This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hey!
    Vi skal som en del af en større rejse også opleve Sydamerika hvor vi skal rejse fra Lima til Rio i en periode på ca. 2 mnd. Vi skal dog holde nytår i Santiago for dér mellemlander vi nemlig, så jeg har nu tre soørgsmål omkring Sydamerika…

1. Santiago. Er der nogen der har været dér, og lige netop fordi at vi rammer nytåret dér, så skal opholdet i byen stå lidt i kontrast til resten af jordomrejsen, og vi er jo selvfølgelig interesseret i fest og farver hér.. Er der nogen der har nogle anbefalinger på gode hostels, barer ell. lign??

2. Machu Pichu
    Vi vil rigtig gerne besøge Machu Picha og især tage på dén Inka-trail der står i forbindelse med byen, men vi har hørt noget om, at man ikke “bare” selv må trekke den nutildags, men at man skal have fat i et rejsebureau hjemmefra?? Er det rigtigt?, og hvad ville det i så fald koste??

3. Endelig lander vi før vores hjemrejse til karnevallet i Rio, så spørgsmålet hér er lidt parallelt med numme 1. Hvor tager man hen til karnevallet?, hvor sker det?, er det overhovedet til at få værelser nogle steder?

Jeg håber der er nogle der kan svare på et spørgsmål eller to, eller måske bare har nogle gode kommentarer til en rejserute ell. lign??

Hilsen Anders

Maurice

hey
    Hva angår Machu Picchu, så betalte jeg lidt under 1000 dkr. for firedages trekking alt inklusiv. Jeg rejste i slutningen af september og havde ingen problemer med at finde en tur. Der står folk fra rejsebureauer overalt på gaden, så det er bare at gå rundt og høre de forskellige bureauer, hvad de kan tilbyde.
    Desuden er det muligt at riverrafte i Cusco… kan anbefales!
    mvh jesper

Anonym CG

Hej Anders.

1. I Santiago kan jeg anbefale La Casa Roca – det er fyldt med backpackere og fest og farver – og jeg er sikker på, at de kender alt til, hvor det er stedet at være i Santiago Nytårsaften. Det ligger godt nok ikke lige i centrum, men jeg havde indtryk af, at der var der, alle folk tog hen. Pga. Nytår skal I nok reservere plads – selv resten af året er der tit fyldt op.

2. Det er rigtigt, at man ikke længere selv må gå inka trail op til Machu Picchu, man skal have guide med. Du kan godt vente med at bestille turen til du er i Cuzco – men så risikerer du bare at rende ind i det problem, at turene er bookede langt ud i fremtiden, men jeg ved ikke hvilken måned du skal rejse i og hvor stort et problem det er der. Jeg var på turen i september måned, og der var en ventetid på ca. en måned ved de fleste bureauer, så jeg var ret glad for, at jeg havde booket turen hjemmefra. Gjorde det gennem Jysk Rejsebureau til en pris på ca. 2000 kr – men jeg er sikker på, at du kan finde det billigere ved at henvende dig direkte til bureauerne, tror de har deres egne hjemmesider allesammen.

Jeg har ikke været i Rio, så kan ikke hjælpe dig der, men hvis du skulle have andre spørgsmål, så bare skriv…

Anonym Jess

Hej Anders,
    Sambadromebilletter til karnevallet koster ca.500 kr.
    Det er supervigtigt at forudbestille værelser inden ankomst til karnevallet. Jeg kender en dansker, som lejer en lejlighed ud, mener han tager 80 usd om dagen for 2 personer på Copacabana i karnevalsperioden.
    Du kan skrive til mig på jess@argentinatur.dk , Hvis du har brug for mere info.
    MVH, Jess

Anonym mortenlyndrup

hey..
    priserne skulle stige enormt under karneval så bestil tidligt.
    prøv at tjekke hostels.com ud, de plejer at være gode.
    husk også at byerne er helt anderledes hårde i sydamerika, så vær orienteret om det kvarter du ska bo i!
    jeg skal nemlig også et smut til sydamerika i en halvt års tid, hvis det bliver til så meget…
    go tur

Anonym R Gyldenkerne

Hej. Jeg er sortset ligeså uvidende som dig, hvad angår praktisk viden omkring Santiago, men regner også med at tage dertil!! To andre venner og jeg satser på en 4 måneders rejse i sydamerika med afgang til oktober, så der er stor chance for at vi befinder os i Chile nytårsdag, nat, morgen etc. måske kunne vi mødes og løfte stemingen i Santiago hvis du/I er friske? skriv endenligt tilbage

Anonym Anonym

Hej. Tak for svarene alle samen!!

Og R Gyldenkerne,
    Selvfølgelig – det kunne da være fedt hvis vi kunne mødes i Santiago og se på sagerne sammen!

Anonym Anonym

hov guest = ahaubjerg

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account