar du de forskellige lande under “neglene”.
    Kilroy rejser !! de goer det hele 50 % dyrere. Lad hellere de lokale hjaelpe dig, stort set alle asiater er venlige og imoedekommnde

Anonym willy skou

som skrevet i svar 1 tag tog / bus. du vil nok kunne bruge mindre tid i Singapore 1 uge er efter min smag nok noget i overkanten.

Anonym Anonym

Pyh det var mange lande på kort til! Overvej om du ikke vil få mere ud af at bruge længere tid hvert sted istedet for at styrte afsted. Singapore er super, men dyr. 2-3 dage er rigeligt.
    Flyv rundt i Østen med AirAsia.com – billigt! Som i svar 1 – book først fly når du er klar til at tage videre.
    Go’ tur

Anonym MogT

Det er stort set den tur jer er paa nu, lige minus nepal sydkorea og shinghai(indtil videre).
    Foerst kan det lige siges tingende er blevet en den dyrer, saa hvad der staar i Loenly osv skal du nok laekke maellem 30-50% til (her selv bogen fra 03-08).
    Men der er sket meget de sidste 6 mdr, det er stadigt billigt at bo og leve men det er dyrt at rejse.
    Men et par gode raad: book saa lidt som muligt hjemme fra,, ta en dag af gangen,, Brug Lonely planet som en guide , og ikke en som bibel,, ellers vil jeg bare sige poej poej og hvis du har nogle ? er jeg MogT her inde.
    naa ja jeg har en hjemmeside http://www.thildeogmads.dk
    der kan du ogsaa spoerge paa wallen eller se hvad vi har/laver de forskellige steder..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account