This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cristina

Hej Claus
    Tak for dit svar – det var rart at vide. Jeg tager afsted den 30 september til den 17 december og vil som sagt primært overnatte på hostels. Skal dog på et 4 dags machu picchu trek, men i såfald kan jeg vel leje en sovepose?

Venlig hilsen Cristina

Anonym Claus

Det kan jeg næppe forestille mig på nogen måder vil give dig problemer. Altså at finde en sovepose, man kan låne/leje i de få dage et Machu Picchu trek varer.

Det er efterhånden blevet til en kæmpe turistmagnet og turistindustri, det største vel i hele Andelslandene, at alt kan lade sig gøre i Cuzco.

Skulle jeg anbefale dig at tage noget med, må det være regntøj eller regnslag, omkring nov og dec begynder det for alvor at regne.

Mvh

Claus

Anonym Cristina

Tak skal du have – det vil jeg lige huske på når tasken skal pakkes. Jeg skal på trekket omkring i midt oktober, så håber på det går uden alt for meget regn 🙂
    Venlig hilsen Cristina

Anonym cristina

Hej Alle

Er der nogen der har erfaring med hostels i peru, bolivia, argentina og brasilien?
    Jeg skal rejse rundt med rygsæk i ovenstående lande og er lidt i tvivl om jeg skal tage sovepose med på turen eller om der generelt er dyner/tæpper man kan låne?

Håber på at høre fra jer 🙂

Anonym Claus

Det er spild af energi at slæbe en sovepose med.

Nogle steder stilles tæpper og lagen til rådighed, andre steder skal man leje det for ganske få ører.

Skal du på lægerevarende trek stiller rejsebureauerne også udstyr til rådighed.

Nu skriver du ikke noget om rejsetidspunkt, men fra nu af bliver det jo gradvist varmere på den sydlige halvkugle.

Jo mindre man har at slæbe rundt på, desto nemmere er det at komme ud af tog og bus.

Mvh

Claus

Anonym Katia

Nu ved jeg ikke lige så meget om hvordan det er i Sydamerika, men i mange lande er der forbud mod at bruge sovepose på hostels, da alverdens kryb og kravl godt kan lide at putte sig inde i dem. Dem vil de jo ikke så gerne have slæbt med ind i deres værelser hehe.

Anonym cristina

Ja, det har jeg også hørt om fra en veninde der var i australien, hvor hun slet ikke fik soveposen brugt..

Måske overvejer jeg at tage en af de helt små soveposer med, da det måske er rart nok at have noget til at trække over sig, når man skal på busrejser fra et punkt til et andet..

Anonym cristina

Ja, det har jeg også hørt om fra en veninde der var i australien, hvor hun slet ikke fik soveposen brugt..

Måske overvejer jeg at tage en af de helt små soveposer med, da det måske er rart nok at have noget til at trække over sig, når man skal på busrejser fra et punkt til et andet..

Anonym Claus

Den slags forbud eksisterer ikke i Sydamerika. Man kan slæbe lige så meget bagage med, som man har lyst til.

Mvh

Claus

Anonym Dennisbager

Alle hostels og hoteller har dette mærkelige kuvertsystem med lagen og mange tæpper, og det er altid muligt at låne ekstra tæpper

Anonym Laura Bjørnholt

På sydamerikanske hostels ER sengene allerede fyldt med skidt og lopper! (medbring myggespray istedet for sovepose hvis du er fast besluttet på at holde krybene på afstand:)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account