This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej 🙂

Er der nogen der har et godt bud på hvor man skal starte sin tur i Latin Amerika? Det må godt være et varmt sted 😀 Jeg har kun et par måneder, og har fået fortalt at central Amerika er det smarteste når man ikke har meget tid, da afstanden mellem landene ikke er så stor.

Jeg har rejst i hele Asien på egen hånd, men er en anelse usikker på om man skal være mere påpasselig som solorejsende kvinde i den del af verden? Er det lige så nemt at møde folk som i Østen?

Sidst men ikke mindst, hvad er prisniveauet?

Plelelle

Mvh Pernille 🙂

Anonym Claus

Hvis målet med din rejse er, at nå så mange lande som muligt, er det rigtigt, at du vil kunne nå flere i Mellemamerika end i Sydamerika.

Ecuador, Peru og Chile kunne også være et bud på en 2 mdr tur med oplevelser og varme. Der er muligt at flyve billigt indenrigs, og skal du med en bus, så er det komfortable langtursbusser.

Brasilien, Argentina, Bolivia. Strand, gamle kolonibyer, besøge vingårde, saltørken, mineby, indianere.

Jeg ville starte med at finde ud af, hvad jeg gerne ville opleve, f.eks. gamle ruiner a la det man kan se i Peru, vulkanoplevelser i Chile eller bare strand a la det, man kan opleve i Brasilien.

Mexico er tit billigere at flyve til end f.eks. Nicaragua, og der er masser af gammelt kultur, Nicaragua har gamle kolonibyer, Honduras har populære dykkesteder, Panama har regnskov osv.

Du kan sagtens rejse rundt alene. Det er der massevis, der gør, ikke så mange som i Østen, men det er bestemt muligt at møde andre rygsæksturister. Tager du ind på de hostels, der er anbefalet i guidebøger, møder du ligesindede.

Kriminalitetsraten er større i denne verdensdel, så du skal bare følge de alm kendte rejseråd, som at tage en taxi fra stationer til hostel, lad være med at slæbe alle værdigenstande med, når du skal ud, brug hostelets safetybox, lad være med at flashe med dit kamera/ure, smykker osv. Tegn rejseforsikring.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Tak for dit svar 🙂

Målet er bestemt ikke at nå så mange lande som muligt, egentlig har jeg aldrig en plan når jeg tager afsted. For det hele ændrer sig som regel undervejs alligevel.

Jeg er bare meget i tvivl når det kommer til Latin Amerika, for jeg ved meget lidt om det. Men jeg overvejer at starte i Costa Rica og så se hvad der sker derfra. Jeg havde også tænkt på at rejse til Argentina til at starte med, men har muligvis en ven jeg skal besøge i New York på vejen, så bliver det lidt dyrt i flybilletter 🙂

Anyway tak for hjælpen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account