This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SonZe

Jeg er p.t. i Australien, tager til Bangkok d. 5 juli 2004. Det eneste jeg har booket er rejsen derover og saa ikke mere, hvor anbefaler I at man booker sine ture/overnatninger? Gennem internet eller i Bangkok?
    Jeg vil gerne slappe af, dykke/snorkle, men ogsaa se om jeg kan deltage i “fullmoon party” (hvornaar er den naeste fuldmaane?) Ride elefant og lidt jungle vil vaere genialt, men hovedsaglig strand og slappe af 🙂
    Hvis I har nogle forslag eller ideer saa er I mer end velkommende til at skrive. Jeg modtager alt med aabne arme, paa forhaand tak for hjalelpen

Soren

Sonzelaursen@msn.com

Anonym Anonym

Hej soren
    jeg vil anbefale dig til at booke dine ture når du er ankommet til thailand. Det kan være en god ide at booke den foerste overnatning i forvejen (ex over nettet) Men ellers kan du jo bare tage til kao san road, der er tusindvis at overnatningsmuligheder i området.
    Sydthailand er jo et skoent sted at opholde sig, mine favoritter var phi phi og koh pgan nagn, ret turistet men hvis du er til noget fest og andre unge mennsker så er det stedet. Vi var ogsaa et smut paa koh tao som ogsaa er et dejligt sted, det skulle være godt at snorkle og dykke. Det er ogsaa godt paa paa phi phi, der var jeg ude og snorkle, men jeg vil sige hvis du har snorklet paa great barrier reef i Aus, saa skal du nok ikke forventet at blive synderligt ophidset af det. Jeg har selv været i aus og blev lidt skuffet over koralrevet i thailand. Men nok om det.
    Fullmoonparty foregår jo som bekendt paa koh pgan nagn. Du kan gå ind på http://www.thaisite.com/fullmoonparty og tjekke datoer ud. Der er vist d 2. juli og 30 august. Du skal helt sikkert tage dertil hvis det passer ind i din rejseplan, det er for fedt og en kaempe oplevelse synes jeg, det er i hvert fald ikke sidste gang jeg skal dertil.
    kom selv hjem for 1 måned siden og bliver helt vildt misundelig naar jeg hører om andre der skal afsted.
    Du maa have en god tur og skriv endelig hvis du har flere sp. Jeg var ogsaa i laos, vietnam og cambodia!
    hilsen annemette

Anonym Anonym

Hej Søren

Ang. elefanttur og jungletrekking, så lad mig på det kraftigste fraråde dig at gøre det i det Chiang Mai. Turene der – eller dem jeg var på – var så kommercielle og turistede. Alle små turarrangører har sloganet “without bumbing into other groups” – ingen kan holde det!!! Vi vadede oven i andre grupper, elefantturen var en 20 min. rundfart på en grusvej og de såkaldte primitive Karen-landsbyer havde solceller og biler, og deres handicraft var lagt frem i massevis som merchandise i en eller anden Brøndby-butik!
    Når det er sagt skal det siges at det var små en-dags-turer jeg var på i Chiang Mai, så jeg kan ikke sige om de længere turer er sådan. Derimod vil jeg anbefale dig en tur til Umphang over ved den Burmesiske grænse (jysk arrangerer turer derover). Her ser du ikke andre hvide end dem du er på tur med, elektrisitet eksisterer ikke, elefantturen er til for at transportere dig gennem junglen fra A til B og i den Karen-landsby vi besøgte endte vi med at sidde omkring et bål og synge thaisange mm – vi prøvede at lærer dem nogle danske børnesange :-).
    Mht. dykning (eller snokling) og hele livet omkring kan jeg varmt anbefale dig Koh Tao. Det er måske ikke verdens mest andrenalinfyldte dykkersted men utrolig smuk – og øen er så dejlig lille! Desuden er der kun få timers sejlads derfra til Koh Pgan Nagn og til de såkaldte Fullmoon parties – som jeg – uden selv at have deltaget – også har hørt mange dårlige ting om!

