Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3538349
     Nikdo

      Jeg går og leger lidt med tanken om at tage afsted en månedstid til sydamerika her til Januar, lige inden jeg starter med at studerere igen. Jeg har dog ingen erfaring med Sydamerika overhovedet idet jeg kun har rejst i Asien.
      Synes selv at Chile eller Argentina lyder vildt spændende, men vil lige høre om der nogle som kan komme med nogle anbefalinger om hvor jeg skal rejse hen?

      #3538353
       Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

        Det er stort set ligegyldigt hvor i sydamerika du rejser, så venter der dig nogle superfede oplevelser :-).

        Du siger du er studerende. Dvs. pengene sidder formentlig ikke alt for løst i lommen. Chile er generelt ret dyrt og alene derfor er det måske en god idé at gemme det til en anden gang.

        Argentina er et fedt land at rejse i og også relativt billigt. Det er nemt at komme rundt med busser etc. og der er generelt good value for money. Steder som Iguazu, B.A. Salta og Patagonien, bare for at nævne nogle få, vil helt sikkert være fantastiske at opleve.

        Et land jeg dog synes er svært at komme udenom, specielt set fra en studerendes synspunkt, er Bolivia. Udover at være et intet mindre end fantastisk land at rejse i, så er det også virkelig billigt. Da jeg rejste i Bolivia tilbage i 2006, svarede prisniveauet til Vietnam = superbilligt. Derudover er der oplevelser nok til mindst 4 uger. Jeg kan dog ikke lige gennemskue hvordan vejret vil være i Bolivia (her tænker jeg specielt på højlandet) i januar, men det kan du sikkert google.

        Highlights:
        Salar De Uyuni (saltørken og out of this world landscapes)
        Rurrenabaque (Pampasturen og evt. jungletur)
        Death Road (65 km nedad bakke på cykel fra 4000 m. højde)
        Tupiza (western landskaber – mulighed for mountain biking, ridning etc.)
        Titicaca (isla del sol etc.)
        Potosí (sølvminen)
        Sucre (velbevarede dinosaur fodspor, hvis man er til den slags).

        #3538360
         Nikdo

          Okay har hørt godt om Bolivia fra andre, så det er da noget jeg helt sikkert vil tage til efterretning:)

          Kan man rejse rundt uden at kunne spansk eller er det en klar fordel at kunne bare en smule?

          #3538364
           lauridsen_lars@hotmail.com

            Det er altid en fordel at tale lidt spansk, du skal til bolivia og peru da du ikke har mange penge, de lande for det meget for lidt penge,
            Nogen super fede lande, husk og tag i amazona i bolivia super godt og billige,
            peru macho pitcho super godt en af verdens 7 .
            Ellers, Argentina masser af godt rödvin og god mad, Argentina er ok billige da de har problemer med pengen i landet, chile er dyrt, brasilien er super fedt, men dyret, men IpanemA OG cocabana beach er noget man ikke kan opleve ander steder i verden, husk strand nr 7 i ipanema, en lille deng drom hvis man rejser alene ,du ved hvad jeg menere en god caparinas og nyd udsigten chao, god rejse lars

            #3538372
             Claus

              Helt enig med Lars. Du bør ikke snyde dig selv for Brasilien. Det er dyrere end Bolivia og Argentina, men der er jo heller ingen, der siger, at du skal være i Brasilien i hele perioden.

              Rio har masser i sig selv, ellers er der Capo Frio, Petropolís, Ilha Grande, Angra dos Reis, Paraty.

              Sao Paulo har storbyen og strandområder som Ilha de Sao Sebastiaoog Ubatuba

              I Minas Gerais staten (bjergområde nord for Rio) er der Ouro Preto, Diamantina, Mariana, Tiradentes.

              I Paraná staten er der Foz do Iguacu og Ilha do Mel

              mvh
              Claus

              #3538377
               Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

                Det er en fordel at tale spansk, men ikke et must.
                Jeg tog på en 7-dages jungletur med udgangspunkt fra Rurrenabaque. Jeg var alene med en Portør og en guide og begge talte kun spansk. Der var det klart en fordel at jeg havde lært noget spansk. Ellers er der som regel én som kan spansk, måske lige pånær hvis du er langt ude på landet. Ellers er det jo ligesom i Asien. Der er der også en del som ikke taler eller forstår engelsk, men man klarer sig alligevel med lidt kropssprog og den basale palør i LP’s landebøger.

                God tur 🙂

                #3538697
                 lisalehtinen

                  Jeg kan helt klart anbefale Ecuador! Landet er ikke så stort igen, så du har mulighed for at ‘tømme’ det på relativt kort tid. Det er fantastisk smukt – smuk natur, smukke mennesker, billigt og der er noget af det hele – kyst, bjerge, regnskov, samt by selvfølgelig. Og så er det et godt sted at lære spansk.

                  Jeg vender helt klart tilbage,
                  Hilsen Lisa 🙂

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account