This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym idakjems

Til September rejser en veninde og jeg jorden rundt. Rejsen starter i Sydamerika, hvor vi vil besøge følgende lande brazilien, Argentina, Bolivia og Peru. Jeg har læst rundt omkring at det kan være svært at rejse i Sydamerika uden at kunne spansk, så ville hører om der var nogen her inde som havde erfaringer med det? Desuden er der mange som fraråder os at rejse i Sydamerika bare 2 piger, mener ikke selv det vil blive et problem, men hvis der er nogen som har erfaringer med det vil jeg også meget gerne hører?

Anonym Mie

Jeg er lige kommet hjem fra de 4 lande. Kunne ik snakke et ord spansk da jeg kom der ned. Har ik haft nogle problemer. I lærer sproget hurtigt og de kan heldivis da også noget engelsk. Jeg var altså helt alene pige da jeg tog derned så der bliver da ik nogle problemer når i er 2. Desuden kan der jo ske uheld i hele verden men hvis man bruger sit hoved så går det nok. Har forresten aldrig mødt søde folk end i Peru. Go tur

Anonym idakjems

det lyder da dejlig nemt! nu når du lige kommer derfra kunne det være du kunne hjælpe med et par spørgsmål til:) Vi skal afsted i ca. 3,5 mdr. ved ikke helt om det bliver for kort tid til 4 lande. men samtidig ved vi heller ikke rigtig hvad det er vi vil nå.. Vi har en del ting vi gerne vil i Peru og Bolivia, men i brazilien og Argentina har vi ikke rigtig andre planer end at være i Rio opleve byen og køre bus til iguaza falls og videre ned til BA.. Hvis du havde nogen ideer til ting vi bare skal opleve de steder må du meget gerne skrive.. vil også gerne høre hvor meget du ca. brugte i mdr.?

Anonym makemyday

Hvis I kan afse penge til det så tag en overnatning på hotellet i Iguazu-parken. Cataratas hedder det vist. Der er ét hotel i parken på brasiliens side og ét på argentinas side. Det på brasiliens side er pænere og hyggeligere end det på brasiliens side. Den store fordel er at man kan nå ud at se vandfaldet før og efter at alle turisterne som ikke bor på hotellet kommer. Da jeg var der stod man i kø til hvert udsigtspunkt, når det var i parkens åbningstid, mens man kunne være helt alene og se solopgang/solnedgang – en helt anden oplevelse. Pris ca. 1000 kr/nat – til gengæld har de den bedst appelsinjuice jeg nogensinde har smagt!!

Anonym Anonym

Det spansk de taler i Bolivia er meget nemt at forstå – de snakker meget langsomt og tydeligt i forhold til fx Chile. Jeg kunne selv en del spansk da jeg ankom, men var sammen med mange andre som aldrig havde talt sproget før, og som efter blot få uger på sprogskole sagtens kunne klare sig, så det skulle ikke være så stort et problem. Og desuden kan to piger sagtens rejse alene, når blot I er forsigtige og udviser almindelig sund fornuft.
    Rigtig god tur, Sydamerika er fantastisk! 🙂

Anonym none

Hey,
    Jeg har lidt af det samme problem. Overvejde at starte på aftenskole, for at lære sproget. Men nu kaster jeg mig bare ud i det. Lidt spansk, engelsk og tegnsprog burde være nok 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account