This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym loui0748

Hej alle sammen!

Jeg var sidste år på backpackertur i Asien, og det begynder at krible for at komme afsted igen!

Jeg overvejer kraftigt at rejse til Sydamerika i to måneder og Afrika i to måneder(ca. marts-juni 2014), men jeg vil gerne høre jeres meninger om, hvilke lande jeg bør besøge?

I Sydamerika har jeg Peru og Brasilien i tankerne, og i Afrika er det Kenya og Tanzania jeg tænker på at besøge, men jeg er meget åben for forslag!

Jeg er dog lidt i tvivl om rejsetidspunkt mht. regntider. Er der nogen af jer, som har erfaring med at rejse på den tid af året?´

Jeg skal rejse sammen med en veninde, og vores budget er ikke voldomt højt.

På forhånd tak! Louise

Anonym Claus

Hvis I ikke har ret mange penge, så skulle I måske overveje andre lande.

Brasilien ligger i den absolut tunge ende, men Peru er billigere. Østafrika er ikke så dyrt at rejse rundt i og leve, men skal I på safari eller bjerbestigning, så er det en post, der vil tynge jeres budget meget.

Bolivia og Ecuador er lande, der er billige og som har mange muligheder for aktivitet af enhver tænkelig slags + at der er forskellige klimazoner.

Men I kunne jo også overveje, at rejse lidt mindre og så have mere kapital til noget sjovt. Det er jo en afvejning af, hvad I synes, der er vigtigst.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej piger.
    I flyver til peru og rejser peru og bolivia,efter de to fantasiske lande med super fede oplevelser rejser i til brasilien og ligger på stranden i rio Ipanema og ser på flotte fyre,husk og tjek Illa granda,fedt sted,fordi i skal tag til brasilien er at der er masser af fly derfra til Afrika,Husk og tjek Igua asul vandfald,i brasilen,har ikke rejset i Afrika,husk når i bor på hostel i brasilien er der mange gange et stort morgen buffe med i prisen,man kan selv lave mad da mange hostel har et kökken så man kan altid göre det billiger,lars

Anonym Anonym

Hej Claus og Lars

Tusind tak for jeres svar!

Hvad er jeres fornemmelser af budget for landende? I Asien rejste jeg for gennemsnitligt 400 kr. pr. dag, som dækkede transport, overnatning og aktiviteter.

Er det helt umuligt at satse på 500-600 pr. dag?

Og hvad vil de absolutte must-sees være i Brasilien, Peru, Bolivia og Ecuador?

Claus, har du erfaring med at rejse i Afrika? I så fald, hvilke lande vil du mene er mest spændende at tage til? Jeg er meget interesseret i kultur og natur 🙂

Mvh Louise

Anonym loui0748

Hej Claus og Lars

Tusind tak for jeres svar!

Hvad er jeres fornemmelser af budget for landende? I Asien rejste jeg for gennemsnitligt 400 kr. pr. dag, som dækkede transport, overnatning og aktiviteter.

Er det helt umuligt at satse på 500-600 pr. dag?

Og hvad vil de absolutte must-sees være i Brasilien, Peru, Bolivia og Ecuador?

Claus, har du erfaring med at rejse i Afrika? I så fald, hvilke lande vil du mene er mest spændende at tage til? Jeg er meget interesseret i kultur og natur 🙂

Mvh Louise

Anonym Claus

Ecuador er jo langt det billigste land, her vil du kunne klare dig for samme budget som i Asien, mens Brasilen kan du godt regne med 600,-. Måske ikke hver dag, men bussen koster penge, fly koster, det er ikke et billigt land. Peru er et sted i mellem.

Der er en masse indianerkultur i Andels landene, Brasilien har jo surprise, mange km strand. Der er også vandfald, grotter nationalparker. Og ikke mindst musik og befolkningen. Som er en smule larmende har en tendens til hele tiden at fremhæve sig selv, men det er meget venlige og imødekommende mennesker. Som findes i mange forskellige udgaver. Fest, men det kan du jo også få i Bolivia.

Namibia er et spændende land. Der er muligt at besøge Himba-folket i det nordlige, Etosha nationalpark, søløvekoloni, venlig befolkning, nemt at komme til fra Sydafrika.

Malawi var også ok. Billigt med langt færre turister, mindre gameparks. En smule dyrt at flyve til i forhold til Namibia.

Det, der koster i Afrika, er ture i gameparks. Ellers er logi og mad ikke noget, der koster det store.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej louise.
    Hvis i back packer i syd Amerika bruger man ikke 400 kr om dagen,Heler ikke i brasilien,Husk nu at mange hostel har et kökken og i brasilien er der mange gange morgen buffe med i prisen,
    Bolivia er vildt billige husk og spis på det lokale market.
    Jeg har haft to store rejser til mellem og syd Amerika i 07 08 pr rejse brugte jeg 60,000 kr.i lomme penge så kommer flybilletter ved siden af.lars

Anonym Claus

2007, Lars, det er 6 år siden.

Priserne er steget meget, særligt i Brasilien. Det kan man læse om på mange forskellige sites. Dig og dit morgenbuffet, det er jo langt fra alle steder, at det serveres, + at det kan du ikke leve af hele dagen. Nogle steder kan man lave mad, men det er altså ikke alle steder.

Samme diskusion var der omkring Burma, hvor du hårdnakket påstod at priserne var på samme lave niveau som i Thailand. Det kan jeg så forælle dig, at det er de ikke. Respekt for dine rejser, men alting ændrer sig med tiden, særligt PRISER.

mvh
    Claus

Anonym Shelbaya

Claus jeg rejste rundt og boede i Peru i 2009/10. Det er jo mega billigt. F.eks en pakke lokal smøger 4-5 kroner. en Mac d menu 38kr for en stor. Bare for at sætte det i relief. Bolivia er billig jo. Men Peru er billigere end Thailand som jeg også har rejst rundt i. En dorm seng i Peru 50-60kr med morgenmad. Et lokal måltid maks 35kr. Brasilien er dyrt vil jeg give dig ret. F.eks taxa priserne er på højde med Danmarks. Men tror du rejser liiiidt dyrt Claus 😉 Ellers vil jeg henvise til Big mac index hvis du ikke kender det. Link: http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2012/01/daily-chart-3

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account