Dette emne er tomt.

• Forfatter
    Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 256
    class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-100138 bbp-parent-topic-200019 bbp-reply-position-1 odd post-3536698 topic type-topic status-publish hentry pmpro-has-access">
     Dyrvig123

Hej alle.

Slutningen af august 2011 skal jeg til Seoul for at studere indtil 17. december.. Jeg overvejer at rejse rundt inden og efter og vil høre lidt om jeres råd.

Det jeg har tænkt er at jeg inden semesterstart vil rejse rundt i Japan 2-3 uger mens det stadig er sommer. Mens jeg studerer i Sydkorea tror jeg ikke der bliver de store muligheder for at rejse udlands, da jeg tror at billetterne ud af landet er for dyre (sammenlignet med bangkok, singapore el.lign.). Men mon ikke der også er en del at se i Sydkorea 🙂

Efterfølgende har jeg tænkt på at jeg over jul og nytår vil rejse rundt i Filippinerne.
      Hvor lang tid vil I anbefale at jeg skal rejse rundt for at se landet ordentligt og opleve kulturen? Jeg har familie i landet, så dem regner jeg med at skulle bo hos noget af tiden.

Mit mål er at jeg gerne vil nå at se endnu et land inden jeg tager hjem omkring slutningen af januar/starten af februar.
      Jeg har backpacket i Thailand i1½ før, så skal være et andet land end det 🙂
      Jeg har haft kig på Laos og Cambodia, da sæsonen der passer bedre end Vietnam (vejret).

Har I nogle andre forslag til destinationer efter Filippinerne?

Det skal siges at jeg nok kommer til at rejse på et noget stramt budget efter 4 måneders studieliv i Seoul, så billige flybilletter osv. må meget gerne tages med i overvejelserne 🙂

Ser frem til at høre jeres forslag og spørg endelig ind, hvis I har spørgsmål der kan hjælpe jer med at komme med nogle forslag

MissAdventure

Hvad med at tage til Borneo og Perhentian Islands efter Filippinerne….?

Havde en masse fantastiske oplevelser der i sommer 🙂

MissAdventure

Borneo: Overnatninger + mad var billigt – men selve turene var dyre… vi valgte at spare på andre ting og så komme på de ture… og det har jeg på ingen måde fortrudt… det var nogle super fede oplevelse. Hvis du er til dykning, så er Mabul og Sipadan et rent paradis. Vi bestilte alle ture gennem Sandakan Backpackers, hvor vi også havde et par overnatninger…det var klart det billigste, vi kunne finde mht. ture. Du kan tjekke deres priser, hvis du vil have en idé om prisniveauet.

Perhentian Islands: Ca. samme prisiveau som Phi-Phi/Sydthailand.
          Der er bare sååå smukt – og også gode dykker- og snorkleforhold.
          Hvis du er til fest og andre backpackere, skal du vælge Kecil (den lille af øerne)…

Vi skulle også flyve hjem fra Bangkok efter Malaysia… men fik en Airasia-billet fra Kuala Lumpur til Bangkok for 180 kr. pr. person.
          Vi brugte i det hele taget Airasia rigtigt meget… omkring 8-10 gange på de 6 uger.

Dyrvig123

ok!
            Lyder fedt!

ang. dykning må jeg desværre erkende at det ikke rigtig er en mulighed for mig pga. øreproblemer. Har forsøgt at tage advanced på min sidste tur til Thailand, men måtte gi op da vi kom ned på 3-4m :/

Har aldrig hørt om Perhentian Islands, så vil jeg helt sikkert tjekke ud! 🙂

Da jeg kommer til at rejse alene, vil jeg foretrække steder, hvor der er en del andre backpackers samt steder, hvor der er lagt op til at man kan rejse rundt sammen, lave ting sammen etc.

Ang. Airasia er de super billige, men har hørt at tigerairways er endnu billigere.. Så snart jeg kommer til Sydøst Asien, er flytransport ikke det store problem, jeg synes dog bare at der er noget mere charmerende over en bus/togtur gennem landskabet 🙂

Dyrvig123

Tak for inputtet! 🙂
              Hvordan er prisniveauet der? Og hvordan og hvorledes mht. transport?

En af fordelene ved at tage “de sædvanlige” lande, Laos, Cambodia etc. er at jeg er tæt på Bangkok, hvor jeg jo kan få en fantastisk billig billet hjem 🙂

de sidste 1½-2 måneder har jeg kun mit SU budget, 7500, om måneden at gøre godt med..

Håber dog på at have sparet op til samtlige flybilletter inden, så jeg kun skal tænke på indenrigstransport samt leveomkostninger.

Anne Marie

Hvis du booker lang tid i forvejen, kan du få en meget billig AirAsia billet hjem fra Kuala Lumpur til Stansted/London og derfra en billig billet til CPH.
                AirAsias hovedsæde er Kuala Lumpur, så det er meget “centralt” at flyve til og fra.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account