This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Gingerskat

Jeg er en pige på 20 år, som skal afsted til Thailand (2 uger), Australien (5 uger) og New Zealand (3 uger) fra den 18. januar – 1. april.
    Mit problem er så, at jeg aldrig har prøvet at pakke sådan en rygsæk før, og er ret meget i tvivl om, hvad man skal tage med af tøj osv. Desuden er jeg opereret i ryggen, så vil helst ikke smadre den fuldstændig ved at slæbe rundt på en masse unødvendigt.
    Nogen der kan lave en liste over hvor meget tøj + sko man ca. skal have med og hvilken slags det skal være? 🙂

Jeg har bestilt rejsen gennem Jysk Rejsebureau og der kan man leje en rygsæk for 100,- pr. måned. Er der nogen der har erfaringer med det??

Anonym ChellBabs

Ved ikke om du har set det, men under Rejseguide og så Rejsetips herinde på BPP er der en guide til, hvad man skal have med i tasken :o) eks hvor meget tøj osv..

Anonym Gingerskat

Jo, det har jeg nok set. Jeg kunne bare godt bruge nogen lidt mere personlige meninger. Fx hvad man har brug for i de lande i den periode osv 🙂

Anonym SofieogJacob

Jeg har rejst alle tre steder og er fuldstændig enig med Dennisbage. Jeg slæbte alt for meget med til Australien, men jeg lærte heldigvis af det! Sagen er den, at lige meget hvor meget tøj du tager med ender du altid i de samme par shorts og den samme top, fordi det er det man bedst kan li’! 🙂

Anonym Dennisbager

Tag så lidt tøj med som muligt og vask undervejs. Vi har rejst i Thailand to voksne og 3 børn med ialt 8 kg tøj.

I Thailand og Australien er følgende nok:
    Et par sko/vandresandaler (Teva har nogle gode sandaler)
    2-3 Tshirt
    1-2 par lange tynde bukser evt. med aft. ben
    1-2 par shorts
    1 par strømper
    1 langærmet bluse
    1 vindjakke
    3-4 par underbukser

I New Zealand er det lidt koldere og her skal du have tøj som til det tidlige efterår derhjemme. Men det kan du med fordel købe i New Zealand, da det er billigere der og udvalget er stort. En anden god ting er at Icebraker har et udsalgssted i Auckland lufthavn, og deres uldundertøj er fantastisk varmt, så et par tynde uldundertrøjer og et par lange uldunderbukser vil gøre underværker og stort set ikke veje noget i rygsækken, samt at du kan gå i det i ugevis uden at det kommer til at lugte….

Anonym Gingerskat

Okay. Tusind tak for responsen 🙂

Hvis der er nogen som har prøvet at leje en rygsæk hos evt Jysk rejsebureau vil jeg stadig meget gerne høre, om det er noget, der kan anbefales 🙂

Anonym karna

Absolut så lidt som overhovet muligt. Vi tog fra Thailand til Laos og da vi kom tilbage til Thailand endte med at vi efterlod en rygsæk med alt det vi ikke havde brug for i Bangkok…. Herefter rejste vi videre med minimum og det var mere end rigeligt..
    Man bliver virkelig overrasket over hvor lidt man har brug for.
    Nogte der dog er meget vigtigt er engangs kanyler i tilfælde af hvis du bliver syg og skal have injektioner. her vil jeg stærkt anbefale dig at have dit eget grej med !!
    Rigtig god tur !!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account