This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Casjac

Hej Alle

Min kæreste og jeg planlægger en tur til Sydamerika i Januar. Vi har aldrig backpacket uden for Europa før, så lidt råd fra de mere erfarne vil blive taget imod med kyshånd.

Vi planlægger at være afsted i ca. 1½ måned og være i Argentina og Peru. Vi vil derfor høre om I andre har nogen forslag til hvad vi skal omkring. Vi er åbne for det meste.

Er der i øvrigt nogen som har ekspertise på, hvornår man skal bestille flybilletter, hvis man skal have dem billigst muligt og skal vi også bestille flybilletter til at rejse internt i Sydamerika hjemmefra?

På forhånd mange tak!

Anonym Line

Hej

Jeg er selv lige kommet hjem efter en rejse i Sydamerika og det var fantastisk. Jeg blev personligt fuldstændig forelsket i Argentina. Det bøvlede ved at rejse i det her land er, at det er kæmpe, kæmpe stort. Hvis man har travlt, kommer til til at bruge MANGE nætter i natbus! Så med ca. 1 måned ville jeg anbefale at i fokuserer på ét område. Jeg havde selv 2 måneder i landet og nåede slet ikke at opleve patagonien.

Argentina er perfekt for førstegangsrejsende! Det er super let at komme rundt og kulturchokket er ikke alt for stort.

En sidste anbefaling. Hvis i ikke kan lidt spansk i forvejen, så gør jer selv den tjeneste at tage en uge, eller bare et par dage, på sprogskole. Det gør jeres rejse så meget lettere ift. de lokale.

Ift. fly i Sydamerika, har jeg kun hørt at det er en virkelig god ide at købe dem i GOD tid.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hvordan kan man rejse i Argentina i to månder og ikke rejse i patagonien,?
    Men ja Argentina er et fedt land at rejse i og husk at rejse i patagonien,som jeg synes er klar nr et,
    Brug det meste af jers rejse i peru, synes jeg og fiind tre steder i gerne ville se i Argentina, kan anbefalde jer torres del pien som ligger lige over graensen til chile, fedt trek på tre fire dage, tjek det ud,måske besöge mendoza og så rejs mod peru, som er et fedt land at rejse i men nogen super fede oplevlser, lonely planet og lat lykke til,lars

Anonym Casjac

Hej

Mange tak for de gode svar. I har nok ret i, at man skal vælge nogle bestemte steder på forhånd, også se dem. Ellers kan det nok blive lidt uoverskueligt.

Hvornår vil I sige, at vi skal købe flybilletter, for at få dem billigst – både derover og indland?

Vh, Casper

Anonym Anonym

Jeg ville nok også sigte på nogle områder (overordnet), på den anden side er jeg nok til impulsivitet, så jeg ville sørge for at have nogle ideer, men uden at “låse mig” alt for meget til bestemte ophold/transport på bestemte datoer etc.

Derudover ville jeg overveje at besøge Chile, der er masser af naturoplevelser, bjerge med trekking, bestige vulkaner (i forskelllig sværhedsgrad), søer, floder, vandfald, hav, varme kilder etc. Samtidig er der også kulturelle oplevelser, gode restauranter etc.
    Endeligt er Chile et af de mest veludviklede lande i Sydamerika, sikkerheden er god, der er meget få “eksterne” turister (flest Chilenere og nogle Argentinere) (åbenbart ikke så mange der har “opdaget” Chile, hvilket egentlig er en skam efter min mening (selvom det er lækkert at der ikke er ret mange turister når man selv er der 😉 )).

Indenrigsbilletter kan godt være billigere at købe dernede, ved dog ikke med “grænseoverskridende” billetter.

Billetterne frem/tilbage derned skal købes lige nu, omkring 3 måneder før er efter min erfaring en god tommelfingerregel.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account