This topic is empty.

• Forfatter
     mohnton

Backpackerplanet.dk virker igen ikke, så jeg bliver nødt til at oprette mit svar her:

Jeg er helt sikkert enig med Perry. I Ushuaia i syd (som ifølge mig også er et MUST!), er der også lækre hostels, hvor man får meget mere for pengene end i Chile og der møder man også mange rejsende. Husk at buspriser, samt flypriser ofte ca. er det samme, så selvom du er på low-budget, så kan det altså alligevel betale sig at tjekke flypriserne. Flyselskaberne rammes dog ofte af strejke, så selvom du har en flybillet, kan du godt risikere at skulle med bus alligevel og have pengene tilbage for din flybillet, så hvis I ikke har meget tid så sørg for at planlægge jeres rejse med et par “bounce-off” dage omkring flyrejse-dagene.

Calefate synes jeg ikke var noget specielt overhovedet, men derimod kunne jeg godt lide Bariloche og Punta Tombo hvis man kan lide pingviner (en walk-in pingvin-koloni). Er det din første tur til latinamerika vil du måske også sætte pris på en lille tur til Uruguay, hvor du har mulighed for at se en af de eneste koloni-byer i regionen. Den er dog ikke særlig interessant hvis du har været i Colombia eller mellemamerika/Cuba hvor det jo vrimler med dem.

Ang. KILROY, kan jeg kun FRARÅDE at anvende dem. Jeg har engang rejst med dem til mellemamerika og jeg havde 1000-vis af problemer med dem og i stedet for at være en hjælp, endte de med at være en konstant byrde. Jeg har endnu ikke mødt EN ENESTE som har haft en udpræget positiv oplevelse med dem – alle beklager sig. Du kan sagten selv arrangere turen! Og Chile har MANGE MANGE nationalparker at byde på, udover Torres Del Paine, som er fantastiske og der går busser derud i højsæsonen (Januar-Marts), så du skal nok klare dig. Det er relativt dyrt at komme ind i parkerne (der er altid turist-priser og priser for Chilenere), men alle parkerne har været værd en krone værd, så selvom de ikke er kendte er de HELT SIKKERT et besøg værd.
    Byen Pucón byder f.eks. på vulkanbesøg, hvor man bestiger den aktive vulkan om morgenen og ser ned i krateret osv. og så glider ned på “røv-slæder”. Hvis du kan lide at campere er der MANGE penge at spare og så møder du en masse Chilenere, som selv rejser på denne måde.
    Da jeg var afsted lejede jeg en bil med 3 andre og så camperede vi ellers igennem patagonien i over 1 mdr. Både på hostels, i nationparker (som tilbød camping) og hos lokale når vi ingen campingplads kunne finde. Jeg nød virkelig at campere, men medmindre du finder en på din rejse du har lyst til at gøre det med, vil jeg ikke anbfale at gøre det alene. Bare vid, at det er en mulighed!

Ellers, så HELD OG LYKKE. Det er virkelig en af de mest naturskønne områder jeg nogensinde har været!

Mvh Trine

aka. mohnton.dk

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account