This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej
    Jeg har planer om at tage på sprogskole og rejse rundt i sydamerika fra januar til maj/juni.
    Jeg overvejer disse lande: Bolivia, argentina, peru.

Jeg har fornyligt læst at vejret er dårligt i mange områder af disse lande, da der er regnsæson.
    Ville høre om der er nogle der har rejst på dette tidspunkt i sydamerika, der har nogle erfaringer med det?

Overvejer i stedet at tage op til guatemala eller costa rica, hvor vejret skulle være meget bedre på det tidspunkt.

Anonym Kasper

Jeg ankom godt nok først til Peru og Bolivia i februar, men der var vejret langt fra det bedste. Det store problem i f.eks Bolivia er at lige så snart der bare kommer lidt tordenskrald og byger, ja så ryger stort set hele infrastrukturen og al strøm forsvinder. Så det kan være problematisk at rejse i disse områder omkring regntiden, men også sjovt og spændende. Vi er stadig tæt på ækvator, så der er jo langt varmere end i danmark stadigvæk på den årstid du nævner 😉

Anonym Susanne

Jeg var i Peru og bolivia ca i maj (rejste rundt så kan ikke helt huske hvilken mdr. jeg nåede dertil.) Men jeg husker vejret som fint. Bolivia ligger meget højt eller der er meget høje Bjerge og derfor var der selvfølgelig også frostvejr og også sne. Men regn husker jeg faktisk ikke jeg oplevede.

Jeg rejste fra feb. – juni i de tre lande du nævner og oplevede som sagt ikke dårligt vejr andet end det der var betinget af højderne.

Anonym Max

Hej

Jeg har boet i Bolivia 1½år og kender derfor noget til vejret på de kanter. Regntiden varer normalt fra dec til feb/marts. Men der verden til forskel om man befinder sig i højlandet eller i lavlandet (junglen). Højlandet kan man uden problemer besøge hele året rundt. javel, der kan komme nogle byger i regntiden, men ikke noget der på nogen måde kan genere en rejsende. Ja, man kan faktisk argumentere for netop at besøge højlandet i den periode, da temperaturen er højere. Lavlandet og især junglen er svært tilgængelig i regntiden. Det kan ikke anbefales at planlægge en jungletur i denne periode, da den let kan blive aflyst pga vejret. Temperaturen i junglen er nærmest konstant hele året rundt. Hvis du meget gerne vil til lavlandet i regntiden, kan du evt. gøre det i Chaco-området i det syd-østlige Bolivia. Her finder du masser af spændende natur og oprindelig kultur. Dog er varmen ekstrem i denne periode. Temp på 45 grader er hverdagskost…

Argentina har jeg besøgt i feb. Her var jeg i Buenos Aires. Vejret er normalt fint i denne periode. I de nordlige provinser skulle det imidlertid regne noget, men det kan jeg ikke bekræfte, da jeg kun har besøgt disse områder i juli måned.

Håber dette hjælper.

Anonym Mathilde

Du burde overveje at tage forbi Chile. Jeg var der sidste jan-marts. Mest af tiden boede jeg i hovedstaden Santiago. I de måneder er det sommertid så hver dag er der sol og 28-30 graders varme. Chile er verdens længste land så vejret afhænger selfølgelig også af hvor i landet du er.
    Jo sydligere du kommer jo køligere bliver det. Jeg hvor også helt nede sydpå hvor der er lidt mere blæst og regn og så var jeg også længere oppe nordpå hvor der er lækre stramde med masser af varme og sol.
    Jeg regner også med at tage nogle måneder rundt i Sydamerika til januar og få besøgt lidt flere lande. 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account