Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3501831
     Anonym

      Hej.
      Jeg er en pige på 20 år som skal til Sydamerika i 6 mdr. Jeg starter i Santa Cruz, Bolivia, og rejser videre gennem Chile, Agentina og ender i Brasilien. Mit spørgsmål går på hvordan man undgår de farlige bydele/steder. Jeg vil jo blandt andet gerne opleve storbyernes sus, men helst uden at blive overfaldet så snart jeg runder det næste gadehjørne! Jeg håber at der er nogen der ligger inde med et godt råd eller to. Jeg har hørt at Chile og Argentina er dyre lande at rejse i. Er det sandt? Hvis man nu regner med et budget på ca. 8000 dk. kr pr. måned, er det så helt galt? På forhånd tak.

      #3501832
       Maurice

        hey
        8000 kr. i måneden kan du sagtens leve for, hvis der ik skal være til den store luksus.
        Hva angår sikkerheden, så er det bedste at spørge på dit hotel eller kigge i guidebøgerne, hvor man kan færdes uden at blive overfaldet. Jeg rejste 5 måneder i Sydamerika og oplevede ingen ubehagelige ting.
        Til sidst vi jeg blot råde dig til at tage en fire-dages jeep-tur på Salar de Uyuni i Bolivia/Chile.

        Hvis du har brug for andre råd, så skriv endelig her eller mail!

        #3501836
         Diana

          Argentina er meget, meget billigt! I hvert fald for et halvt år siden, da jeg var der… Næsten ligeså billigt som Bolivia, altså sammenlignet kvalitet! Bolivia er langt mere fattigt og indianerkulturen finder du ikke bedre dér! Til gengæld er Argentina jo også skøn, fordi man får bøffer og andre luksusting til en slik:-) 10-15 kr for en bøf på en fin restaurent. Svært at sammenligne med Bolivia, da samme standard stort set ikke findes:-) Men til gengæld kan du gå på marked og få ok mad til 2-3 kroner for 2 retter eller 4 retter i alm “restaurant” for 4-5 kr. Så jeg vil sige 2000-3000 pr. måned for Bolivia og 3000-4000 i Argentina. Men Chile er virkelig dyrt! Omtrent samme priser som DK. Så der er 8000 nok ikke for meget…
          Go tur ellers. Og jeg vil også sige som Maurice, at Salar de Uyuni er et must!!!!!!!! Ganske enkelt fantastisk!

          #3501850
           jess

            Jeg bor i Buenos Aires, Argentina. Ang. prisniveauet, så kan Argentina som diana skriver sagtens holdes på 3-4000 kr. Det afhænger af, hvor du rejser i landet ( syd er lidt dyrere) og om du rejser i den argentinske feriesæson.
            Du er mere end velkommen til at skrive til mig på jess@argentinatur.dk, jeg arbejder med turisme herude til dagligt.

            #3501884
             Carina

              Du behøver ikke frygte sikkerheden i hverken Chile, Argentina eller Bolivia, der er ingen byer, det er bedst at undgå osv. Men hvis du rejser alene eller føler dig lidt utryg, så tag og køb busbilletter så du ikke ankommer midt om natten. I La Paz er der meget ´simpelt tyveri på busstationen, så der skal du være en smule varsom.

              Mht prisniveau, så er Bolivia billigt – 80 – 130 kr pr dag alt efter hvilke ture du vil på, hvor du er osv.

              Chile er dyrere: Fra nord og ned til ca. Santiago ca. 200 kr pr dag – længere sydpå (Patagonien mv) ca. 300 kr pr dag.

              Argentina: Den nordlige del af landet er meget billigt, ca. 150 kr pr dag – mens syd er meget dyrere, 300 kr pr dag.

              Det er i hvert fald de priser, jeg har kunnet rejse for – men det kommer jo meget an på hvor mange dyre ture, man tager på osv. For der er mange fristelser i Patagonien – det kan let lade sig gøre at rejse for meget mindre, men så ser man måske heller ikke så meget af den fantastiske natur, der er dernede.

              Jeg er lige selv kommet hjem fra en fantastisk rejse, du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har andre spørgsmål (carinagammelmark@hotmail.com].

              #3502409
               Anonym

                Bolivia er fantastisk 🙂 Og dejligt både at bo og rejse i. Jeg har boet der, og mit indtryk er, at Santa Cruz er den “farligste” by i Bolivia. Men bare man tænker sig lidt om er det ganske sikkert at færdes der. Selv oplevede jeg et røveri med dødelig udgang på næsten åben gade i Tarija, men det satte også hele byen i chok. Så jeg var bare på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Dét vil man aldrig kunne gardere sig fuldstændigt imod.
                Nyd bjergene, folket, stemningen 🙂 Og den fantastiske natur.
                /Ea

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account