This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AstridMarikka

Hejsa :).
    Vi er 2 piger på 20, der tager til sydamerika fra januar til april, det er første gang vi begge backpacker, og vi glæder os rigtig meget, men vi har lige nogle ting vi ikke er helt sikre på mht rejsen.
    Vi vil gerne til Ecuador, Peru, Bolivia, Argentina og Brasilien, vi har hver i sær 50.000 kr, til denne rejse.
    Er det for mange lande, på 3 mdr, og er det for lidt penge?

Vi starter i Ecuador, og vil gerne på en tur til at starte med, vi vil rigtig gerne se Amazonas, men vi er i tvivl om vi skal se galapagos, eller om vi skal droppe det(vi er bange for det bliver for dyrt)? er der ellers nogle der har nogle forslag til ture i Ecuador?

Der er ingen af os der kan spansk, Er det en god ide at starte ud med et spansk kursus(vores guide har fundet et i amazonas, i 14 dage, hvor vi får oplevelser sammentidig, til ca 5000 kr), spørgsmålet er om vi når at lære nok spansk, så vi kan klare os?

Vi har valgt at vi vil rejse rundt i bus, vores guide foreslog at vi skulle bestille ved et bus selvskab, som man skal skrive til aftenen før man skal afsted, er der nogle der har erfaringer med det? Vi er egentlig mest for at vi selv finder busser når vi kommer der ned, og tager det lidt som det kommer, er det en dårlig ide?

Og så lige til sidst nogle få praktiske spørgsmål.
    Er 60 kg rygsæk en fin størrelse, og skal vi anskaffe os nogle ordentlige vandresko?

Vi ved godt det er rigtig mange spørgsmål, men vi håber virkelig der er nogle der har lyst til at svare os, så vi bliver klar til denne fantastiske tur, og får det helt rigtige ud af det. 🙂

Anonym Claus

Det er klart en fordel at kunne det lokale sprog, men man kan godt klare sig med en parlør til de alm kendte gloser og fraser. Jeg synes, det lyder af meget, 5000,- for 14 dage, og hvor meget når I at lære?

Tag til Ecuador, men tag det som det kommer. Snak med andre turister, og find ud af på egen hånd, hvornår busserne kører. Det får I den bedste oplevelse ud af.

I kan godt besøge nævnte lande på 3 mdr, men I skal lave en plan for, hvad I vil se. I kunne sagtens bruge alle tre mdr i bare et land.

60 l er en fin størrelse, vandresko/støvler kan være en god investering, men I kan jo også bare nøjes med et par gode udtrådte sko.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Heej..
    Min ekskæreste og jeg rejste rundt i sydamerika i 3 mdr i 2009. Vi var i Colombia, Ecuador, Galapagos, Peru, Chile, Argentina og Brasilien.. Vi var også lige en enkelt dag i Paraguay, hvor vi lige så noget.. Vi synes tre måneder var en fint, vi følte ikke at vi hurtig skulle afsted fordi vi hurtigt skulle rundt eller noget..Jeg vil helt klart anbefale Galapagos, specielt når I ikke er så langt derfra.. Vi diskuterede også meget prisen, men hvornår har man lige mulighed for det igen.. Vi fandt et sted i Quito, som organiserede vores tur, det var ikke helt så dyrt som de andre virksomheder, men kig rundt i Quito, I skal ikke bestille noget hjemmefra, det er meget dyrer.. Generelt er det nemt at finde det man har brug for, der er mange turistinformationer som kan hjælpe. Derudover er det nemt og ekstrem billigt at køre rundt i bus derover, men der er stor forskel på busserne, nogle steder er busserne meget ringere end i DK, og andre steder er det VIP hvor man sidder i læderstole som kan lægges HELT ned, og der er tv og de kommer med drinks og chokolade, tror vi kørte i 19 timer med sådan en bus for ca. 175 kr. vores busture var mellem 8-23 timer, og tror den dyreste tur kostede 250 kr. Når I har taget bussen en gang, så går det flydende derud af, de har nogle store busstationer, og de råber destinationer og priser, I kan også nogle gange prutte lidt om prisen. maden er også helt vildt billigt, Argentina er dog lidt dyrer, i nærheden af danske priser, synes også at Argentina og Chile minder om europæiske lande såsom Spanien.
    Jeg mener også at vi brugte omkring de 100.000 kr til sammen, I kan godt bruge mindre, vi boede kun på private værelser og spiste mad ude hver dag, hygiejnen derover er ret dårlig også på de hostels vi boede på, vi ville ikke lave mad i de køkkener, men det er der mange andre som gør og det kan man også sagtens, men vi synes bare at vi hellere ville prøve maden i landet, nu når det ikke var så dyrt.
    I skal heller ikke bestille ture hjemmefra, det gjorde vi undervejs, vi var bl.a. på en 4-5 dages inka jungle tour til machu picchu, som ihvert fald kan anbefales, vi var en masse unge fra nærmest hele verden på samme tur, men vi havde betalt helt forskellige priser, og os der havde været rundt og bestille ude i byen havde fået det billigst, I kan også presse prisen lidt..
    I skal besøge byen Cuso i Peru, man oplever en kultur som man ikke finder andre steder, hele befolkningen tygger coca blade og drikker cocathe, det kommer I også til, det modvirker højde syge. Her anbefaler jeg også en tur ud på lake titicaca, i skal tage en af de ture hvor man sover hos en lokal familie, det er en helt unik oplevelse, de holder en af deres traditionelle fester, hvor i får deres kjoler på, og i ser hvordan de bor 10 familier på en lille flydende ø på ca 50 m2. det er også i Cusco I kan bestille turen til Machu Picchu.
    I skal selvfølgelig også besøge Iguazu falls mellem argentina, brasilien, og paraguay..:-)

