This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym l sus l

Hej.

Jeg var i Bolivia i april måned ca. Jeg rejste med min veninde så vi var 2 piger på 2 år og jeg vil ikke anbefale at man rejser alene som så ung pige i Bolivia. Sikkerheden er langt fra eksisterende i Bolivia. Der skete heldigvis ikke noget med os og vi mødte da også piger som rejste alene men det er altså ikke noget jeg vil anbefale. Så skal man i hvertfald også kunne sproget for det gør n stor forskel.

Vi havde mnage episoder hvor det var lige ved at gå galt, bla havde vi købt billetter til en bus men missede heldigvis denne bus for senere fik vi at vide at netop denne bus var folk blevet truet ud af bussen og bedt om at smide alt deres tøj og så var røverne stukket af med ALT hvad de ejede. OG dette er noget der sker ofte i Bolivia.
    Politiet står med skilte hvor der står “stol ikke på politiet” fordi man netop kan købe politiuniformer og skilte på gadehjørnerne. Det er et land hvor alle snyder for at tjene penge.
    ca 2 mdr før jeg var i Bolivia var et østrigsk par forsvundet, vi fandt senere ud af at de var blevet taget til fange af en falsk politimand og efter de var blevet holdt fanget i en lille uge hvor deres kontoer var blevet tømt blev de begravet levende på en “falsk kirkegård” hvor man også fandt andre forsvundene mennesker. Det de havde gjort forkert var at atge en taxa…

Men når dette er sagt så er Bolivia også et vidunderligt land, det er en kultur du ikke finder andre steder. En oplevelse for livet og ja jeg ville egrne tage dertil igen. Men man skal tage sine forbehold.

Da vi var i Sucre mødte vi en dansk pige på omkring 21-22 år som var taget derned som sygeplejestuderende og på egen hånd ville ud og finde en praktikplads. Og det lykkedes, på det hospital var der også 2 andre danskepiger på samme alder som på sammemåde selv var taget dertil for at finde praktikplads. Så jeg tror og har også hørt at netop Sucre er en af de byer hvor det er nemt at lav frivilligt arb. Ved også at de søger eneglsktalende på skoler fx eller det gjorde de da vi var der.

Hold da op det blev langt men du ville jo høre alt, spørg endelig hvis der er mere du vil vide…

Anonym Anonym

Okay den fyr som du har snakket med ville jeg ikke vælge at stole så meget på for det er bestemt ikke rigtigt at Bolivia er et af de mest sikre lande i Amerika og slet ikke i Sydamerika. Argentina, PEru, Chile og Ecurador ville jeg klart anbefale hvis det var sikekrheden jeg gik efter.
    Men Bolivia er et spændende land og det er kart et besøg hver.
    Vi rejste op igennem Bolivia nede fra Salta i Argentina med tog “Dødstoget” så vi tog først til Uyuni som er et must at besøge. Salar de Uyuni, saltørkenen skal man bare opleve hvis man besøger Bolivia. Så tog vi videre til Potosi hvor vi så sølvminer og så til Sucre hvor vi så Dinoaftryk, mere var der ikek at komme efter i den by. Så tog vi til La paz hvor vi shoppede og sendte en masse ting hjem. De har de vildeste ting der. Herefter videre til Copacabana og videre op igennem Peru.
    Men jeg vil som sgat ikke anbefale Bolivia for sikekrheden.

Anonym mette

Hvorhenne i Bolivia var I? Jeg har planer om at tage til Sucre, og har været i kontakt med en fyr der har boet der. Han mente at hvis jeg gerne ville til amerika og gerne et sted der var sikkert, så var det Bolivia jeg skulle tage til. Han sagde at selvfølgelig var der kriminalitet, men det var mest småforbrydere.. og desuden sagde han at piger bliver behandlet med “overmåde meget respekt”… Jeg kunne forestille mig at det er anderledes i fx La Paz, men ved det ikke.
    Du skriver at det er en stor fordel at have kendskab til det spanske, og jeg er så heldig at have spansk på højniveau i gymnasiet i øjeblikket, så kan da en del 🙂
    Hvad for nogle steder besøgte i dernede? Er meget interesseret i at høre om steder der er musts at besøge!

Anonym Michaystrom

Shit jeg blev lige skræmt af dit inlæg, jeg har ellers ikke hørt andet end gode ting i Bolivia. men du har da nærmest skræmt mig væk, vi er to meget fornuftige piger med en god situationsfornemmelse, men det lyder på dig som om man nærmest bliver taget til fange når man ankommer ????

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account