This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Shelbaya

Hejsa,

Hurtig spørgsmål.
    Skal en måned til Tanzania. I den forbindelse skal man jo hæve nogle penge en gang imellem. Men synes at kunne læse mig frem til at man skal have mange kontanter på sig. Da der ikke er ATMs udenfor Arusha, DAR og Zanzibar. Kan det være rigtig? Skal jeg have jeg ved ikke hvor mange $ på mig! Håber en af jer kan hjælpe.

Tak på forhånd.

Anonym Claus

Du skal vel ikke opholde dig langt fra Arusha, Dar eller Zanzibar? Og vel ikke langt tid ad gangen.

Du kan overleve ok med 25 usd om dagen, så det jeg vil anbefale, er at hæve max på dit kort +, at du tager 500 usd med.

Det, der koster, er safari, trekking osv. Og der kan du ofte betale med dit plastikkort. Du undgår altså at skulle have penge med til både aktiviteter og de basale ting.

Men tag iøvrigt et ekstra plastikkort med. Et Visa Electron kan du hæve mere end med et alm Visa Dankort.

mvh
    Claus

Anonym Shelbaya

Hej Claus,

Jo da. Jeg har da tænkt mig at opholde mig andre steder end de tre hoved attraktioner.
    Skal da til Kigoma (Gombe), Mafia island og f.eks. Kilwa. Har lidt over en mdr. Så det kunne være dejligt at vide om der ligger ATMs i byerne væk fra de tre nævnte.
    Men tak for svaret med hensyn til budget.

Anonym Claus

Ok, Tanzania ER jo også andet end lige de tre steder. Men søgte lidt på nettet og fandt ud af, at der er atm i Kigoma og i Kilwe.

mvh
    Claus

Anonym Shelbaya

Tusind tak Claus 🙂

Hvis du ellers har andre gode råd med hensyn til hostel etc. Så bare skriv løs.

mvh

Jimmi

Anonym DanielJohansen

Som Claus også siger så hav en kontantreserve. Hævegrænsen for VISA kort i fremmede automater er 2.000 kr per døgn, og du kan eventuelt supplere med et MasterCard hvor hævegrænsen er 5.000 kr per døgn såfremt du skal være væk fra de nævnte steder i længere tid.

På Zanzibar er der kun hæveautomater i Stone Town, så husk lige det inden du inder i Nungwi uden kontanter 🙂

Rigtig god tur!

Anonym Eva

så man kan godt bruge Visa Electron i Tanzania?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account