This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lademan

Kære rejseeksperter

Min kæreste og jeg ønsker at tage på en to måneder lang rejse til Sydamerika i juni og juli næste år.

Vi overvejer følgende, som vi meget gerne vil have jeres syn på:

– Brasilien: Rio, Pantanal og Iguazu
    – Argentina: Buenos Aeires og Torres Del Paine
    – Ecuador: Galapagos, Cotopaxi og Amazon

Ser planen fornuftig ud?

Vi regner umiddelbart med et samlet budget på 75.000 kr. Er det realistisk?

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hvis i back packer har i penge nok og helt sikker penge med hjem.
    Det ser rigtig godt ud, Har selv trekket ved torres del paine og en rigtig god oplevelse,
    I har nogen lange afstande så i kommer nok til at flyve, som er helt ok når man ikke har mere tid, hasta luego og god rejse. lars

Anonym Lademan

Mange tak for svaret Lars. Det glæder mig, at du vurderer, at budgettet holder.

Har I nogle gode råd til de steder, vi gerne vil besøge?

Hvordan bør vi gribe Torres Del Paine an? Det er jo ikke ligefrem højsæson dernede i juli måned.

Anonym Løven

Hej Lademan,
    det ser jo super spændende ud, men hvis I planlægger at besøge alle 3 lande, synes jeg personligt, at det er overkill på 2 måneder, men det er selvfølgelig en smagssag.
    Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig, at vide, hvorfor I lige har valgt de 3 lande? 🙂
    Det er jo nogle af de dyreste steder/attraktioner i Sydamerika, som I har valgt, specielt Brasilien og Galapagos øerne, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om vaccinationer, flybilletter, rejseforsikring osv indgår i jeres budget?

/Løven

Anonym Løven

Hej Lademan,
    det ser jo super spændende ud, men hvis I planlægger at besøge alle 3 lande, synes jeg personligt, at det er overkill på 2 måneder, men det er selvfølgelig en smagssag.
    Af ren nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig, at vide, hvorfor I lige har valgt de 3 lande? 🙂
    Det er jo nogle af de dyreste steder/attraktioner i Sydamerika, som I har valgt, specielt Brasilien og Galapagos øerne, og derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, om vaccinationer, flybilletter, rejseforsikring osv indgår i jeres budget?

/Løven

Anonym Lademan

Hej Løven

Tak for dit indlæg. Vi har researchet en del og har baggrund heraf forsøgt at udvælge de steder, der applerede mest til os. I den proces er eksempelvis Machu Picho Picchu, Titicaca og inkastierne fravalgt, selvom de sikkert er udmærkede steder.

Her efterfølgende er jeg dog kommet i tvivl om, vi vil få noget ud af at besøge Torres Del Paine midt i deres vinterperiode. Vi leger derfor med tanken om at udskifte Argentina med noget mere af Brasilien (nordøstkysten) plus The Lost World i Venezuela.

Har du/ I kommentarer hertil, vil vi meget gerne høre dem! 🙂

Har

Anonym Lademan

Hov, ja de 75.000 kr. er inklusive alt. Forsikring er dog dækket via Mastercard, og vi har vaccinationer på plads.

Anonym Løven

Okay, fair nok 🙂
    Lyder ikke desto mindre spændende. Jeg er dog ikke så skråsikker som Lars er omkring jeres budget, det kan godt lade sig gøre, men jeg tror ikke i kommer hjem med en stor pose penge, lad mig sige det sådan..

Anonym Sara MB.

Hej, jeg har været i Brasilien og har rejst rundt i både Rio, Pantanal og ved Iguazu-falls.
    Det er helt klart steder der er helt fantastiske og det synes jeg virkelig i skal gøre.
    Fra Rio kan man tage en bus ned til campo grande ( ved vandfaldene), dér kan i bo på et hostel eller lign og så tage ud og se vandfaldene. Det er en lang bustur, 24 timer hvis jeg ikke husker forkert, men det lækre busser med AC og gode sæder. Jeg mener at det kostede omkring 500kr t/r. I må love at se både den brasilianske og den argentinske side, Især den argentiske er mindeværdig, de fleste hostels i campo grande og omegn arrangerer små busturer til begge vandfald.
    Når i så har brugt et par dage på at se vandfaldene skal i klart tage til Pantanal. Det er helt fantastisk.

Vi tog på tour med Ecological Expeditions, og det var en vild oplevelse. Man bliver hentet i en lille bus sammen med andre backpackere, og kører så ud i vildmarken ud til campus, som er et træhus i to etager, eller nærmere en hytte ville jeg kalde det. Man sover i hængekøjer, og får hele jungle-oplevelsen. Udenfor hytten lever vilde krokodiller, slanger, flotte fugle og ander spændende dyr og man kommer ud både tidlig morgen og om natten og leder efter dyr, og man har mulighed for at komme helt tæt på de mange tusinde krokodiller. Der var også en tur på hesteryg, og og og.. Jeg kunne blive ved. Om aftenen er der mad fra madmutter (øko selvf) og øl og billiard i det fri.
    FED oplevelse og det er i den billige ende 🙂 Tjek det ud her:

http://www.pantanaltrekking.com/pantanal-tours.html

Derefter kan i jo tage bussen tilbage til Rio eller rejse videre som i har lyst.
    Håber du kan bruge mit svar. 🙂

Rigtig god tur! Kh. Sara

Anonym Sara MB.

P.S

Jeg ville sætte en måned af til at opleve disse 3 steder i Brasilien. Kh Sara 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account