Ja… Go tur 🙂

Kofey

… ja jeg blev så logget af imens, men det var mig der skrev ovenforstående… hvis du havde en videre interesse!

Kofey

Anonym Jakob

Hej soren

Hvis du gerne vil slappe af paa stranden kan jeg virkelig anbefale koh chang – der er virkelig skoent, med nogle dejlige strande. Der skal du nok ikke regne med det store fullmoon-party, men der er masser af hyggelige steder at gaa hen hvis man vil more sig. Det er en regnskovsø som er virkelig smuk, og der er ogsaa mulighed for elefant trekking i junglen. Desuden er den kun “smaat” turistet. Du kan også dykke/snorkle der som vi gjorde – og det var virkelig fedt! Hvis jeg var dig ville jeg ikke booke noget som helst foer jeg kom frem, da du sikkert ellers kommer til at betale det dobbelte. Naar du kommer til bangkok kan du jo evt tage ind paa jysk rejsebereaus hotel (du kan sikkert finde adressen paa nettet)Det er ikke noget saerligt men et godt sted at slappe af (fx airconditioned dvd-rum aaaaaahhh…) og moede andre danskere hvis man har lyst til det. Priserne er ok (ca. 20-25kr. for et vaerelse.) Jeg ville ihvertfald ikke ku holde ud at bo paa kao-san road.
    God tur.
    Mvh Jakob

Anonym Karin

Hej Søren,

Jeg er helt enig med den anden person, der skriver, at du ikke skal tage til Chiang Mai, men i stedet tage til Umphang, hvor du får en mere autentisk oplevelse. Der er dog ingen grund til at booke gennem Jysk Rejsebureau, men tag derop på egen hånd, for det kan du gøre til omkring det halve.

God tur.

Anonym Anonym

Hej Søren

Jeg tog til Chang Mai og boede på Libra Guesthouse hvorfra jeg også bookede mit tre-dages trek og jeg havde absolut intet at klage over -tværtimod. Vi var 10 afsted på trekket og det var de eneste vesterlændinge jeg så de næste 72 timer. Vi havde to thailandske guider med, som kunne de lokale stammesprog i de landsbyer (Lisu og Lahu) hvor vi overnattede og vi var også på bamboorafting, elefantridning og huleklatring. Det var en total genial tur og en kæmpe oplevelse.

God tur
    Anne Marie

Anonym Anonym

Hej Søren.

Jeg kom hjem fra det skønne thailand for 1 måneds tid siden og du kan bare glæde dig.
    Du kan sagtens booke dine ture når du kommer til thailand, der er masser af muligheder og det er nemt og billigt at rejse rundt.
    Hvis du ønsker at være på en skøn ø, hvor turismen endnu ikke er slået så meget igennem (som på phi phi og i Krabi) skal du tage til Koh Lanta, der er dejlige strande og også mulighed for, at man derfra tager til Phi Phi og dykker/snorkler.
    Jeg var også til fullmoon party på Pha ngan og som mange andre også skriver er det noget man skal opleve! Jeg ved at man bliver advaret mod stofferne, og man skal bruge sin sunde fornuft til festen, men når det er sagt vil jeg bare sige at det er de fedeste fester og man møder alverdens sjove mennesker.

Så god tur. Hilsen Louise

Anonym Soren

Hey tak for alle de mange gode raad, jeg er meget taknemlig 🙂

Thailand er dejligt, og der er stadig mange dage tilbage, det er ikke sidste gang jeg kommer herned, det kan jeg allerede maerke.

Men endnu engang tak for hjaelpen

Soren

Anonym Kim

Hej Søren

Du kan booke et guesthouse i Bangkok på http://www.thaitravel.dk og de kan også hente dig i lufthavnen

god tur

DJ

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account