This topic is empty.

• Forfatter
     Den Rejselystne

(jeg havde problemer med at svare på indlægget)

Hej Natasja

Jeg var afsted i 2004 på Interrail ned gennem Frankrig, Spanien og Italien.
    Med hensyn til Italien, så var jeg også i Firenze og her kommer lige et råd, som helt klart er værd at overveje!

Find et sted at bo hjemmefra før i lander i Firenze!
    Og hvorfor så det? Jo, vi (vi var 2 på tur) ankom med toget til Firenze kl. 05.30 og på dette tidspunkt er byen nærmest helt død.
    Vi kom til at gå sammen med nogle andre backpackere som også ledte efter et sted at bo. Vi stemte dørklokker på div. 2 stjernede hoteller og blev sågar også tilbudt et værelse hos en eller anden ældre herre, som dog førte os med på en længere gåtur inden vi ankom til hans sted – dette var dog for skummelt til os!

Tiden gik og “gruppen” blev mere eller mindre opløst, da nogle af de andre havde udset sig en campingplads lidt uden for byen, hvor man kunne leje telte. Det havde min makker og jeg ikke helt lyst til og vi fandt da også et hostel – Ostello Santa Monaca – som var ganske ok. Der var bare et lille problem! Man kunne først checke ind fra kl.9.30 og man kunne først få et værelse/en seng fra kl. 14.00! Så vi travede rundt i Firenzes gader, hvilket ikke var så spændende, da det meste af byen ikke var “vågnet” endnu.
    (Dog lå hostlet ikke helt som beskrevet i Lonley Planet guiden vi havde med os).

En anden lille finurlig historie var, at de vi ankom til Venedig havde vi heller ikke noget sted at bo, men her blev vi også mødt af en herre som tilbød os logi – til overpris vel at mærke, men vi skulle jo have et sted at sove og forholdene var meget fornemme og med eget toilet og bad!

Jeg håber dette var en smule hjælp og ellers vil jeg gerne henvise til min artikel om denne tur og ellers være behjælpelig med flere facts om bl.a. Firenze!

MVH
    Den Rejselystne

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account