This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym zarastokholm

Vi er to studerende der for 1. gang skal til Asien fra midt juni, vi har 1 måned og tre uger. Vi flyver til Bangkok. Har i forslag til et godt billigt hotel? Jeg kunne også godt ønske at høre om i har nogle ideer om steder vi ikke må gå glip af i Thailand!! Vi er glade for flotte bygninger og evt. vandfald. Vi tænkte også på at tage til Cambodia til Angkor Wat. Har i ellers nogle forslag om steder i Cambodia?? Tror i vi har tid til at tage til Laos, og er der noget her der prikken over i’et?? Skal vi tage trekking støvler med mht. regnen eller er sandaler ok??

Tusind tak for mulige henvendelser!!! 🙂 Z&W

Anonym Anonym

Hejsa
    Mht. overnatning i Bangkok, er der jo altid Khao San Road, her vrimler det med billige værelser, nogle bedre end andre, jeg har selv boet der af 4 omgange, men det er en skør gade, der vrimler med backpackers, hippier ladyboys osv.. men det er også ret sjovt, men ellers er der Jysk rejsebureau’s hotel jeg mener det ligger på New road, hvilket måske er ok når man for første gang står i bangkok.
    Steder i må se: Grand palace, wat Arun i Bangkok. evt en sejltur med en longtail på floderne. Broen Kwai. Området omkring Krabi med raleigh beach er fedt, men måske ikke stedet at rejse til lige i øjeblikket, men på østkysten ligger også nogle dejlige øer fx Koh Phangan og Koh Tao, hold jer væk fra Koh Samui, den er alt for turistet. National parken Khao sok skulle være flot, med vandfald mm. men har ik selv været der.
    Hvis i vil rejse øst på mod cambodia ligger der også en stor national park Khao Yai, (trekking, dyreliv, regnskov og vandfald) Der er også mange gode vandre muligheder i nord Thailand. Hvis i har tænkt jer at tage på en mindre trekkingtur vil jeg foreslå at i tager støvler eller i det mindste gode sko med, da man godt kan komme ud for steder hvor det måske ikke er særlig rart at gå rundt med ” bare fødder” og selvfølgelig hvis det har regnet meget. Jeg har ik været i cambodia så det kan jeg ik hjælpe jer med, men jeg synes i skulle holde jer til to lande når i ikke har længere tid, det tror jeg i får mest ud af.
    God tur!!!Gid det var mig!!..

Anonym Anne Marie

Hej

Jeg vil sige at Cambodia er for fed hvis man ønsker spændende rejseoplevelser. Her kan man komme ud for lidt af hvert (positivt ment). Man ved aldrig helt hvornår bussen kører eller hvad der venter rundt om næste gadehjørne, så for mig er det langt at foretrække frem for turistede og ordentlige Thailand. Thailand er dog et skønt begynderland for nye rejsende og nemt at komme rundt i, da mange snakker engelsk og transportsystemet virker upåklageligt. Rejs dog ikke til de sydligste provinser pga. uroligheder hvis sikkerhed er at foretrække. Angående Cambodia er Angkor Wat den store oplevelse men også provinsen Ratanakiri i det nordøstlige hjørne byder på mange eventyr og meget få turister.
    Med jeres næsten to måneder synes jeg godt I også kan nå Laos hvis I er interesseret i det og får lyst til at se endnu mere. Man kan jo rejse op gennem Thailand og ned gennem Laos eller omvendt. I Laos synes jeg dog ikke at der sker så meget som i de to andre lande. Det handler meget om at slappe af, se vandfald og i Vang Vien at sidde på redningskranse ned af en flod, ryge pot og være omgivet af israelere – men hvis man er til den slags er det helt klart det rigtige sted man er havnet! Derimod hvis man har lidt penge på lommen og sætter pris på god mad må man ikke ikke gå glip af de superbe franske restauranter som findes i Vientienne. Vi fik 3-retters menu med vin for to personer for omkring 250 kr. En middag som ville have kostet langt over 1000 kr herhjemme.

Rigtig god tur
    Anne Marie

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account