This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MissAdventure

Er der ikke nogle herinde, der har været i Taman Negara regnskoven i Malaysia?
    Vil gerne høre, om det kan anbefales? Eller er der andet i området, der er bedre?

Vi lander i KL d. 31/7 (efter en måneds tid i Indonesien – hovedsageligt dykning) og flyver hjem fra KL d. 4/8….. så vi har 3 hele dage (1/8, 2/8, 3/8) til at lave et eller andet.
    Har været i KL før…. og er ikke helt vild efter at skulle tilbringe 3-4 dage mere der…

Hvis vi vil til Taman Negara er 3dage/2nætter, så passende?
    Og er det bedst at booke på forhånd…. vi er først i KL om eftermiddagen d. 31/7, så tænker det er lidt presset at booke dernede, når vi er afhængige af at skulle af sted allerede næste morgen for at nå det…?

Har kigget på http://www.tamannegara.asia

Men har ingen idé om, om deres priser for 3d/2n er gode eller ej?

Hvem har I andre booket igennem og hvad gav I cirka??

Andre alternativer til Taman Negara, hvis vi har 3 dages tid?

Har været på Perhentian Islands og i Kuala Lumpur… så det skal gerne være noget andet denne gang 🙂

Anonym Anonym

Hey.. 🙂

Jeg var i Taman Negara for et par uger siden.. 3 dage/2 nætter er rigeligt tid, synes jeg.. Jeg bookede ingenting og dukkede bare op efter jeg havde været på Perhentian Island.. Jeg boede på hostel og gav 10 ringgit per nat (100 kroner=53 Ringgit cirka).. De forskellige aktiviteter i området bookede jeg heller ikke på forhånd og gik bare rundt og fik strikket det bedste tilbud sammen med de turer jeg gerne ville på.. Nogen af dem jeg mødte på mit hostel havde købt en pakke i KL.. 350 Ringgit for bus tur/retur, ophold, 3 måltider, nat trekking, bådtur, besøg i landsby og vandring på broer oppe i træerne.. Vi regnede ud en aften, at det ikke var en helt tosset pris i forhold til hvad man betalte for de enkle ting ellers (var dog stadig lidt dyrere).. Om det kan anbefales, kommer lidt an på forskellige ting.. Jeg var personlig heldig at møde en masse andre backpackere, som jeg var afsted på turer med og så blir det hele jo altid lidt sjovere, du ved.. Så også gibbon aber i regnskoven, hvilket også var ret fedt, at se dem i deres naturlige miljø.. Meeeen, synes nu også flere af tingene var lidt tæt på turist fælden.. F.eks en bådtur som havde overskrifterne, at man rigtig ville blive våd og det skulle være så vild og så videre.. Virkeligheden var i stedet, at vi var en masse mennesker i en langsom båd, hvor guiden bare kastede vand på os..!! Men omgivelser er virkelig smukke og at befinde sig ved og i verdens ældste tropiske regnskov har jeg bestemt ikke fortrydt..!! Men hvis man har prøvet mange af de forskellige aktiviteter og ligende omgivelser før, så ved jeg ikke hvor imponeret man blir..

Håber du kan bruge det til noget, ellers må du jo spørge løs.. jeg er stadig ude og rejse, så ikke altid jeg har net.. Men kan klart anbefale Malaysia.. Jeg har i hvert fald haft en fantastisk rejse rundt der.. 🙂

Søren

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account