This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym astaemil

Hej Backpackers :-),
    min kæreste og jeg tager 4 uger til Thailand fra 15. oktober til. 15. november.

Planen indtilvidere:
    12 dages trekking nordthailad, nogle dages rejse til sydlige thailand og 14 dages dykning på kho tao o.lign. og tage dykker certifikat.

Har I nogle anbefalinger i forhold til rejsen og/eller generelle tips i forhold til rejse til Thailand?

Jeg skal tage billeder under rejse da jeg elsker at fotografere – nogle forslag i forhold til det? Og desuden forslag til kamera og tyveri/beskyttelse af kamera mv?

ALT gavner, vi er nye på rejse-området, så bare fyr løs 😀

Mvh,
    Emil og Asta

Anonym Anonym

Hej

Har i taget hensyn til vejret ved Ko Tao i den periode? November er den vådeste måned i løbet af hele året.. I vil opleve dage hvor i slet ikke kan komme ud at dykke fordi det regner og blæser for meget..

Vedr. kamera skal i klart over i et spejlrefleks kamera, om det hedder Canon, Nikon eller noget helt tredje er af mindre betydning. Tag ned i en foto forretning og se/prøv de forskellige modeller.. Det kan være en jungle at finde rundt i.

Anonym Anonym

Er selv lige kommet hjem fra rejse og havde et Canon G7 og et Nikon D90 med en 18-200 linse på.
    Det var alt for klosset og tunkt at rende rundt med og jeg brugte stort set kun det gamle G7.
    D90 tager sikkert de bedste billeder, hvis de skal op på væggen i en stor størrelse. Men jeg ville ikke være i tvivl og mit D90 kommer ikke med igen.

Når nu I er i nordthailand så brug et par dage i Chiang Mai. Hyggelig stor by og masser at lave og se.

God tur.

Anonym astaemil

Beklager det forkert formulerede spørgsmål – jeg har et dyrt Canon kamera og tilhørende rejseobjektiv. Min hensigt var at høre, om man skal være bange for at alle prøver at stjæle det, og om I evt. kan anbefale nogle kameratasker som kan klare at vandre og lidt regn?

Desuden er Chiang Mai noteret, ser rigtig fedt ud!

Og til først-skrivende, ja vi har taget højde for vejret ved at tilbringe resten af oktober i Nord også tage til Syd i november, og så vidt vi kunne forstå var der godt vejr sydpå i november måned – er det helt forkert?

Anonym Tine

Nej, det skal I ikke være bange for! I skal selvfølgelig være opmærksom omkring jeres kamera, som i Danmark 🙂 Hvis I skal med natbusser, så er det en god ide at holde det lidt skjult i en taske, evt med lås på. Heldigvis stopper busserne sjældent for at sætte folk af, men kun for at folk kan købe mad og gå på toilet, så sandsynligheden for at det bliver stjålet er nok ikke stor. I skal nok være opmærksomme på jeres ting generelt når I stiger af og selvfølgelig have dem med når I skal ud af bussen (også selvom I bare skal ud 5 min) 🙂 Der gælder selvfølgelig de generelle regler om at I ikke skal flashe for meget med jeres værdigenstande

Selvom der ikke sker nær så mange tyverier i Thailand som fx i Peru, så er der altid nogle slanger i paradiset…men med sund fornuft burde I ikke have problemer og sandsynligheden for tyveri er nok ikke meget større end i DK 🙂

Pai er også rigtig hyggelig. Jeg kan klart anbefale Kanachaburi – 3 timer nord for Bangkok. Her er ikke de mange trekkingmuligheder, men her er rigtig hyggelig! Man kan også opleve River Kwai og Erawan vandfaldene

Det er let at komme rundt med både bus og tog, men vil I direkte fra Chiang Mai til Sydthailand, så kan jeg anbefale jer at flyve (det kommer selvfølgelig an på hvor hen). Så spare I tid på transport og så er det billigt, hvis man holder øje med air asia’s hjemmeside 🙂

Anonym carlsen15

hvis i tager til koh tao for at dykke er coral grand divers et super sted tage certifikatet. det er god undervisning som kan fås på bla dansk engelsk.
    som nævnt er chiang mai awesome.. var bla på elefanttur og madlavningskursus hvilket varmt kan anbefales. god tur

Anonym astaemil

Tusinde tak alle sammen hvor er i søde til at svare, jeg noterer og noterer og undersøger og undersøger!

