This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym testperson

Hej Chris

Jeg vil anbefale at du starter med at gøre dig nogle overvejelser om hvordan du vil rejse, hvorhen du vil rejse, hvor lang tid du vil være afsted og ikke mindst hvad du vil lave. f.eks. sætter jeg meget pris på natur, mens du lyder mere kulturelt orienteret (templer etc.).

Nicolai Bangsgaard er afsted på 4. år (www.worldtravellers.dk), men han cykler rundt og bor vist nok også jævnligt i telt og laver mad over et gasblus. Det er helt sikkert billigt og du kan nå langt for pengene på denne måde, da nogle af de dyre udgifter på en tur (logi, mad, transport) begrænses. Men det kræver nok også at du er komfortabel med dit eget selskab en stor del af tiden.

Du skal også overveje hvor lang tid du vil være afsted. Hvis du starter idag og fortsætter til den dag du dør, vil der givetvis stadig være steder du ikke har været. Derfor er det nok en god idé at ligge en strategi for hvad du helst vil se og hvad du ikke vil gå på kompromis med.

Et godt råd fra mig ville være at gå frem efter princippet “less is more”. Nogen farer rundt i ½ år og ser måske 20 lande, men når de i virkeligheden at opleve landet rigtigt? Jeg foretrækker at have f.eks. 1 måned i et land (alt efter landets størrelse selvfølgelig), så jeg kan nå at se nogle af de forskellige ting landet har at byde på. Det betyder så også, at hvis jeg er afsted i 1 år, så kan jeg ikke nå særligt mange lande. Kort sagt kvalitet over kvantitet

Jeg var selv på jordomrejse i 1 år fra efteråret 05 til 06. Inden da besluttede jeg mig for, at jeg ikke ville gå på kompromis med noget. Jeg sparede derfor rigtig meget op inden (boede billigt og var gældfri). Det gav mig mulighed for at prøve mange forskellige ting, herunder en uges luksuskrydstogt på Galapagos som absolut ikke var i den billige ende. Men turen var på ingen måder præget af luksus. Jeg boede generelt billigt og opprioriterede oplevelserne.

Inklusive alt hvad jeg skulle købe hjemmefra (rygsæk, tøj, videokamera etc.), flybilletter og forbrug på turen tror jeg at jeg nåede op og bruge 200k-250k.

Jeg rejste 6½ måned i Nepal, Tibet, Vietnam, Cambodia, Laos, Thailand og 5½ måned i Chile, Argentina, Peru, Bolivia og Ecuador.

Du får generelt mest for pengene i sydøstasien og f.eks. indien og nepal.

Nå, håber det har givet dig lidt at tænke over. Men pas på. Det er en sygdom at rejse. Når du først er smittet bliver du ikke rask igen.

God tur.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account