Jeg ville nok også sigte på nogle områder (overordnet), på den anden side er jeg nok til impulsivitet, så jeg ville sørge for at have nogle ideer, men uden at “låse mig” alt for meget til bestemte ophold/transport på bestemte datoer etc.
Derudover ville jeg overveje at besøge Chile, der er masser af naturoplevelser, bjerge med trekking, bestige vulkaner (i forskelllig sværhedsgrad), søer, floder, vandfald, hav, varme kilder etc. Samtidig er der også kulturelle oplevelser, gode restauranter etc.
Endeligt er Chile et af de mest veludviklede lande i Sydamerika, sikkerheden er god, der er meget få “eksterne” turister (flest Chilenere og nogle Argentinere) (åbenbart ikke så mange der har “opdaget” Chile, hvilket egentlig er en skam efter min mening (selvom det er lækkert at der ikke er ret mange turister når man selv er der 😉 )).
Indenrigsbilletter kan godt være billigere at købe dernede, ved dog ikke med “grænseoverskridende” billetter.
Billetterne frem/tilbage derned skal købes lige nu, omkring 3 måneder før er efter min erfaring en god tommelfingerregel.