This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej alle!
    Jeg er en 18 årig gymasieelev som afslutter gymnasiet til sommer 2010.
    Jeg har igennem hele gymnasietiden haft spansk på højniveau og ønsker derfor at udnytte dette og lære endnu mere!
    Jeg vil rigtig gerne til Sydamerika, men tør ikke tage helt alene afsted med Backpack og er også lidt skræmt ved tanken om at skulle bo hos en fremmed værtsfamilie. Har kigget på højskoler i udlandet, bl.a. i Costa Rica og det lyder sindsygt spændende, men er samtidig også godt klar over at man formentlig ikke får den samme forståelse for sproget.
    Har i evt. nogle gode råd eller bud på, hvad jeg kunne gøre?

Mvh. Yasmin 🙂

Anonym Claus

Tag til Guatemala. Der er bunker af tilbud om værtsfamilier, sprogskoler osv.
    Det er bare om at bestille en flybillet og så finde en skole/familie i Guatemala. Antigua er et godt udgangspunkt.

Du kunne jo også backpacke Sydamerika, det er slet ikke så farligt, som du måske tror. Evt kunne du søge efter en rejsepartner i det forum.
    Der findes jo regnskovsprojekter i både Peru og Bolivia, hvor man arbejder som frivillig, hvis det var noget?

mvh
    Claus

Anonym mortenmj

Guatemala!! kan jeg kun sige til dig 🙂 Var der selv i 6 måneder, hvor jeg arbejdede på projektet Camino Seguro…du kan tjekke en dansk hjemmeside om projektet her: http://www.densikrevej.dk
    Guatemala er så smukt et land, og skal bare opleves…som Claus skriver så bare bestil en flybillet og tag en taxi til Anitgua når du lander.
    Tag de første par nætter på et hotel, og gå rundt og find ud af hvilken sprogskole du vil på…på skolener har de nogle værtsfamiler tilknyttet, som du kan bo hos.
    Som regel bor der flere unge udlændinge, så man er ikke helt alene 🙂
    Skriv endelig hvis du har flere spørgsmål om netop Guatemala…tror jeg kan svare på det meste 🙂

Mvh.
    Morten

Anonym Lasse

Hvis du tager med Global Contact kan du tage til f.eks. tage til Argentina, hvor man bor i en lejlighed sammen med 1-2 andre danske eller norske unge, mens man laver frivilligt arbejde. Første måned er på en slags højskole i El Salvador, hvor du også får en del spanskundervisning.

Anonym Katrine

Hej Morten!
    Jeg har hørt at Guatemala er et lidt farligt land at rejse i. Hvad siger du til det?
    På udenrigsministeriets hjemmeside kan man også læse sig frem til dette.
    Hvad siger dine rejseerfaringer?
    Mange hilsner Katrine.

Anonym mortenmj

Hej Katrine

Guatemala er ikke spor farligt, hvis man sevfølgelig tager sine alm. forholdsregler som at ike gå alene ude sent om natten eller gå rundt inde i slumkvarteret i hovedstaden.
    Men sådanne forholdsregler skal man jo tage uanset hvor man rejser hen.
    Kan på det kraftigste bestemt anbefale dig Guatemala…du vil ikke fortryde det 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account