This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Oelleboelle

Vi er to personer som vil rejse til syd Kina mv. fra midten af November 07 til midten af marts 08.
    Tænker at rejse ud og hjem fra Bangkok.

Vi har hørt at der er muligt at rejse med båd fra Nord Thailand til syd kina, er der nogen som kender til en sådan tur og hva koster den ?

Er det svært nogen form for problemer at krydse grænsen til kina fra vietnam/laos ? Vi har selvfølgelig visum på plads til Kina hjemmefra.

Til sidst hvor i sydkina er der bedst ?

Håber på svar, har rejst en del i Thailand/Laos/Vietnam men aldrig Kina.

MVH

Anonym Anonym

Jeg kan desværre ikke svare på det hele, men hvis i krydser the friendship-boarder Kina-Vietnam, er der ingen problemer. Jeg oplevede dem som meget u-korrupte og søde – som dansker for man by the way gratis visum for 15 dage.
    Når i tager til Sydkina, MÅ i bare tage til Guilin, aller helst til Yangshou, som er helt og aldeles fantastisk. Der vil man finde den smukkeste natur i Kina, den dejligeste atmosfære, storartet mad, natteliv og man vil møde en masse backpackere. Vi sad fast der i 14 dage, og kommer bestemt tilbage.
    Jeg ville også tage en smut til Shanghai, hvis jeg var jer, dog ikke helt syd, men bestemt det værd..

glæd jer! – og go’ tur selvfølgelig:-)

Anonym Anonym

Fuldstænding enig!! Området syd for Guilin er fantastisk og Yangshou er et godt udgangspunkt.
    Hvis i kommer i nærheden af Kunming så kan jeg godt anbefale at tage en dags tur til Stone forest også selv om det er en stor turist attraktion. Klippe formationerne er helt utrolige…. awesome!

Diamanten

Anonym Anonym

Jeg kan også tilslutte mig Yangshou og omgivelser. Byen er blevet lidt af en turist-magnet hvilket nogle gange er lidt for meget af det gode – men området er fantastisk. Man kan bruge dagevis på at sejle på floden, cykle rundt mellem rismarker osv.

Kan også anbefale Ping An hvor du ser de flotteste risterrasser – det er virkelig storslået. De hidder Dragons Backbone Rice Terrasses. Der kommer mange til byen om dagen, men tag og bliv der et par nætter, når folk forlader byen om eftermiddagen har du det hele for dig selv. Det er en minoritetslandsby, der er ingen veje i byen – det er virkelig et fantastisk område, også til gode gåture i området til de nærliggende byer.

Jeg kan også anbefale hele Sichuan-provinsen i Sydvest Kina. Der er utallige naturoplevelser. Feks. Jiuzhaigou Nationalpark (ved godt i rejser om vinteren, men der skulle være helt fantastisk der om vinteren, har dog kun selv været der om sommeren).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account