Dette emne har 14 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 3 år, 7 måneder siden af Anonym.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3528707
     AnnaBjerg

      Hej alle
      jeg har en drøm om at tage et højskole ophold på Zanzibar og vil gerne høre om der er nogen der har erfaringer med det? Var det en fed oplevelse og er der muligheder for mange ekskusioner/ ture ud? Er bange for at man bliver for “bundet” til højskolen og ikke får mulighed for at komme ud og opleve tanzania, lokalbefolkningen mm.?? Hvordan er Zanzibar egentlig? tager muligvis derned februar 2010, i 4 mdr. hvordan ligger det mht. regntid?
      Venlig hilsen Anna

      #3528894
       Lise

        Hej Anna.
        Tjek eventuelt access2africa.dk, hvis du vil ud og se noget mere af Afrika og ikke bare Zanzibar…

        Kh, Lise

        #3529313
         Clara

          Hej Anna
          Jeg skal faktisk til Zanzibar højskolen til august. Glæder mig ekstrem meget!
          Jeg har hørt fra mange, at det var den fedeste oplevelse! Mht. ekskusioner så arrangerer skolen en safari tur i Tanzania hvor man også besøger masai’er osv. Man kommer også til dykke rigtig meget. Derudover har man i højskoleforløbet fri i to uger hvor man kan rejse hvorhen man vil Man har også fri i weekenderne så der er også mulighed for at kunne tage til de andre småøer osv.
          Håber det var svar nok
          Kh Clara

          #3529476
           hibiscus

            hej:)
            jeg var på zanzibar for et år siden og det er bare helt fantastisk!! utroligt søde mennesker, fantastisk natur (har aldrig set så mange palmer i mit liv!!) og det mest blå blå vand.. jeg var solgt!:)
            min veninde var samtidig på højskole og man oplevede så meget siger hun!! der var en del ture rundt på øen, og super mange oplevelser med de lokale, med dykning, “spicetour”, besøg hos lokale mm.. man er selvfølgelig bundet til højskolen til en vis grad, men som hun siger, så kan man nærmest ikke nå at opleve og arrangere så meget selv, så man får meget ud af det på forholdsvis kort tid..
            alt i alt var hun super glad for det, tror det er en kæmpe oplevelse.
            håbr det var ok svar!?:)
            rigtig go tur:)
            hilsen signe.

            #3529701
             Helle S.

              Hejsa…

              Jeg har i flere år drømt om at komme til Zanzibar på højskole..
              og hvis alt går vel tager jeg afsted foråret 2011…

              Jeg vil dog lige høre, om der er nogen af Jer, som ved om der er bestemte legater man kan søge til dette formål?!

              store hilsner
              Helle

              #3530005
               peter

                hej anna. jeg sigter også efter at komme afsted 2010, jeg har tjekket meget op på skolen og det virker som om at de går meget op i at folk kommer ud og ser tanzania. MEN jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen som havde en ide om gennemsnits alderen?

                #3530006
                 peter

                  hej anna. jeg sigter også efter at komme afsted 2010, jeg har tjekket meget op på skolen og det virker som om at de går meget op i at folk kommer ud og ser tanzania. MEN jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen som havde en ide om gennemsnits alderen?

                  #3530550
                   AnnaBjerg

                    det lyder virkleigt fedt. det eneste problem er pengene! er der nogen der ved om man kan søge tilskud til højskolen? har nemlig hørt at der er en regel om at man ikke kan når det er udenfor DK, men er ikke sikker.

                    #3530673
                     Louise

                      Hej med jer 😉

                      Jeg har også planer om at tage på et 4-mdr.’s ophold på højskolen og stillede for nogle måneder siden et spørgsmål herinde omkring hvilken alder deltagerne primært har, og svaret var, at der kunne være folk i alle aldre, men primært 20-25 år gammel.

                      Kh. Louise

                      #3530674
                       Louise

                        Og må jeg forresten spørge hvor gamle I er 🙂 ??

                        #3531880
                         Chris

                          Hej Anna

                          Da jeg var afsted, tog vi også ude og opleve ting for os selv. Men skolen arrangerer selvfølgelig de fleste ture.

                          Kik på http://www.familienvogelius.dk

                          Har skrevet det hele på min blog over turen. Den er måske værd at kikke på, hvis du stadig tænker over at tage afsted

                          #3533953
                           Liva

                            Hej alle

                            Jeg har ligesom mange andre planer om højskole på Zanzibar, og min kusine har også været afsted og har sagt, at det var den fedeste oplevelse, hun nogensinde have haft. Men 70.000 have hun brugt i alt på 4 måndeder!!! det er også bare mange penge. Jeg er kun 18, når at blive 19, ved ikke om jeg kommer til at være ung i forhold til andre :/

                            Hilsen Liva

                            #3533954
                             Liva

                              Hej alle

                              Jeg har ligesom mange andre planer om højskole på Zanzibar, og min kusine har også været afsted og har sagt, at det var den fedeste oplevelse, hun nogensinde have haft. Men 70.000 have hun brugt i alt på 4 måndeder!!! det er også bare mange penge. Jeg er kun 18, når at blive 19, ved ikke om jeg kommer til at være ung i forhold til andre :/

                              Hilsen Liva

                              #3538565
                               Anne

                                Hej
                                Er der nogen, som ved hvordan betalingen foregår? – er det i rater, eller skal man betale hele mollevitten ved tilmelding? 🙂

                                #3726707
                                 Anonym

                                  Bull….. Zanzibar Højskolen er den mest asociale pengemaskine, der bygger på svindel og korruption., De har aldrig betalt lokale skatter der skulle gå til lokalsamfundet, for eksempel betaler De ikke turist skatter (levey) ca. 9-10 usd per dag eller 20% hvad end der er højst. I stedet betaler de en lokal halvdelen 10% i/for bestikkelse. Som bare går direkte i korrupte rige menneskers lommer, eller for den sags skyld vedr. visa, man skal komme ind på turist visa, hvorefter skolen indsamler elevernes pas visa og kontant 250 usd, og wupti passende kommer tilbage med visa som efter et trylleslag, her bruges også korrupte immigrations medarbejdere, der stempler passene og fylder egne lommer, i stedet for eleverne får det på Ambasaden inden afrejsen. De 1000 kr der doneres af eleverne er kun fordi de lokale klagede over dette, Der er stor forskel på de 1400 usd eller 20 % (ca 9.000 (20% 15.000 +dkr) som skulle reelt betales til lokalsamfundet, og de 1000 dkr Højskolen får eleverne til at donere. Derudover skal io have en rejseforsikring imod Corona virus for at komme ind i Zanzibar, med skandinaviske rejseforsikringer dækker ikke Corona virus så længe udenrigsministerierne anbefalinger går imod at rejse til Zanzibar. Ingen etic og ideologi ren “story telling” salgsteknik. Shame on them.

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account