Carlsen15, har du nogen erfaring med at dykke på Koh Tao i start november?

Anonym Thaysen

På WikiTravel skriver de følgede:
    “Nearly any time of the year except November is good diving weather in Ko Tao and visibility can exceed 40 metres. Average visibility is around 15-20 m. In November visibility is reduced to 5m and the seas are choppy.”

Hvis jeg var jer ville jeg ikke booke noget på forhånd på Koh Tao, og så følge de lokale vejrudsigter når i er kommet til Thailand. Vejret variere jo fra år til år, så det er umuligt at sige på forhånd. Men vær forberedt på at det kan vise sig at være en god ide at tage over på den anden af landet.
    November er stadig uden for hovedsæsonen, så i finder nemt overnatning osv til gode priser.

Anonym astaemil

carlsen 15, med hensyn til elefanttur og madlavningskursus (hvilket lyder super fedt) er det let at finde, og hvor meget koster det ca? er der trekking ture fra chiang mai? :))

Anonym astaemil

Er det ens betydende med, at vi slet ikke vil kunne dykke fra d. 15. oktober til d. 15. november i Thailand?

Anonym Nanna

Mgt Dykning på Kho Tao kan jeg anbefale Big Blue Diving. De er super søde og professionelle. Godt udstyr og der er også en dansk kvindelig divemaster hvis det er det i ønsker.

Jeg var der selv sidste år hele september. der var vejret perfekt, i november tog jeg over på den anden sydvestlige side, da vejret oftest er bedre der på den årstid. Det er en smule dyrere, men ikke noget af større betydning, derudover har de mange smukkere dive-spots og meget mere marine liv, vrag dyk mv, Jeg tog selv mit certifikat der for nu nogle år siden.

Anonym Thaysen

Vi var på Koh Phangan og Koh Samui i november forrige år, var der kun i en uge pga for mange skyer og for lidt sol.
    En af dagene regnede det nonstop i 21 timer, hvilket førte til voldsomme oversvømmelser.

Så ja, der er vådt i november. se mere her:
    http://www.holiday-weather.com/koh_tao/averages/#avg_rainfall

Anonym Anonym

Lige meget hvor I stort set kommer i Thailand, vil I blive mødt af hjælpsomme mennesker. De vil alle rigtig gerne sælge jer ture osv.
    Det er super nemt at rejse i Thailand.
    Toget er også en god mulighed, op og ned i Thailand.
    Fine forhold og I kan rejse mens I sover.

Anonym carlsen15

det er super let at finde, og der findes rigtig mange forskellige inden for alle de ture.. kan ikke huske prisen helt præcist, men tror det var en 3-400 kr for en dagstur med elefanterne. jeg købte bare mine ture gennem det guest house jeg boede på, men ellers står der stort set folk på hvert gadehjørne som sælger lign. ture.

Anonym Anonym

Som mange skriver vil vejret på Koh Tao måske ikke være det bedste hele tiden, men der vil selvfølgelig os være ganske okay dage. Og mht dykning så kan jeg klart også anbefale Big Blue Diving Resort – de er professionelle, ved virkelig hvad de har med at gøre, har godt udstyr, og vil til hver en tid hjælpe jer. Selv om aftenen vil mange af instruktørerne og divemasterne være at finde i baren så man kan snakke, hygge og måske få en øl eller andet sammen.
    Mht til andre ture, så er det super let at booke de steder man overnatter eller også er det bare at gå en tur rundt i området, der er som regel rigtig mange steder der sælger disse ture..
    Rigtig god tur, håber vejret viser sig fra sin bedste side (årstiden taget i betragtning) mens i er afsted.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account