Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533233
     sanja

      hej hej.

      min kæreste og jeg var på perhentians sidste sommer – det var faktisk meningen at vi ville til taman nagara – men vi nåede det ikke.

      jeg kan dog hilse at sige, at der ved kajen hvor man sejler ud til perhentians, og også på mange hotel eller bungalowsteder derude på øen, kan bestilles bustransport til taman nagara.

      jeg ved desværre ikke noget om de konkrete ture eller guider – men det er i hvert fald intet problem at arrangere transport fra perhentians til taman nagara. det behøver i ikke bestille hjemmefra.

      mvh sanja

      #3533228
       annapurna

        Hej,

        Min kæreste og jeg tager til Malaysia i Juni/Juli og ønsker at opleve national parken Taman Negara. Vi har i den forbindelse nogle spørgsmål som vi håer der er nogle der kan hjælpe med.

        – Skal man booke hjemmefra?
        – Vi kommer fra Perhentian Island, køre der busser/tog dertil?
        – Vi vil gerne opleve en ekstrem trekking, nogle guider der kan anbefales?
        – SKAL man booke en af de pakker der bliver tilbudt, eller kan man bare møde op?
        – Nogle erfaringer eller tips?

        Vi er begge i starten af tyverne og vil derfor gerne være fri for pensionist/børnefamilie turene. Vi vil gerne opleve de ikke turistede steder i junglen og gerne i mere end 4 dage.

        Alle erfaringer er yderst velkomne.

        #3533238
         Anonym

          Hej! Vi tog samme tur i 2008 – dog i omvendt rækkefølge. Det var ikke noget problem først at bestille turen ind i Taman Nagara, da vi stod der.
          Der er masser af muligheder for at booke transport fra Perhentian.
          Hvis I har tiden til at tage ned til Endau-rompin, den ligger nede ved Mersing og Tioman, bør I måske overveje dette. Der tror jeg, at I kan få en langt større jungleoplevelse, da Taman Negara er meget besøgt.

          Vi skal selv en mdr til Malaysia i juni i år og har tænkt os at tage en tur ind i Endau. Den bliver anbefalet flere steder på nettet, og det betyder sikkert flere mennesker – men helt sikkert færre end der vil være i Taman Negara.

          God tur!

          #3533239
           Jannie

            Alle jer, der har været på Perhentian…. HJÆLP…. hvor har I booket, og hvordan booker man hotel????

            Skal man vælge Kecil eller Besar???

            Min kæreste og jeg (begge 28 år) skal til Perhentian d. 12. juli – 18. juli (vi kommer fra Thailand og skal bagefter videre til Borneo… flybilletter osv. er booket= – men Perhentian er noget af en jungle at finde rundt i… kan godt finde en oversigt over hostels/hoteller/resorts… men flere af dem kan jeg ikke finde ud af, hvor man booker, selv om jeg har googlet på livet løs….

            Der må godt ske lidt…. være lidt restauranter og sådan… så vi vil ikke bo totalt afsidiges, men vi gider heller ikke disco-musik natten lang…

            Jeg vil gerne ud at dykke (har både OW og AOW), men min kæreste er ikke dykker-minded…

            Skal jeg booke mine dyk på forhånd?
            Hvad kan han lave, mens jeg dykker??? – Kan han mon evt. tage med ud på båden???

            Håber, der er nogen, der kan hjælpe….

            MVH Jannie

            #3533260
             Jannie

              1000 tak for de svar…
              Jeg er bare slet ikke til det der med at dukke op og ikke ane, hvor vi skal bo…. vi vil gerne bo rimeligt ordentligt og ikke bare et tilfældigt sted 🙂
              Hvor har du boet på Kecil? Har du også været på Besar?

              Jeg har kig på Maya Guesthouse på Kecil og på en del forskellige steder på Besar.

              Vi har 7 hele dage (6 nætter til rådighed) – tænker umiddelbart, om man ikke kunne tilbringe halvdelen på Kecil og halvdelen på Besar???
              Lyder det som en ok idé – eller bare stressende?

              MVH Jannie

              #3533250
               sanja

                hej hej Jannie.

                Jeg ville vælge Kecil – den anden er for turistet. der findes en bugt, hvor der er nogle restauranter og enkelte butikker. Men tag at find en taxa til færgelejet – og så book der. Der stod folk og anbefalede bungalowresorts…

                I Thailand fik jeg lov til at være på båden mens min veninde dykkede. Jeg brugte dagen på at snorkle lidt og tage sl på dækket, og jeg vil tro, at din kæreste kan gøre det samme i Malaysia hvis I spørger pænt eller evt. betaler et mindre beløb for “sejlturen”

                #3533271
                 Miss Fløe

                  Hej, jeg har været i Taman Negara som er rigtigt flot. Jeg sejlede dertil op langs floden, jeg husker ikke hvor jeg tog båden fra. Det er et must! (Vi var 3 personer i den og der er ikke plads til flere). Jeg tog bussen fra Taman Negara til Jerantut da jeg løb tør for penge – der er ikke hæveautomat nogle steder nær nationalparken! Jeg tror ikke det er nødvendigt at booke en guide til parken. jeg fandt selv en guide.

                  #3533274
                   Anonym

                    For turistet på Besar skriver Sanja, det holder ikke helt.
                    Hvis en backpacker også går under navnet en turist, er det helt ude i hegnet. Der er langt flere mennesker på Kecil, da det er øen hvor de fleste unge backpackere mødes. Det er også her du vil kunne finde bar og måske en lille fest. Du skal bare ikke tage til Kecil og tro at nu slipper du for turister.

                    #3533301
                     Jannie

                      Jeg har faktisk kigget på dem begge… har du boet begge steder…. ? – Og hvad gør i såval Coral bedre? Synes umiddelbart, at Abdul ser godt ud – nogle “ulemper” der???

                      Har du også været på Kecil?

                      Hvornår skal du afsted???

                      #3533296
                       Jannie

                        Så vidt jeg har læst mig frem til, tager backpackerne til Kecil og børnefamilierne til Besar – sådan firkantet set.
                        Ved bare ikke, hvor vi passer ind henne – da vi ikke er nogen af delene.
                        Det gør ingenting, at der er mennesker – vi leder ikke efter et øde sted… men gider bare ikke bo midt i en fest, hvor man ikke kan sove hele natten… vi tager som sådan ikke afsted for at feste….

                        Havde egentlig besluttet os for Kecil… men synes, at overnatningsmulighederne ser ret primitive ud der i forhold til Besar… uanset hvilket overnatningssted jeg læser om, er der en de dårlige anmeldelser…. og vi er ikke til dele-toilet og sådan.

                        Er der ingen, der har været der, der kan fortælle, hvor de boede – og om stedet kan anfales eller ej???

                        MVH Jannie 🙂

                        #3533304
                         Chr

                          Vi skal afsted i juni og har kun boet de to steder på Besar før.
                          Vi vælger Coral både fordi vi har to børn med og pga. en super-lækker strand som ligger få hundrede meter væk.
                          Der ligger desuden 2 ok strande lige for døren.
                          5 min med båd og du er på øens bedste snorklested c”,).

                          #3533299
                           Anonym

                            Abdul chalet eller Coral view island resort, de var begge super. ligger begge to på Besar.
                            Jeg anbefaler gerne dem begge, og har booket 5 nætter på Coral view til sommer.

                            #3537629
                             Christian

                              kan man bare møde op … eller er de en god ide og booke steder som coral bay og abdul??

                            Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

                            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                            Log ind med brugernavn & kodeord

                            eller    

                            Glemt dine oplysninger?

                            Create Account