This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym mariannej

okay. Og er det så billigt at ringe til danmark fra fx. thailand, hvis man køber et taletidskort dernede?
    Eller er der andre metoder der er billigere??

Anonym Rikke&Kasper

Hello 🙂

Angående rejseblog:
    http://www.blogspot.com er meget nem at bruge – vi skal være væk i 3 måneder og er ved at lave en blog på denne side.
    http://www.kilroy.dk udbyder også nogle fede blogs – jeg har faktisk overvejet at bruge dén i stedet for blogspot, men nu er jeg gået igang med den anden, så.. 🙂

Hvis du skal tage billeder med dit kamera, så er det nok en god ide at tage kabel med til at overføre billeder. Vi skal have en laptop med, som kan tage hukommelseskortet fra kameraet direkte.

I vores laptop er der indbygget webcam, så vi bruger dén og msn til at ‘snakke’ med familien, som også har webcam og msn 🙂

God rejse 🙂

Anonym Rasmus

På nogle netcafeer er det muligt at låne en kortlæser osv til memorykortet, men det er klart nemmest bare selv at medbringe usb-stikket til dit kamera..
    Mht internet, så er der Internet ALLE steder. Selv på de meget små øer i eks Laos, hvor der kun er strøm et par timer i dagen, så har de også internet i de timer. Så derfor kan skype klart anbefales. Ellers kan man købe taletidskort, men det er ikke vildt billigt. I bla kina og Vietnam har de også tit IP-telefoni på internetcafeerne, hvor man ringer gennem telefon på god linje til meget få penge..
    Medmindre i skal meget langt ud i junglen på sumatra eller lign så får i absolut ingen problemer, de er i mange af landenes tilfælde ligeså langt fremme mht kommunikation som vi er i DK.

Anonym Magnus

En billig og nem måde at ringe hjem er via http://www.actionvoip.com. Tag en ikke-SIM-låst telefon med, køb et simkort i hvert land du kommer til – de koster som regel ikke mere end 20 kr. På nævnte hjemmeside sætter du penge ind med et kreditkort og derefter forbinder du dit udenlandske nummer med dét danske nummer, du vil ringe til. Hvis du ringer til danske fastnettelefoner koster det næsten ingenting. Fordelen i forhold til Skype er, at det er ligegyldigt, hvor langsom internetforbindelsen på computercafeen er og at du ikke behøver at installere programmer på computeren. Du kan evt. lade din familie bruge samme Actionvoip-konto til at ringe dig op med. Det koster heller ikke ret meget.

Tag en kortlæser eller et USB-kabel med til dit kamera, hvis du vil sende billeder.

God tur!

Anonym mariannej

Mange tusind tak for alle jeres gode svar! Dem kan jeg helt sikkert bruge! 🙂

Anonym mariannej

Hej allesammen.
    Jeg skal på en 5 ugers rejse i asien, og er lidt usikker på hvordan jeg kan ringe hjem til danmark uden at telefon regningen eksplodere.

-Er det en god ide at købe et taletidskort i det land man ankommer til? – gør det dét billigere at ringe hjem engang i mellem?

-Skal man købe et nyt taletidskort for hver gang man rejser ind i et nyt land?

– har også hørt skype er den god ide. Men hvordan kan man lige være sikker på at der er en netcafe i nærheden, og at der overhovedet er internet?

– Ideer til gode rejseblogs?

– For at overføre billeder til rejsebloggen undervejs på rejsen, skal man så tage sin ledning med til sit kamera?

Håber nogle kan hjælpe med svar. 🙂
    Hilsen Marianne

Anonym MichelleØH

Følger lige med her 🙂

Anonym MichelleØH

Er selv i tvivl om de overstående spørgsmål.

Anonym MichelleØH

Er selv i tvivl om de overstående spørgsmål.

Anonym mariannej

Hej Michelle 🙂
    Det er helt i orden.

Anonym Claus

Hvis man vil have mobiltlf med, kan man jo købe et taletidskort i det land, man ankommer til.

Men der findes jo internet cafeer OVERALT i Asien, hvor man kan ringe billigt fra.

Rejseblogs er der travellog.dk, som en mulighed.

mvh
    Claus

Anonym Ida

Jeg brugte mest skype da jeg var i Kina og Thailand.. Men en anden god ide i Thailand er at gå ind i en af de utallige 7 eleven’s, og købe et kort til de telefoner der er foran alle deres butikker. Det er super billigt at ringe hjem på den måde!
    God tur 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account