This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym aske

Hej.

Er pt med noeget frivilligt arbejde i Indien. Derefter staar den paa 2uger i thailand med en kammerat i starten af juni mdr.

Vi lander i bangkok. Vi vil gerne sydpaa til en festoe evt., men vi har ikke saa meget tid og vi ville ogsaa gerne se lidt af thailand, saa det ikke kun blive bade-druk-ferie. Det taenke vi, at man maaske kunne komme til paa vej ned til en festoe (hvis man tager bus eller lign. fra bangkok).

Nogle med gode forslag? baade til hvor vi skal tage hen, hvordan mht transport og hvor meget transport og logi evt kan klares for. vi er ikke sarte.

haaber paa svar. 😉

Anonym christian

Proev at se om det kan passe sammen med fullmoon party paa koh phanang, der er virkelig gang i den. Jeg kan se der afholdes fullmoon party d. 16 juni. link: http://fullmoonparty-thailand.com/schedules.html

Der afholdes desuden half moon parties osv, saa der er gang i den hver dag.

Det er ret svaert at naa at se saa meget, paa 2 uger, men jeg kan anbefale jer at tage til Khao Sok, som ligger i surat thani provinsen, ikke langt fra koh phanang, men paa fastlandet dog.

Khao Sok er det stoerste regnskovs omraade i SOE-asien og her er rig mulighed for jungle trekking, elefant oplevelser osv. samtidig kan man faa en god fornemmelse af den thailandske kultur.

Jeg ville til enhver tid anbefale nord Thailand, men synes jeg ikke er det vaerd, naar i har saa kort tid.

Saa Koh Phanang: Fullmoon-party og derefter til Khao Sok for at faa nogle natur oplevelser. Det er mit forslag.

mht. transport saa er bussen en fin mulighed, der gaar busser flere gange dagligt fra Bangkok til Surat Thani by (Surat thani provinsen, hvor Khao Sok ligger) og herfra kan i nemt komme til Khao Sok, samt til Koh Phanang, da det er herfra faergen gaar. Jeg koerer somregel VIP bus, da jeg godt kan lide et ordentligt saede og lidt god plads, og mener det koster 9xx baht pr person.

I skal udover det saa betale for faerge til Koh Phanang/bus til Khao Sok.

I kan ogsaa paa Khao San Road i Bangkok finde MASSERE af smaa kontore, hvor de saelger pakke ture, altsaa med bus og faerge til Koh Phanang fx, som er noget billigere, mener 5xx – 6xx baht, men det er saa med lidt flere mennesker i bussen osv, men alligevel sjovt, da der ofte er mange unge backpackere med her.

Logi: Som regel omkring fullmoon party, kraever guesthouses at man overnatter mindst 3 naetter eller noget i den stil, men hvis i alligevel vil haenge ud noget tid der, er det fint nok. Sidst gav jeg vist 600 baht pr nat i en bungalow med dobbeltseng og A/C, varmt vand osv. cirka. 10 minutters gang fra stranden (det foregaar paa Haad Riin Beach).

Priserne i Khao Sok er meget svingende, jeg arbejder pt. for et firma som koerer pakke ture til Khao Sok, men de ture tror jeg ikke er noget for jer, det er mere for boernefamilier paa charter ferie. Jeg kan kun anbefale at tage bussen derhen og saa finde nogle bungalows, omkring Khao Sok Nationalpark er der massere af tilbud.

Det bliv lidt langt, og lidt forvirrende maaske, men skriv hvis du vil have uddybet noget.

mvh christian
    mail; christian10@sol.dk

Anonym DanielJohansen

Jeg er i bund og grund enig med hvad Christian siger, men har et par tilføjelser.

Hvis datoerne for Full Moon ikke passer ind i Jeres planer bliver der udover disse afholdt Half Moon Party og Black Moon Party hver måned. Half Moon er på grund af astronomien naturligvis to gange om måneden:) Det er selvfølgelig ikke lige så vanvittigt som Full Moon, men stadig store fester med masser af ballade. Derudover er der stort set fest på Had Riin beach hver aften. Bemærk at Black Moon er i junglen, ikke på stranden. Du kan finde datoer på det hele meget let ved at google det.

I min optik er det en klart bedre løsning at tage toget end at tage bussen. Priserne er nogenlunde de samme, men i nattogene bliver dit sæde lagt helt ned horisontalt til en seng, du får en lille pude samt tæppe, der kan trækkes et lille gardin for, og så sover man altså rigtig godt og kommer frem udhvilet.. det er en rigtig god måde at spare noget tid (og penge) på når nu I ikke har mere tid end som så. Togene kører ligeledes fra Bangkok til Surat Thani.

Rigtig god tur:)

Anonym aske

Tusind tak for svarene. Det er brugbart med nogle gode tips fra nogle rutinerede i stedet for selv at skulle finde ud af det hele fra bunden af.

forresten, hvad er risikoen for regn i den periode (sidst i maj – foerst i juni?) har proevet at laese mig frem, men det er lidt ukonkret, hvordan det egentlig forholder sig.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account