This topic is empty.

• Forfatter
     mohnton

Jeg svarer her da svarfunktionen ikke virker pt:

Hvordan I planlægger Jeres tur skal jo helst afspejle hvad I har lyst til at se: natur? Kultur? Arkitektur? osv. Folk har vidt forskellige oplevelser af turistattraktioner, alt afhængig af vejr, interesse osv.

F.eks. ville jeg ændre Jeres prioriteter, men det kommer jo helt an på hvad I har lyst til:

Jeg synes virkelig at Nazca linierne var overvurderet, kedelige og turistede (og har endnu ikke mødt en Nazca-begejstret person). Jeg fandt også Mancora UTROLIG overvurderet, og da den ligger meget langt nordpå ift. Jeres andre destinationer ville jeg foreslå at skippe denne. Hvis det er pga. surf, vil jeg anbefale at tage de lokale busser i Lima en 30min sydpå fra Centrum, hvor der ligger en masse små fiskerbyer med lækre og (ikke-turistede strande). De latinamerikanske mesterskaber blev f.eks. afholdt her (ved Punta Roca).

Jeg synes også øerne ved Lago Titicaca var utrolig turistede og iscenesat. Jeg tilbragte een dag der og var ved at brække mig, så måtte videre.

HUSK: Inca-trail skal bestilles i god tid i forvejen da de hurtigt bliver fyldt op!

Lad være med at tage munden for fuld – det fortryder I når I er afsted.

Hvis I er vilde med natur har Argentina og Chile utrolig meget at byde på, men det er selvfølgelig en hel anden natur end i finder i junglen. Som sagt, det kommer altsammen an på hvor jeres interesser ligger. Så det er nok mere det I skal afgøre.

Ang. den gode strand, så har jeg jo nævnt at de ligger syd for byen. I skal dog huske at det er efterår i April og altså typisk for koldt til at bade (også for den almene dansker). Jeg vil tro man ske helt op til Ecuador for at finde badestrande i april/maj, som er dejligt varme…

Håber det hjalp en smule.

mvh Trine

aka. mohnton.dk

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account