Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200023 bbp-reply-position-1 odd post-3528775 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     testperson

Kender ikke lodgen, men har været på en jungletur med et andet firma. Stort set alt gik galt og som helhed var oplevelsen derfor ikke anbefalelsesværdig. Isoleret set, er dog masser af spændende ting at se i Ecuadors jungle. piratfisk-fiskeri, caymans, aber, edderkopper, skorpioner, frøer og meget mere.

Galapagos er en uovertruffen oplevelse og vil helt sikkert være diamanten på en tur til Ecuador. Min tur på 1 uge løb op i ca. 18.000 alt inklusive (drikkepenge, flybilletter, 9 dyk, entryfee etc.). Det var en uge med et tætpakket program – specielt når man også dykker. Man tager sig selv i at tro at det er aften når man sidder på båden og spiser frokost, fordi man synes man allerede har oplevet så meget den dag.

At bestige Cotopaxi er en fed oplevelse. Specielt når solen begynder at stå op og man kan se solen kaste en skygge af den klassiske vulkanform på skydækket under sig. Man er meget træt efter turen. Det er ikke et helt almindeligt trek, da man skal have issko på, hvilket gør det lidt hårdere. Den sidste times tid inden toppen kan man godt mærke at luften er lidt tynd og alt går derfor lidt langsommere. Der er et par enkelte passager på gletcheren som er en anelse halsbrækkende. Men helt klart en af de fedeste ting jeg har gjort. Bemærk dog at det IKKE er verdens højeste aktive vulkan. Det bliver den markedsført som, men det er ikke helt rigtigt. Det troede jeg også i starten.

Mht. Peru, synes jeg ikke det var lige så spændende som f.eks. Bolivia. Der er de oplagte ting (Cusco etc.), men ja Bolivia har en klart højere stjerne hos mig.

God tur til jer der skal afsted. Jeg ville være særdeles misundelig hvis ikke det var fordi jeg selv skal en tur til Borneo 😉

PS
      Tak iøvrigt til backpackerplanet for en side som gennem længere tid har været så ustabil at det er til at krumme tæer over.

jancassoe

Hej.

Tak for dit svar og det spændende indput.

Vi glæder os helt vildt til at skulle afsted og regner da også med at det bliver en kæmpe oplevelse, ikke mindst Galapagos.

jancassoe

simon mou

hvad koster det at bestige cotopaxi med en guide?

simon mou

Hey Igen!
            Tak for svaret. Det glæder mig at det er noget billigere at arrangere det i Quito. Jeg har søgt på nette for at finde nogle ture, og de eneste jeg kom frem til kostede 1500 USD.
            Var prisen ink. leje at div klatre udstyr, feks. jeg ikke rigtig at slæbe mine store vandrestøvler med til Equador hvis man kan leje.

Vh.
            Simon Mou

Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

1500 USD lyder EKSTREMT dyrt.
              Der er jo ikke tale om egentlig bjergbestigning. Nok snarere avanceret trekking.

Prisen inkluderede vist nok alt udstyret (ellers er det ikke dyrt at leje). Jeg havde mine trekkingstøvler med, men det er ikke dem du skal bruge når du ‘rammer’ gletcheren. Her har du nogle specielle støvler på(minder lidt om skistøvler – uden helt præcist at vide hvordan en skistøvle ser ud). Der spændes nogle ‘issko’ på støvlerne, så du kan stå fast på isen. Derudover har du en isøkse med, så du kan har noget at støtte med når det går op (og ned).

Der er selvfølgelig også reb og seletøj, så guiden har fat i dig, hvis du skulle falde eller lign.

Alt i alt er sikkerheden i top og gode guider. Kan desværre ikke huske hvad det firma jeg brugte hedder, men der var intet at udsætte på noget som helst.

Kig evt. i LP.

God fornøjelse. 😀
              Testperson

Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg kan ikke huske hvad jeg betalte, men jeg mener at det var 100-150 USD + drikkepenge.

Jeg brugte et firma nede i det centrale turistkvarter. De var meget professionelle. De vil formentlig prøve at overtale dig til at tage nogle andre guidede treks med dem for at afklimatisere. Det gjorde jeg ikke. Jeg trekkede istedet, på egen hånd, op til den top du kan komme op til via de cablecars der er i Quito (2 dage i træk). Hvis du ikke får hovedpine af dette, bør du kunne klare turen op til toppen af Cotopaxi uden problemer.

VH
                Testperson

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account