This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Boge14

Hi all u!
    Til sommer drager jeg mod Bali for at surfe i omkring 3 måneder. Formålet er at surfe, surfe og surfe. Derfor bliver både bolig og levestandard nedprioteret, så jeg kan forblive på øen i længere tid.
    Så jeg søger nogle med noget erfaring eller erfaring, der kan fortælle priserne på de forskellige ting såsom:
    Lejlighed?
    Transport i form knallert/cykel?
    Priser for mad? Er det billigst selv at lave eller?
    Vaccationer?
    Pris på en øl?
    Hvis der evt. er nogle der har nogle alternative rejsemål, hvor det er billigere, må de også gerne melde sig ind på banen.
    Håber meget på svar.
    Peace

Anonym Soren J

Hej Boge

Lyder fedt med den tur du skal paa.

Hvis du paataenker at tage til Kuta hvor de fleste andre surfbumser er, kan jeg hjalepe med et par af dine spoergsmaal.

Du kan leje en Motorcykel for omkring 50.000 dagligt, hvilket er rundt regnet 32 kr. hvis du lejer den for en lang periode er det sikkert mindre. har hoert folk har faaet det ned paa omkring 30.000 rupiah. der findes saa vidt jeg ved ikke knallerter, men de MC som er er saadan set bare scootere med lidt mere traekkraft. topfart ca. 100 kmt

Trafikken er vanvittig i Kuta, men stortset alle surfere koerer rundt paa MC, og der er monteret holder til braettet paa dem alle. Saa hvis farten er ikke hoej, saa sikkerheden er nogenlunde.

En oel koster ca. 20.000 Rupiah for en stor Bintang, som er 620 ml. mener jeg. Saa helt vanvittigt billigt er det ikke, men stadig paa den billige side. Der er sort af Australiere i Kuta, og det traekker formentlig priserne lidt op.

Hmmmm. du kan godt laver mad selv, men hvis du vil spise i gadekoekkener osv. kan du faa en gang Nasi Goreng som er stegt ris med kylling for omkring 10.000 + 6.50 ca. saa jeg gad ikke lave mad hvis jeg var dig. Noget af det bedste mad jeg har spist paa Bali er fra gadekoekkener.

Med hensyn til lejlighed kender jeg ikke priserne. Men du kan faa et vaerelse for omkring 120.000 pr. doegn, og hvis du siger ja til at blive en lang periode som du snakker om, vil jeg skyde paa du kan vaere heldig at faa det ned paa omkring 80.000 – jeg har dog hoert om langt billigere accomadation, men har ikke selv kunne finde det.

Vaccination skal du bare have Twinrix, som er leverbetaendelse. Ja og saa stivkrampe som du sikkert allerede har. Ca. 500 kr. mener jeg. Lige en sidste ting, jeg ville ikke turde cykle i Kuta, og der er heller ikke mange der vover sig ud paa cykel.

Har hoert at man ogsaa kan surfe langere mod vestkysten af Bali, men ved jeg intet om. det jeg ved, er at hvis du soeger et vildt natteliv samt ligesindede surfere, bliver det ikke vildere end Kuta.

Haaber du kan bruge det til noget.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account