This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym united91

Hej vi er to venner der tager på backpackertur til sydamerika fra september til december. Så vi tænkte om der var nogle der kunne komme med gode råd til vores tur. (hvad der vil være en god ide og ha med osv.)

Vi starter i Brasilien og derfra flyver vi til Peru hvor vi så skal se Machu Picchu og Amazon og en masse andet. så går turen ellers bare ned gennem bolivia og til sidst argentina…

Anonym Claus

Det vigtigste er pas, kopi af flybillet og penge.
    Hav flere plastikbetalinsgkort med, de skal ikke ligge sammen
    Mindre kontantbeholdning i USD i små sedler
    Sygeforsikring, undersøg om indboforsikring dækker bagage og hvor længe
    Scan passet ind på en gmail i tilfælde af tyveri, så kan I altid få en kopi

Resten er ikke vigtigt, lad være med at slæbe for megen bagage med, tag tøj med til de første 5-6 dage, herefter kan I altid få vasket. Og mangler man et stk kluns, så kan man købe det undervejs.

mvh
    Claus

Anonym united91

Super 🙂 Tak for alle de gode råd.. Nu skal vi jo os vandre op af inkastien og ind i Amazon så hvad ville være det bedste og få fat i til det ? altså med sko og tøj

Anonym misslou88

Hej!
    Ved godt at det ikke er det smarteste at se på, men bukser der kan lynes af som shorts er virkelig praktiske i områder med mange myg og med varierende temperaturer.. Var virkelig glad for mine sidst jeg var i Sydamerika, og de kommer da også med til Afrika til sommer:)
    Det område jeg var i, var meget mudret og mit eneste par klipklappere gik i stykker efter 2 dage.. Så vil bestemt anbefale “rigtige” sandaler der sidder fast på foden..
    Håber det kan bruges 🙂
    – Louise

Anonym united91

Jamen så må vi da bare lige ha fat i sådan nogle zip off bukser 🙂 vi havde os planer om og ta et videokamera/digitalkamera og måske en minibærbar men ved ikk helt endnu

Anonym Claus

Helt enig med misslou88. Zip off busker er super gode at have med.
    Lad det smarte tøj blive hjemme, jeres tøjvalg skal være funktionelt, og I skal have i mente, at det evt kan blive stjålet.
    Tag et par gode solide par sko med, sandaler kan man købe dernede.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hola.
    Hvis jeg var jer ville jeg ikke tag alt for meget med, af Pcer, poå jervideokamera,
    syd Amerika er ikke det samme som östen, man skal passe mere på i syd Amerika,
    Ikke noget med ure og smykker, jeg siger ikke i bliver rövet men for at slippe er det med og ligne en der ikke har alt for mange penge, så de varme steder et par shorts og sandaler ikke noget med dyre sko,en T shrit, og så husk altid safti box på det hostel i bor på, og kun lidt kontanter på jer når i ligger på stranden eller er ude og se på byen,Syd Amerika er kanon at rejse i, men husk sund fornuft på den fede måde,god rejse, hasta luego Amigos, lars

Anonym Claus

Undersøg hvor meget indboforsikringen dækker, specielt enkelt ting. Overvej om det er værd at tage noget med, som der er en potentiel risiko for, at man kan miste og ikke kan få erstatet.

Sandsynligheden for tyveri/røveri er større i Sydamerika end i Østen, men man skal heller ikke blive fuldstændig parnoid, for følger man de gængse rejseråd, kan man sagtens rejse rundt i Sydamerika uden problemer.

Dvs ved ankomst til ny by tager man en taxi fra busstation. Der er masser af underlige personer, der hænger ud omkring bussteder, og de penge, man sparer på en lokalbus, kan hurtigt blive dyre, hvis man mister bagage i lokalbussen.

Skal man ud om aftenen, så lad være med at tage alle pengene med og lad kreditkort blive på hostelet/hotellet.

Bliver man holdt op med våben eller af en bande, så undlad at spille helt. Har man ikke ret mange penge på sig, er tabet jo heller ikke så stort.

Når solen er gået ned, betyder det, at man skal bevæge sig over i en taxi, hvis man skal ud. Også selv om stedet kun ligger indenfor gåafstand.

Husk at tage to forskellige plastikbetalingskort med og de skal ikke ligge sammen. Er uheldet ude, er den eneste hjælp, I kan forvente af ambassaden, er til et nyt pas. Og det er ikke gratis.
    Western Union er en nødløsning til at få overført penge, hvis i strander uden en USD.

mvh
    Claus

Anonym Derma Jensen

Du skal helt sikker ikke have dyre smykker på, men altså almindelige billige smykker, det tror jeg er lidt lige meget. Man kan jo heller ikke rende nøgen rundt hehe 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account