This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym raslyng

Hej Rosa

Den ville ikke opdatere mit svar på dit spørgsmål, så jeg måtte gøre det på denne måde. Sorry, at du så ikke får en mail.
    Jeg ved ikke, om jeg kan huske alle dine spørgsmål, men jeg skal forsøge.
    Ang. skildpadderne, så ville jeg også vente med at bestemme mig.
    Hvad I ikke må gå glip af: Jungleturen, men den nævner I jo selv. Uncle Tans camp var, da jeg var der, MEGET primitiv, men meget hyggelig. Så skal der være rent mm, så find en anden arrangør (hvis de har noget rent).
    Men han kan selvfølgelig have købt nye/rene madrasser mm.?????
    Min kammerat og jeg medbragte telt og overnattede på en af de små øer ud for KK. Vi valgte Sapi, fordi den på det tidspunkt ikke havde overnatningsmuligheder, så vi vidste, at vi ville være alene (med aber og høns mm)
    Sapi er nu stedet man sender endagsturister ud til, så tag en af de andre??? Sapi har dog en fin strand.
    Hvis jeg skulle derud igen, ville jeg “bestige” Mount Kinabalu. Og så ville jeg tage togturen nede sydvest på, hvis det stadig kører.
    Vi brugte noget tid ved Sipadan på at dykke, og derfor fik vi ikke set så meget andet.
    Det er let at arrangere ture derude, og I kan nemt få lov til at tage et par prøvedyk. Sipadan er bedst men prisen er derefter!

Glæd jer.
    Og prøv evt. Lonely Planet for at se det der med stammerne, det undersøgte vi ikke, da vi ikke havde tid.

Kommer lige til at tænke på, at I kan flyve til Bario fra KK og se stammer/folk med lange ører mm. Det vil jeg anbefale. Det er et smukt område med flinke mennesker.
    Bo hos Douglas og Millie, og tag i skoven med fætter Wilson. Det er en fed tur, der i jungleoplevelse langt overgår Uncle Tan, men du ser flere dyr hos UT.
    Wilson skød et vildsvin, som vi spiste aften og morgen. De skar kop og tallerken, ske mm af træ og bambus. Samt viste os, hvordan man laver fælder mm.
    ANBEFALES!!!!!!!!!!!

God tur
    Raslyng

Anonym Rosa

Hej Raslyng
    Fedt svar. Det lyder rigtig spændende og vil helt sikkert være noget vi vil undersøge. Hvordan finder vi Douglas og Mille – Er det stedet der hedder det? Vi er ikke sarte, og er med på at det er meget primitivt hos Uncle Tan, men det ser vi kun frem til. Det med rent værelse er mest ment når vi skal “slå os ned”.
    Tak for svaret

Anonym Rosa

Hejsa.
    Har været inde og undersøge lidt om Bario og det lyder rigtig godt. Stedet er kommet på listen over steder vi skal se. Noget er det er trækker er at det ikke er så turistet, det er meget rart. Jernbane turen lyder også som noget der kunne blive en oplevelse. Tænker på standarten i østen:)
    Endnu en gang tak.
    Rosa

Anonym rosa

Hej igen Raslyng
    Vi er så småt ved at planlægge vores rute på Borneo. Vi har bestemt os for at vi helt sikkert skal til Bario. Vil lige hører hvor lang tid det er realistisk at bruge der? Er der noget at se/opleve i området?
    Rosa

Anonym Anonym

Hej Rosa
    Jeg tror, vi var der i 5 dage.
    Vi blev inviteret indenfor i et langhus. Gik rundt og tog billeder af de lange ører (i smug). Vi fandt ud af, at hvis vi var smilende og “tegnsprogskommunikerede” lidt med de ældre mennesker, så var vi hurtigt blevet venner, og så blev der stillet op til fotosessions.
    Gik/kørte rundt i området med rismarker, bøfler, pitcherplants mm.

Som du kan høre, er svaret nok NEJ! Der er ikke noget at lave. Men der er mange indtryk at suge til sig, og så var der jo jungleturen!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account