This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Tak for dit svar… i min helt egen tråd endda 🙂 🙂

Men ligger Sepilok ikke tæt på Sandakan…??? Vil det ikke være lettere at flyve til Sandakan?
    Og så flyve videre til KK, når vi vil bestige bjerget???
    Vi er ikke så interesseret i busture, når flypriserne er så lave (airasia)…

Hvordan booker vi billigst en tur til Turtle Island?

Jeg har hørt fra mange, at vi skal booke det hele på forhånd, når det er i juli måned (slutningen), vi er afsted….

MVH Jannie

Anonym Claus

Sepilok ligger tæt på Sandakan, måske 1 t derfra. Det vil være tættere at flyve direkte, men der er jo ikke nær så mange afgange, som til KK. KK er (synes jeg) en mere interessant by at opholde sig i.

Kota Kinabalu bjerget kan jeg ikke forestille mig skulle blive noget problem at kravle op på, også selv om man bare tropper op. Der er så mange guider, at jeg tror, det nemmeste (og billigste) er bare at tage afsted til park området og så finde en guide.

Det samme også med Turtle island, book fra Sandakan.

Jeg kender ikke til hjemmesider, hvor man kan booke online til Turtle island uden at det koster en jetjager.

Flyv til Sandakan, book en Turtle tur i Sandakan til efter jungletur, tag på jungletur, og fortsæt efter Turtle tur til bjerget og fortsæt herefter til KK.

Hvis i har god tid, betyder en dag fra eller til måske heller ikke det helt store?!?

mvh

Claus

Anonym Anonym

1000 tak for din hjælp…

Synes nu, der er en del afgange til Sankadan… så tror, at vi flyver rundt…
    enten
    a) KL – Sandakan – KK – KL
    eller
    b) KL – KK – Sandakan – KL

Billetterne koster kun ca. 200 kr. pr stk når man bestiller nu her…

Er mest i tvivl om, om vi tør vente med at booke udflugter… der anbefales også i de bøger, jeg har læst, at man flere steder booker på forhånd…

Vi har desværre kun mulighed for at rejse 6 uger… da vi begge er skolelærere og ikke kan holde fri uden for skolernes sommerferie… ville ellers gerne afsted længere… der er i forvejen alt for meget, vi gerne vil… så derfor vil vi flyve rundt det meste af tiden for at spare de lange busture…

Hvor længe var du på Borneo? – Kan du anbefale gode overnatningssteder…? Og hvilke udflugter, var du på?
    Er der andet, man bør prøve end Turtle Island, Jungletur og bjergbestigning?

Har du prøvet at dykke ved Sipadan?

MVH Jannie

Anonym globus

Ind i mellem blokerer den, så nu prøver jeg at svare her.

Flyv til KK (flere afgange med Airasia) og tag bussen til Sepilok, hvor Uncle Tan ligger. Det tager ca 5 1/2 t. Alternativt er der Wildlife Expeditions.

Og/eller flyv til Kuching og besøg Bako nationalpark og/eller Gunung Mulu og rejs overland til KK via Sebu, Marundi og Brunei til KK. Turen tager ca 2 dage. Og flyv tilbage til Kuala K fra Sandakan eller KK.

Besøg øer ud for KK, mulighed for snorkle og bade i krystalklart vand.

mvh

Claus

Anonym Claus

Der er to afgange til Sandakan fra Kuala L, mod over ti ti KK. Men lad nu det ligge.

Det eneste, jeg synes vil være rimeligt at booke, er Turtle island. Fordi, at de tager kun et begrænset antal til øen pr dag, men selv det passer ikke. Øen har to-tre gange så mange besøgende som normineret.
    Jeg kender desværre ikke til, hvordan I kan booke på forhånd uden at skulle betale en bondegård.

Mount Kinabalu er en turistmagnet. Men der var masser af guider, da jeg besøgte området. Jeg ville bare tage afsted og så få fat i en guide, når jeg ankom. Måske også lidt nemmere at presse prisen. Men booker I nu, er I jo også garanteret at skulle afsted på en given dato.
    Hvis der ikke går ged i bookningen?!?

Både Sandakan og KK har masser af overnatningssteder. Langt de fleste ligger indenfor gåafstand i centrum, så det er bare at stille bagagen et sted og så gå rundt og finde et egnet sted.

Kinabalu park er det dog bedst (og billigst) at bo lige udenfor selve parkområdet. der findes hoteller, hostels til noget billigere penge, end indenfor parkområdet.

Jeg var ca 15 dage på Borneo, og jeg prøvede ikke at dykke.

Du har selv nævnt alle stederne på Borneo/Sabah, Måske bortset fra Poring Hot Spring. Et sted med varme kilder tæt på Kinabalu bjerget.
    Vil du have mere Borneo, må du tage til Kuching/Sarawak-staten. – Som jo også har nationalparker.

mvh
    claus

Anonym Claus

Selv tak.

Det var nu ikke så meget, jeg kunne bidrage med.

Jeg håber, at I finder frem til en løsning og, at I får en fantastisk tur, når den tid kommer.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Mange tak for hjælpen… ved ikke helt, om vi tør vente med at booke til vi kommer derned…. må lige se, hvad jeg kan finde af priser her på nettet… er i fuld gang med at google og tjekke de steder, de foreslår i rejsebøgerne…

Tak for hjælpen 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account