This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jantzen

Hej Tanja..
    Hold da op hvor har du oplevet meget. Kan du huske hvor henne i var i junglen hvor i overnattede i tree tops houses? Og hvor købte i sådan i turen? Det var vel en arrangeret tur ikke?
    Vi skal til Thailand om 17 dage..jubii..

Anonym Tanja

Vi overnattede i Khoa Sak junglen– i tree top houses, det var virkelig en unik oplevelse… ellers var i nogle andre jungler i nord thailand og 1 nogle timer fra Kancahanaburi..
    jo, det var en arrangeret tur, men ikke en typisk turist tur;)
    virkelig fedt at opleve ting, som ikke alle har gjort:)
    Lyder dejligt og skønt at I rejser afsted om 17 dage.. Thailand er bare………….mumssssss

Anonym Maja

´Hej
    Ej hvor lyder det bare spændende! Hvor var det I sov i bambushytter hvor I så elefanter bade om morgenen?

Hilsen maja

Anonym Tanja

hejsa Maja..
    Det var i en jungle tæt på Kancanaburi, kan desværre ik huske hvad den hed. Men derfra tog det ca. 1 time og køre, også sku man sejle i små bade langg tid derud..
    Det var virkelig vidunderlig.. bambushytter flydende på floden, bundet fast til breden… alle lyde fra junglen og så kom de elefanter ned tidlig hver morgen og badede, og man ku give dem noget frugt nogle gange..

Anonym tanjahnielsen

Hejsa.. den vil ikke svare på den rigtige måde, så jeg blev nødt til at svare på dit indlæg på denne måde..
    Hejsa.. min kæreste og jeg rejste Thailand tyndt for et år siden og har været alle de steder i skriver om sådan ca…
    Vi har dog ikke brugt nogle af de selskaber som I skriver, men der er jo tonsvis at bruge:)
    Jeg vil først sige at tiger templet er en kæmpe vild stor oplevelse, at skal sidde ved en vild tiger er vildt, man skal skrive under på at hvis sker noget, er det ens egen skyld… det giver da adrenalin…
    Vi er også total vild med dyr og vilde spændende naturopvelser, det får man lidt mere uforglemmelige oplevelser af efter vores mening end at sidde i en bar eller shoppe;)
    Vi startede i Bangkok og så alt der, skal endelig udforskes… mange flotte templer m.m ta en sejltur på kanalen og oplev orkide farm, flydende marked osv….. bo gerne på Koh san road, det er fedt og meget shoppe.. som man lige kan tage lidt af..
    så tog vi turen til Kancanaburi.. fedt… vi startede i tiger templet, så broen over floden kwai, death railway, osv… så kørte vi nogen tid og såp sejlede vi med nogle små både langttt ud, (ingen elek. og ingen vand.) ud til junglen, hvor vi boede på en flydende bambus hytte, hver morgen kom elefanter ned og bade og vi kom i nogle ture i junglen.. hygge..
    så tog vi senere Nordpå, bla. Chang mai… der var vi på trekking tur en uge, levede i junglen, boede i landsbyer der, river raftede, så forskellige dyr og planter osv… virkelig fedt og hårdt.. total primitivt.. men fedt–
    senere til puket og øer der… så ud til jungle dernede igen.. levde i tree tops houses.. langgt inde i junglen og 30 meter oppe i et træ så se alle dyr… tro mig… uhaa der findes kæmpe insekter.. haha
    så sku vi leve med nogle slags indfødte… længere inde i junglen.. det var så primitivt, glem alt om toilet, el, vand, hyg. osv.. men se alt… oplev naturen og præv grænser af.. vi var tit ret bange.. vi så nok 20 kæmpe tarenteller, wild pigs, skolopendere, aber aber aber, insekter, slanger osv…
    var på nattevandring i junglen om natten, kun med en kæmpe kniv og en lygte.. sejltur kl, 5 om morgenen for at se dyr , morgenvas i en grotte, fyldt med kæmpe flagermus… osv osv… kan ik skrive alt. 🙂
    så tog vi først til Krabi området og rundt til alle øer, lærte sejle i havkajak.. øen fra The Beach filmen skal ses:)
    så var vi ved øerne Koh samui, Koh tau, koh nang yang– de mest lækre øer i thailand!!!!!!!!!