Jeg havde selv en 60 l rygsæk og den var fin til mig, min eks havde en 75 l..
    Vi købte ikke vandresko, men nogle sportssko, som vi gik til hjemmefra, men sørg for at finde nogle gode strømper..:-)

Med hensyn til sproget, jeg havde haft spansk to år på hhx og jeg blev meget bedre i løbet af de tre måneder, og min ekskæreste kunne intet spansk og han lærte også en del.. tror det vil være billigere at finde noget derover.. De bliver så glade når man kan lidt spansk..:-) men i brasilien var det lidt svært, fordi de jo snakker portugisisk og de kan ikke engelsk..:/ men en god omgang spansk, dansk, engelsk, og tegnesprog og et godt smil kommer man langt med..:D

Vi var ikke i amazonen, det ville jeg gerne have været, de tilbyder noget i Quito, men når det kommer til stykket er det ikke Amazonen, så er det Orienten, mener jeg det hedder, synes ikke det var helt det samme, vi var i sydbrasilien og rio de janeiro, så der var langt op til amazonen, så det kunne vi ikke nå..

Ellers vil jeg bare sige GOD TUR – det bliver en kanon oplevelse..:D

Mvh
    Cindie

Anonym Lasse Petersen

Hej AstridMarikka,

Jeg er selv en dreng på 20 år, der netop er blevet færdig med gymnasiet samt en tur i militæret, som leder efter en rejse til Mellem- og/eller Sydamerika. Umiddelbart tror jeg vi er cirka samme sted i planlægningen, og vi skal rejse i stort set samme periode. Det kunne være super spændende at høre om jeres tilgangsvinkel til planlægningen af turen. Hvis det kunne være i jeres interesse, kan jeg smide en mail, som I kan skrive på?

Med Venlig Hilsen
    Lasse Petersen

Anonym DanielSJ

Hej
    Jeg var i Ecuador i vinter/forår 2011 og kan klart anbefale jer at bruge noget tid der. Hvis I er til fest, så brug nogle dage i Quito eller sørg for at ram karnevalet i Baños (Baños ligger lidt syd for Quito) omkring april (præcis dato står i LonelyPlanet). I SKAL også besøge Montañita som ligger ud til kysten. Det er kendt som surfers paradise og der er den fedeste laid back stemning. Desuden er det billigt og nemt at komme derhen med bus og samtidigt meget billigt at bo og leve i byen. Den er meget lille og charmerende nu, men det er den nok ikke om 2-3 år. Der er gang i udviklingen. I skal også besøge Cotopaxi som er en vulkan lidt syd for Quito. Der er flere firmaer som arrangerer forholdsvis billige ture fra Quito.
    Omkring Galapagos skal i meget overveje det. Det er rigtig dyrt derude. Både at komme derud med fly + at det koster 100$ bare at komme ind på øerne. Restaurantpriserne er også meget høje og supermarkederne har næsten samme priser som netto her i DK. Men det skal siges at øerne er en FANTASTISK oplevelse og hvis I har pengene, skal I gøre det!!!

Anonym AstridMarikka

Mange tak for alle svarene, det var dejligt at få noget viden om det lokale osv.. Vil meget gerne høre mere.

Vi er kommet frem til at i “bare” bestiller en tur til micci picchú, også tager vi det ellers som det kommer. Det kunne jeg fornemme på jeres svar at man nok får det bedste ud af det, og den fedeste oplevelse..
    Men vil da meget gerne høre mere udfra jeres erfaringer, det er nemlig rigtig spændende at høre om:).

Og Lasse, det kunne være rigtig fedt hvis vi lige kunne udveksle nogle ideer. Min email er: astrid.rassmussen@gmail.com

Anonym Gustavo

Til de to piger der vil rejse til Sydamerika vil jeg anbefale at I sover på de forskellige hostaler, som er gode og billigere end turisthoteler. Jeg vil mene at kr. 50.000 kan dække de nødvendige udgifter. Når I rejser op i bjergene skal I beskytte jer mod højdesyge, I kan drikke Coca te, eller tygge cocablade. I Peru kan man få gratis cocablade inkluderet i prisen på maden. Folk i Sydamerika er tålmodige med turister, de vil gøre deres bedste for at forstå jer. Engelsk kan også være en hjælp for jer. God rejse.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account