This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym thaslam

Jeg skal til Sydafrika til næste år.

Jeg overvejer at tage afsted alene, er der problemer ved at rejse alene pige i dette land?

Er blevet anbefalet at købe en billet til Baz Bus, er der nogen der har erfaringer med dem? Kan ikke gennemskue hvor mange stop de har….synes at det kunne være fedt at rejse offentlig transport og evt. bil sammen med folk jeg møder, er der nogen der har erfaringer med det?

Har I evt. nogle gode råd/tips til Sydafrika?

Anonym Claus

Nu kører toget ikke overalt i SA, men jeg brugte det på lange afstande, f.eks. Cape Town til Pretoria/Johannesburg. Men toget kører jo ikke non-stop. Hvis du får lyst til at stå af i en eller anden flække, så er det bestemt muligt.

6 uger lyder ok, men der er jo også nabolandene, f.eks Namibia, Botswana, Mozambique.

Greater st Lucia Wetlands (nationalpark) tæt på Nelspruit i det østlige SA er et besøg værd, Dragensberg og Garden Route. Bare for at nævne et par ting.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Baz Bus er et udemærket alternativ til off transport. Du bliver sat af foran et hostel, som du selv vælger. Og sparer dermed en taxi fra banegård/busstation.
    Toget synes jeg, der fungerer rigtigt godt, det er noget dyrere, men så kan man jo også stå op og gå lidt rundt i toget.
    Det er tit, at folk har opslag på hostels omkring delebil, så det er også en mulighed.
    Du kan sagtens rejse rundt i SA alene som pige. Der er selvfølgelig de alm kendte rejseråd, du bør følge: Lad være med at slæbe alle pengene med, når du skal ud. Brug en taxi, de koster ikke alverden, spørg på hostellet, hvor det er sikkert at gå.

mvh
    Claus

Anonym thaslam

Det lyder godt, kan man også komme ud i små afkroge med toget?

Jeg overvejer at bruge 1½ måned i Sydafrika, er det nok/for meget eller?

Har du ellers andre gode råd til Sydafrika, altså gode oplevelser osv?

Anonym Anonym

Det lyder godt, dejligt at vide hvad man kan forvente 🙂

Har også overvejet at besøge nogle nabolande, men det må jeg se på når jeg kommer der ned 🙂

Tak for rådene 🙂

Anonym Ceciliew

Jeg har tænkt mig at tage ud at rejse som frivillig og som backpacker om ca. 1 år.
    Min destination skulle gerne være Sydafrika, men jeg ønsker samtidig også, at der skal være sikre og trygge rammer omkring mig – uden at det selvfælgelig skal føre til luksushoteller med alt for dyre priser! – Vil gerne rejse så billigt som muligt.

Men jeg tænkte på, om der er nogle områder og lande i Afrika, som man bør holde sig væk fra, hvis man gerne vil føle sig tryg?
    Eller kender i til lande eller områder, som kan klart anbefales?

Anonym Santania

Vil godt anbefale Cape Town Backpacker’s
    ( http://www.capetownbackers.com ). Super fedt sted, 5-10min’s gang fra Long Street. Rigtige flinke mennesker der arbejder der, og generelt en afslappet atmosfære, i hvert fald da jeg var der for et par måneder siden.
    Andre ting i Sydafrika:
    Kruger National Park. -Var på safari i 3 uger gennem Namibia, Botswana og Zimbabwe.. Og Kruger var stadig rigtig fedt efter det 🙂
    Vil også anbefale at krydse “The Karoo” i bil (sammen med andre, da det er et meget øde område), det er ligger i den nordlige del, mellem Jo’burg og Cape Town. Men kun hvis man kan lide at føle sig alene i verden 🙂
    Uh, og hvis man kan lide hajer, så er cape town jo stedet at booke en tur i buret. Dét holder altså.
    Og så er der jo selvfølgelig Cape Point og alt det der som man skal se.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account