This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Maja85

Hej
    Jeg er en pige på knapt 25 år der næste år skal studere 6 måneder i udlandet.
    Jeg overvejer Cape Town (eller evt. Johannesburg) men jeg er meget i tvivl, om det er sikkert nok at være alene pige..

Er der nogen der har erfaringer med at rejse i sydafrika ?

På forhånd tak!

MVH
    Maja

Anonym contrynen

Hej
    Min datter på 23 er lige vendt hjem efter et studieophold i Cape Town (cape town universitet)som varede i 5 mdr.
    hvis du er interesseret kan du evt. få nogle råd og input af hende?

Anonym Maja

Hej!

Tak til jer begge for svar.
    @ Martin, lyder godt at man ikke skal være bange 🙂

@ Contrynen, jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre din datter om hvordan hun synes det universitet var, det det netop er det jeg overvejer.

min mail er maja_adams@hotmail.com

tak!

MVH
    Maja

Anonym Anonym

Hej Maja.

Jeg har selv boet i Cape Town, og du skal ikke være bange for at tage derned alene! Mødte også massere af piger, som var alene dernede i min tid. Jeg vil dog anbefale dig at bo sammen med nogen, da det giver tryghed, og så det jo også bare federe end at stene alene.

Det man skal forholde sig til med sikkerhed i Cape Town, er at du skal være KLAR over hvor du befinder dig. Altså tage forholdsregler: gå ikke alene om natten, spørg folk om de områder du er i er ”sikre” osv. Men du skal virkeligt ikke være bange. Du vil blive fantastisk glad for det, og møde en enormt imødekommende by der tager imod dig med åbne arme!

Spørg endelig løs hvis du vil have noget uddybet.

Martin.

Anonym Footprint

Jeg har selv arbejdet frivilligt på et børnehjem i Cape Town og jeg følte mig aldrig utryk på trods af at jeg ofte gik alene rundt over alt!! (ikke en opfordring) :). Jeg kan tilføje at jeg ikke tror det samme er helt gældende for Johannesburg.. Desuden er Cape Town KLART at foretrække på alle områder!!!

Anonym LouiseE

Jeg har også boet i nærheden af Cape Town og følte mig aldrig utryg. Det er en helt fantastisk by 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account