This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mariahh

Hej 😀

Jeg er ved at planlægge min rejse til Tanzania og i den forbindelse søger jeg lidt info fra andres erfaringer 🙂

Jeg vil gerne bestige Kilimanjaro, men hvilken rute er det bedst og hvor hårdt er det? 🙂

Jeg vil derover gerne på safari og der har jeg snakket med forskellige rejse agenter herhjemme og som de kan se er fuld booket, men er det ikke muligt at booke når man ankommer dernede?

Samt vil jeg gerne afslutte med et besøg på Zanzibar. Nogle der har erfaringer med at dykke der? 🙂

Håber på nogle kan hjælpe mig 😀 Jeg har afrejse om 3 uger og skal være afsted i 3 uger, derfor vil jeg gerne have forbedret så meget som muligt hjemmefra pga. min tidsplan er lidt presset 🙂

Mange hilsner Maria

Anonym Niels

Hej!

Jeg besteg Kilimanjaro i oktober via Marangu-ruten, hvilket betragtes som den letteste rute. Det var såmænd rigtig fedt, omend rigtig hårdt. Vi valgte Marangu pga. dens “lethed”, da vi prioriterede at nå toppen højst. Det var kun på den sidste dag, hvor jeg rigtig blev udfordret på fysikken – men det blev jeg til gengæld så rigeligt.
    Machame-ruten skulle være mere scenisk, men også en smule hårdere, så tag den, hvis formen er i orden, og pengene ikke er et problem – den er nemlig dyrere end Marangu. Uanset ruten er det en mægtig god idé at lægge en ekstra dag ind, som bruges på at akklimatisere, så chancen for at få højdesyge minimeres.
    Vi arrangerede turen gennem Glady’s Adventure i byen Moshi, og både udstyr, Glady og guider var i top.

Safari er der rig mulighed for at booke, når du er landet. Brug din sunde fornuft, og sig ikke ja til det første og bedste tilbud, du får på gaden. I Moshi, som er en rigtig dejlig by, er der masser af selskaber, der hellere end gerne vi bringe dig til Serengeti, Tarangire, eller hvilken nationalpark du nu vælger.

På Zanzibar tilbragte vi et par dage i Kendwa, hvor jeg med Scuba Do Diving havde et par dyk ved øen Mnemba, der siges at være Zanzibars bedste divesite. Det var også gode dyk, og Scuba Do kan jeg også godt anbefale.

Det blev langt!

Hvis du har andre spørgsmål, så fyr løs, og ellers så hav en rigtig god tur, Tanzania er et dejligt land, med et dejligt folk.

Venligst
    Niels

Anonym mariahh

Mange tak for svar 🙂 Dejligt at høre lidt erfaringer fra andre 🙂 Da du besteg Kili hvor meget udstyr og beklædning havde du med og noget du vil anbefale?? 🙂

Anonym John H.

Hej Mariahh

På denne side har de en masse Praktisk info om Kilimanjaro

Håber du kan bruge det 🙂

Anonym Lisbethdegn

Jeg glæder mig til at hør hvordan det er gået?? Jeg skal afsted til december……. så jeg suger til mig;)

KH Lisbeth

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account