This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mwamoto

Hej derude.
    Jeg er en gut på 23, der har en masser rejse erfaring som jeg gerne vil dele med andre. Specielt Tanzania i afrika, hvor jeg har rejste flere gange, dette har medvirket til at jeg har fået mig nogle rigtige gode kontakter. Så mangler du info eller hjælp til turen i Tanzania står jeg til rådighed. Særligt kan jeg hjælpe med at arrangere trekking turer, hvor jeg har hoved vagt på Kilimanjaro, hvor jeg kan hjælpe med at arrange rigtige billige ture af høj kvalitet.
    Skriv gerne på mail.
    p.mwamoto@gmail.com

Held og lykke med jeres rejser derude.
    Mvh
    Peter Mwamoto

Anonym peter

hej sofie

Rejser du med bus til tanzania? hvis du gør kunne du tage til mwanza som er en by der ligger ved vicktoria søen, smukt og hyggeligt omgivelser. Zanzibar synes jeg også er et must hvor du kan slappe af og tage på en masser turer. Ved ikke så meget om det med surfe, men ved at der er en masser gode strande omkring dar es salaam, og der er jeg sikker på at du kan surfe 🙂 Du skal bestemme dig lidt for hvilket område du vil være i da du hurtigt kan bruge meget tid på transport, priserne ligger mellem 900 – 1500 us dollar, kommer nemlig an på hvilken rute og hvordan du bestiller din rejse, det handler om at prutte prisen. og så er det billigere hvis du tage med en gruppe 🙂 eller så er det kulturen der er værd at opleve, men kommer an på hvordan man rejser og budget :), skriv til min mail hvis jeg skal hjælpe med kili 🙂 p.mwamoto@gmail.com

Anonym sofiehv

Hej 🙂
    Jeg bor pt. i Uganda, men skal på en 2-3 ugers tur til Tanzania om en uges tid eller to…
    jeg ved endnu ikke hvad jeg skal i Tanzania. Jeg vil ikke på Safari.. har du nogle gode forslag?
    hvad ville en tur på kilimanjaro koste?
    jeg vil også gerne kitesurfe, er der andre steder end Zanzibar, hvor man kan gøre det :)?

håber du kan hjælpe mig 🙂
    Sofie.

Anonym Peter

Bestigning af kilimanjaro Kan ikke lade sige gøre på egen hånd, Regeringen dernede har valgt at bruge det som ”indtægts kilde”. Så for at få lov til at bestige bjerget skal man smide ca. 700 usd. Derudover skal du have en guide, kok og porter, som regel har man 2-3 porter pr. mand. Og så kommer der udstyr, og de skal alle have løn, og så skal dem der arrangere det for dig tjene lidt på det, Hvis du bare giver 2 min med google søgning, og finder noget til under 1300 USD, så giver jeg sku en kasse øl.
    En bestigning tager 4-7 dage, så der skal lige mere end en flakse vand med

Anonym beaoglars

1000usd for at bestige Kilimanjaro? Hvis man vælger Marangu ruten, så er det vel bare om at smide sine bedste støvler i tasken, huske den varme sovepose og så komme afsted?

Vælger du en af de andre ruter, ja så skal du vel have et telt med, men ellers er det vel stort set samme fremgangsmåde.

Da jeg kravlede lidt rundt i Nepal, valgte jeg ikke at tage en porter/guide med og set i bakspejlet ville det nok have sparret mig for en del omveje, men sådan en fyr kunne man nemt finde til 10usd om dagen. Så når du siger 1000usd, hvilke udgifter taler vi her om?

Anonym Anonym

Det er da lidt sygt at de har besluttet at man ikke må gå op på et bjerg uden barnepiger.
    Jeg har aldrig kunne fordrage disse ture, hvor der er nogen til at forklare dig hvornår og hvordan du skal pisse, spise og sætte din hat, så ingen Kilimanjaro til mig 🙁

Jeg havde bare forstået det således at på Marangu ruten vil der være mulighed for overnatning og mad stort set hele vejen op, men har heller ikke undersøgt det, da der er mange andre ting på min liste før Kilimanjaro.

Anonym Amalie

Hej Peter.
    Vi er to piger, der ønsker en rejse til Tanzania til sommer. Vi kunne godt tænkte os at starte med 2 ugers frivilligt arbejde, for derefter at bestige Kilimanjaro og slutte af med en lille uges tid på Zanzibar.
    Har du nogen erfaring med frivilligt arbejde i Tanzania? Og ellers andre gode råd?
    Mvh
    Nanna og Amalie

Anonym Amalie

Hej Peter.
    Vi er to piger, der ønsker en rejse til Tanzania til sommer. Vi kunne godt tænkte os at starte med 2 ugers frivilligt arbejde, for derefter at bestige Kilimanjaro og slutte af med en lille uges tid på Zanzibar.
    Har du nogen erfaring med frivilligt arbejde i Tanzania? Og ellers andre gode råd?
    Mvh
    Nanna og Amalie

Anonym Peter Mwamoto

Hej Nanna og Amalie

Angående frivilligt arbejde, så har jeg ikke den store erfaring der. Men vil gerne prøve at hjælpe jer. Send en mail til mig. Så kan jeg bedre hjælpe. p.mwamoto@gmail.com

Mvh
    Peter Mwamoto

Anonym Steffie

Hej Peter.
    Vi er fire unge mennesker, som overvejer at tage til Tanzania til okt. Vi vil meget gerne på Safari en fem dages tid og slutte af på Zanzibar en 10 dages tid.
    Hvad skal man regne med at sådan en Safari vil koste? + Zanzibar?
    Og er der en safarirute du vil anbefale frem for en anden?
    Mvh
    Steffie

Anonym Peter

Hej.

uha det er svært at sige præcist, kommer jo an på hvordan i ville have den sammensat, sove i parkerne eller udenfor, stor forskellige bare der. Men det at i er fire gøre det billigere, men vil tror at 5 dage kan løbe op i fra 5000 og op. Zanzibar der kommer det også en på om i vil bo som konger eller ikke. Ruten er ikke så betydende, kommer lidt an på hvad i vil opleve, og hvordan resten af turen er planlagt, hvor det så vil være bedst at starte og slutte

Anonym steffie

Hej Peter 🙂
    Tak for svaret.
    Vi er erfarne backpackere, og behøver ikke at bo i luksus. Helst så billigt som overhovedet muligt. Vi vil helst sove i parkerne, men det kommer selvfølgelig an på prisen.
    Vi er meget åbne for ideer, om vi starter safari og slutter på Zanzibar eller omvendt er ligemeget. Vi regner med at være I Afrika en tre ugers tid og tager derefter til asien 🙂

Anonym Peter

Okay. Stadig lidt dyre at sove i parkerne, men det kan nok godt findes billigt. Du kan lige skrive til p.mwamoto@gmail.com så kan vi tage den der. kan jo prøve at få noget arrangeret for jer?. Start og slut vil så komme an på hvor i lander og rejser fra, er billetterne booket?

Anonym steffie

Okay.
    Det lyder super. Jeg skriver til dig på mail.
    Vi har endnu ikke booket biletter, men engang i oktober regner vi stærk med 🙂
    Det kunne være super hvis du kunne få noget arrangeret. Vi er åbne for at sove uden for parkerne, hvis dette kan gøres meget billigere:)

Anonym Jonathan Johansen

Hej Peter. Jeg overvejer at bestille en rejse til Tanzania gennem Kipling Travel – de har nogle utrolig tiltalende pakkeløsninger. Et det et selskab du tilfældigvis har nogen erfaring med? 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account