This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym GitteC

Jeg er ved at planlægge tur til Kerala i Sydindien i forb. med gennemgang af Ayurvediske behandlinger (spec. i Kerala), men har hørt en del om de voldsomme monsoon perioder. Mit spm går på om der simpelthen er for fugtigt i denne periode og/eller om der er andre områder i Indien hvor jeg kan tage til nu for bla at opleve Ayurveda ‘at its best’? Mit formål med turen er bla at få mere viden om Ayurveda samt bruge tiden til en pusterum i forb. med påbegyndelse af ny fase. Jeg er en kvinde på 33 og rejser alene.

Gitte

Anonym HJKYTU7NIHUKLHOHY8P0′

DHLÆÅ

Anonym karen stigsen

Kære Gitte,
    Monsunen starter normalt i slutningen af juni / begyndelsen af juli i Kerala. De sidste 5 år er den dog startet tidligere – og i år har Kerala fået lidt monsun regn allerede i maj måned. Monsunen i Kerala varer t.o.m september måned. Kerala er altid fugtigt og særligt under monsunen, hvilket er gunstigt for en ayurveda behandling. For en seriøs behandling anbefales at lægge denne i monsun perioden – monusun perioden er traditionelt ‘høj-sæson’ for ayurveda behandlinger i Kearal og har været det gennem århundreder. Mange rejsende til Indien ønsker i ‘pose og sæk’ og kombinerer ayurveda behandling med badeferie/ udflugter mv. Når dette sker nedtones behandlingen. Så er du seriøs omkring behandling er det allerbedst i monsun tiden. Lokalt er der meget vådt i bjergene og indlands – hvis du holder dig til kyststrækninger kan du godt ‘risikerer’ nogle dejlige dage med mindre regn.
    med venlige hilsner,
    Karen Stigsen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account