This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym *Berit*

Hej alle
    Min kæreste og jeg har (desværre) kun 14 dage til at nå safari, bestigning af Kilimanjaro og Zanzibar og har derfor brug for alle de gode råd vi kan få.

Økonomien er ikke et problem, men da vi begge værdsætter backpackerlivet (men er presset på tiden) vil vi gerne høre om nogen har erfaringer med gode safariarrangører (ca. 2-3 dage) i Tanzania, som kan bookes der nede, samt troværdige bestigningsarrangører?

Yderligere vil jeg høre om nogen har erfaringer med transport mellem Kilimanjaro og Zanzibar – bus, indenrigs fly etc.?

Håber nogen vil hjælpe…

Hilsen Berit

Anonym kat

Hej Berit

Fed tur!
    Min kæreste og jeg var i Tanzania i sommers.
    Må desværre sige at det lyder urealistisk med jeres tidsplan. Det er trods alt Afrika og tingene tager lang tid dernede.

Vi havde bestilt bestigning af Kilimanjaro hjemmefra ved Kilroy og det tog 7 dage – dagen hvor man kommer ned har man ret meget brug for bare at få et bad og slappe af. Jydsk rejsebureau arrangerer også bestigninger.
    Vi boede på the kili crane hotel i Moshi ved foden af Kilimanjaro inden, og det kan klart anbefales! Billigt og med eget badeværelse, hvilket er noget så fantastisk når man kommer ned efter en uge uden nogen fasciliteter. Husk dog ørepropper hvis i vælger dette sted – nødgeneratoren larmede meget om natten.

Da vi kom ned fra Kili spurgte vi efter safari arrangører på hotellet, og alt-mulig-manden fandt et godt firma til os. Jeg kan ikke huske hvad det hed, men vi fik 3,5 dage – Ngorongoro, lake manyara og serengeti for 4500 DKK (det vrimler med arrangører dernede og det kan være svært at afgøre hvad der er fornuftigt og økonomisk). Vi tog af sted fra Moshi, men den største ‘safariby’ er Arusha.

For at komme til Zanzibar tog vi en bus til Dar es Salaam – det tog en dag, og man skulle købe billetten dagen før. Bare spørg jer frem og så er folk meget søde til at vise en til buskontoret. I Dar var vi nødt til at overnatte for vi kunne ikke nå færgen. Vi købte billetten om aftenen nede ved havnen og ovarnattede på Luther Hostel, som ligger 4-500 m fra færgelejet. Man kan godt tage morgenfærgen tilbage til fastlandet, hvis ens fly går om eftermiddagen

Håber du kan bruge det til noget.
    /K

Anonym BarbaraH

Ved ikke så meget med arrangører. Har besteget Kili, men det var gennem nogle venner af venner.

Mht at rejse fra Kilimanjaro til Zanzibar vil jeg anbefale at i flyver, når nu i skriver at penge ikke er noget problem. Det er langt hurtigere og i slipper for færgen. Jeg har sejlet med færgen nogle gange og kørt turen fra Dar til Moshi/Arusha. Det er en okay
    tur, lære lidt kulturen at kende, men lang tur, med ca. 2 tissepauser og det er varmt! Og hvis I i forvejen er i tidspres så er fly langt at fortrække!!! Det tager ingen tid, i kan flyver ved middagstid og være fremme ved en 6-7 tiden. Og det er meget fint taget swahili-time i betragningen 😉 + det er SÅ flot at flyve ind over Zanzibar. Især om aftenen – Husk kameraet!

Håber det kan bruges 😉

Anonym Line

Hej.

Jeg hopper lige med på tråden da jeg står i samme situation.

Jeg er i tvivl om jeg skal vente med at bestille safari til man er der nede? Tænker at der kan være udsolgt?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account