Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3532447
     tk2010

      Håber nogen kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål:

      Jeg er en pige på 22 år, som overveje at rejse alene i følgende lande og i rækkefølgen

      -Thailand
      -Cambodja
      -Vietnam
      -Laos

      Fra Bangkok til Koh Chiang – cambodja (det sydelige + Phnom Pehn) – Vietnam syd til nord – Laos – Thailand.

      Jeg vil ikke bruge ret meget tid i Thailand eller Cambodja, da jeg har rejst der før. Jeg har 8 uger at gøre med.

      Er det realistisk mht. tiden?
      Et ca. budget jeg skal bruge på kost og logi + transport, seværdigheder -jeg vil leve primitivt og billigt!?
      Noget jeg skal være opmærksom på, når jeg rejser alene?
      Forslag til steder jeg bare må se?

      Jeg ved at et visum til cambodja koster ca 20-25 dollars, når jeg krydser grænsen, men hvad med de andre lande?

      Mvh TK

      #3532478
       Mads Andersen

        Nye visum regler i Thailand, med du får 1mrd når du flyver ind, eller er det 2 uger.
        Tror nok det er 30$ for visum til Laos.
        Du får 14 dage gratis visum til Vietnam, ellers koster det 65$ i landet for en mrd. Hvis du vil være i Vietnam mere en en mrd, er det billigst at købe det ved den Vietnamske Ambasade i Vientian i Laos, de tager ca 35$. Og er du smart (ikke som mig) får du visumet til at træde i kræft 13 dage efter du kommer ind i Vietnam. på den måde får du næsten 1,5 mdr i Vietnam.

        Vil tro at det koster ca 2000, hvis man virkelig sparre og finder de billigeste værelser og de er ledige. Men ville nok regne med 5000 kr pr mrd. så har du i værste fald penge med hjem.

        Nogle føler sig lidt generet i Vietnam, specielt i Nha Trang. Hvor der er masser af fest og stoffer. Og Bartenderne putter gerne noget x-tra i drinken uden man ved det. Ellers havde vi ingen problem. Bortset fra det også skete i Chaing Mai i Thailand og på Phi Phi at de putter lidt i drinken. Alle 3 gange var det de “Buckets” tror hvis man køber øl er man lidt mere sikker.

        Rejste selv gennem de 4 lande og du kan se min tur på http://www.thildeogmads.dk under billeder og i bunden kan du vælge feks. Phnom Penh eller Hanoi. Ved godt der er en fejl på siden, derfor skal man helt ned i bunden. Ud fra det burde du kunne vælge hvad der er vær at se. Ingen ting gik min næse forbi.

        Rigtig god tur..

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account