This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym josti

Hej alle.

Min veninde og jeg planlægger at tage til Syd og Mellemamerika fra marts af og så tre eller fire måneder frem. Vi er meget i tvivl om, hvor meget man kan nå på den tid. Kan det lade sig gøre både at rejse gennem noget af Sydamerika og ende et sted i Mellemamerika? Vi har omkring 30.000 kr til rådighed hver, er det nok? Og har I evt. nogle gode rejsetips og/eller foreslag til lande man bare skal opleve?

På forhånd tusind tak.

KH. Stine og Josefine

Anonym Løven

Hej Stine og Josefine,

I kan godt nå både noget af Sydamerika og noget af Centralamerika, eller I kan bruge tiden i Centralamerika eller Sydamerika. Hvad søger I?

30.000 er det lommepenge eller skal de også dække flybillet, forsikring osv?

/Løven

Anonym Anonym

Vi er først llige begyndt at planlægge, men vi overvejer at arbejde frivilligt nogle uger i et af landene og ellers bare rejse rundt og opleve naturen, befolkningen og andre seværdigheder. Vi kunne godt tænke os at høre, om der var nogle bestemte lande, som især kunne anbefales inden vi sætter ruten.
    Derudover har vi også snakket om at tage dykkercertifikat, har du erfaring med det og kan det lade sig gøre forholdsvis billigt?

De 30.000 ville være inkl. flybillet, men det kan godt se ud som om det ville blive lidt stramt med budgettet. Vi har begge en rejseforsikring, skal man have noget udover den?

Tak for svaret:)

Anonym josti

Jeg er ikke sikker på, at vi når at komme så langt som til Belize, men det er godt, at vide at det ikke er svært at finde noget. Planlagde du præcis hvor og hvem du ville tage certifikatet hos eller tog du det bare lidt som det kom? Og hvad kostede det forresten?

Har lige kigget derinde og det kunne bestemt være en mulighed, underligt at vi aldrig har gørt om dem før.

Nej det tænkte vi også nok, hvad skal man sådan ca. regne med at bruge pr. uge for mad et et sted at bo?
    Vi har snakket om at starte i Peru og så se, hvor langt op i Mellemamerika vi kommer 🙂

Anonym Løven

Der er rigtig mange steder I kan tage dykkercertifikat i Syd- og Centralamerika 🙂 Jeg tog mit i Belize – fantastisk sted at tage dykkercertifikat – og dykkede efterfølgende i Mexico og Colombia.

Angående frivilligt arbejde kunne I tage et kig på http://www.exis.dk om ikke andet kan det give inspiration.

Det er selvfølgelig helt individuelt, hvad man bruger på sådan en tur, da det er forskelligt, hvad man prioriterer, men I skal efter min bedste overbevisning ikke regne med 3-4 måneder på farten, sorry.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account