This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej, håber der er nogen som kan hjælpe med et par gode råd. Min kæreste og jeg tænker på at rejse ca 1 mdr til Afrika i feb eller marts måned, hvor vi ihvertfald vil bestige Kilimanjaro, på safari og zanzibar – er der nogen som kan anbefale gode bureauer som arrangere turen til KM og safaritur og er det ikke en god ide at booke hjemmefra? Vi vil ikke købe en “pakkerejse” til hele turen men kun til “udflugterne”. Hvad med vejret, hvordan er det på dette tidspunkt? Andre gode ideer/råd modtages gerne.
    Mvh Mette

Anonym Anonym

Hej Mette!
    Jeg har selv været i Tanzania i tre måneder. Jeg vil klart anbefale jer at rejse til Arusha – skøn by fyldt med safaribureauer. I kan sagtens vente med at finde et godt og troværdigt safaribureau til I er dernede. Jeg kender en god fyr, der driver et mindre bureau, der bestiger Mount Kili. Han er i hvert fald til at stole på. Jeg kan evt skaffe dig en email til ham. I kan flyve fra Arusha til Zanzibar. Det er et fantastisk sted. Sørg for at komme over til vest siden – Paje Beach (verdens 5.flotteste strand!) Det er guld værd. I både februar og marts måned er det rimelig varmt i Arusha, men ikke på bjerget. En cardigan er noktil aftenen i Arusha, men på Zanzibar er det meget varmt i de måneder. Ordet cardigan findes slet ikke der tror jeg. Alt i alt et helt fantastisk land…
    Venlig hilsen
    Vivi

arbirk2

Hej
    En måned er faktisk temmelig lang tid
    Kilimanjaro 1 uge
    Safari måske 5 dage
    Resten kan deles mellem Zanzibar og noget af det almindelige Tanzania.
    Jeg foreslår Jer at bestige Kilimanjaro og så tage på safari fra Arusha
    http://www.basecamptanzania.com er et godt firma med ærlige råd. Måske I ikke vil tage med ham men så henviser han Jer til andre.
    Safarien kan nede i Serengeti nationalparken og derfra kan I blive sat af ved Victoriasøen lige uden for parken. Derfra kan I tage bussen til Ukerewe – en større ø i søen – hvor I virkelig kommer ud til ‘Afrika’. 3-4 dage med cykelture på opdagelse af historien mere end 200 år tilbage og i en pragtfuld natur med søen alle vegne.
    Derfra til Mwanza, hvor I kan flyve til Zanzibar.
    God tur.
    Flere spørgsmål?

NB. Jeg synes det er bedst at arrangere det på forhånd, så kan I bedre komme igang fra starten af.

Anonym ehanthoro

Hej.

Jeg var 2 en halv måned i Tanzania i sommers. Dette inkludrede både safari og kilimanjaro. Vi bestilte begge dele hjemmefra med et lokalt firma, der hedder Bobby Tours. Det var ganske velorganiseret og så ligger det også i den billige ende af skalaen. Jeg vil ikke anbefale at arrangere det i Arusha når i er der. Det er en meget forvirrende by, men en masse svindlere. Man bliver hele tiden kontaktet af sælgere, og det hele er meget uoverskueligt. I vil samtidig heller ikke spilde dage dernede med at arrangere det.

En sidste lille ting, hvis i ikke har noget mod at sove i telt på kilimanjaro, så skal i ikke vælge den rute der hedder marangu (coca-cola-ruten), men en af de andre, eksempelvis rongai som vi tog. Der er for mange bade turister på marangu, og der er en sti næsten hele vejen til toppen, så for den bedste natur-/trekkingoplevelse, så tag en af de andre.

Hvis du har nogle spørgsmål, så skrive endelig.

Anonym none

Spørg et rejsebureau med forstand på Kilimanjaro, Tanzania og Zanzibar om det er en god tid at rejse til disse steder i februar og marts.
    Mvh. Jesper

Anonym Hilde

Jeg har rejst til Tanzania med Afrika-safari.dk.
    Vi var på safari i Tanzania og derefter på Zanzibar, denne tur:
    http://www.afrika-safari.dk/zanzibar/15-dage-kombi.htm

Før rejsen snakkede jeg en del med Afrika-safari og så vidt jeg husker så var der også mulighed for at bestige Kilimanjaro først for derefter at tage på safari og derefter Zanzibar.

Jeg vil altid anbefale at booke sådan en dyrere rejse hos et rejsebureau.

Anonym Andreas Larsen

se 10 gode råd til planlægning af safarirejse her:
    http://www.safarieksperten.dk/artikler/planlaegning-af-safari/

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account