det var lidt om hvad vi har oplevet…
    der er nok at tage fat i i thailand, men hvis i elsker dyr så ta i junglen… primitivt. uden så andre turister hvis muligt, så ser ma meget..
    vi elsker thailand, folk er de mest venlige mennesker..
    skal afsted selv til juli 2008 dog for at tage mit 6. sem som sygeplej. der på en børneafd. i Bangkok:)
    Held og lykke med rejsen..
    spørg endelig hvis er mere.. så skal jeg prøve at svare på det:) Vi rejser selv om 2 uger til Kenya, Tanzania og Zanzibar.. vi skal arbejde på børnehjem, men også rejse rundt. Fordi vi elsker dyr og natur så er det ultimative at komme på telt safai bla.. og svømme med delfiner og måske hval hajer.. 🙂

Anonym Anonym

Hej Tanja.

Jeg har læst om din helt utrolige rejse! Jeg rejser selv til Vietnam, Cambodja og Thailand om ca. 2 mdr.

Jeg har lige et spørgsmål til dig;

– Var i vaccineret mod Rabies (Hundegalskab) når i var så tæt på dyrelivet eller er det ikke nødvendigt?

Håber at høre dig.

Venligst Stine

Anonym Tanja

Hejsa Stine..
    Det lyder dejligt med at din jeres, gld dig rigtig meget:)
    At rejse er at leve….

Ang. dit spørgsmål, vi var ikke vaccineret mod rabies, det mente vores læge ikke der var nødvendigt. Men er selvfølgelig delte meninger om, men chancen for rabies er hvis de bider eller sådan, og hvis man bruger sund fornuft så…. men selvfølgelig kan alt ske.. men nej vi var det ikke..
    håber det var svar nok.
    Hilsen Tanja

Anonym Anonym

Hej Tanja!
    Tak for dine svar – det hjælper ;o)

Er der noget du kan anbefale at huske eller medbringe når man ikke har rejst før…noget man måske ikke lige tænker på?

Stine

Anonym Anonym

Hej Tanja.
    Tak for dit svar! Jeg kan næsten ikke vente med at komme afsted.

Lige et lille spørgsmål mere;o)
    – Jeg havde egentlig tænkt mig at have sandaler på hele turen, men er blevet overtalt til at købe et par vandre sko/støvler fordi det er for hårdt for kroppen (mest anklerne) at gå i sandaler med rygsæk.
    Har også fået atvide at vi ikke må gå rundt i junglen men sandaler, men at vi skal have lukkede sko på!

Hvad havde du med af fodtøj?

Mange hilsner Stine

Anonym Tanja

Hejsa Stine..
    Jeg havde eller vi havde et par gode “løbesko” med altså solide, støttende kondisko, ikke vandrestøvler, og et par gode sandaler som sad godt fast på foden..
    samt et par sandaler til stranden, dem med rem mellem tæerne.. det var de 3 par vi havde med..
    Håber det kan hjælpe dig..
    Hilsen Tanja

Anonym Tanja

Hej Stine!
    hm… kopier af alt altså pas osv…, lommelygte, vådservietter, silkesoveposer er rare at have grundet man skal sove et uhumsk sted, så kan man pakke sig i dem og tage det andet udenpå, dagbog – skriv hver dag, man vil tit glemme småting, små hyggelige spil, affaldposer, kuglepenne – altid en god lille gave, billeder af familien – man kan vise andre, travel disk – en lille rejse ekstern harddisk hvor man kan overføre alle sine billeder m.m til mens man rejser, så de er et sikkert sted og er fri for at have computer med eller gå på internercafe..ellers alt til den nødvendige rejse medicin taske, steril væske, plaster, imodium, næsespray osv…
    Pt. kan jeg ikke lige komme på mere…

Håber lidt var godt..
    Tanja

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account