Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3541678
     Bregge

      Hej

      Min kæreste og jeg vil gerne til Thailand for første gang, vi vil starte i Bangkok og derefter sydover, gerne Koh Samoi ell lign, et sted hvor man kan snorkle og opleve de fine strande.
      Vi skal afsted i ca 15 dage og vil gerne lidt forskellige steder.
      Nogen der kan anbefale noget og har nogle gode rejsetips

      Mvh
      Thomas

      #3541680
       Henrik

        Hej

        Hvis i vil snorkle ved gode strande vil jeg anbefale Koh Tao og eller Koh Phangan i stedet for Koh Samui. Koh Samui vælter sig efterhånden i store hoteller og resorts og er meget turistet. Vil i ride på elefant og se flotte vandfald kan Koh Samui anbefales. Alternativt kan i tage over til Krabi/ Koh Phi Phi området hvor i finder endnu bedre strande..
        Vælg eventuelt udfra hvornår på året i vil afsted, da der er stor forskel på vejret på øst/vest kysten afhængig af sæson.

        #3541700
         Bregge

          Hvad tid på året vil du anbefale at tage afsted

          #3541701
           Henrik

            Som tommelfinger regel, når det er sommer herhjemme skal i tage til Koh Samui, Koh Phangan. Når det er vinter herhjemme skal i tage til Krabi, Phuket, Koh Lanta osv..
            Tjek evt denne side for vejrtabeller:
            http://www.worldweather.org/089/m089.htm

            #3541697
             Bregge

              Mange tak for svaret, vi tager afsted til november medmindre andet kan anbefales.

              #3541698
               Henrik

                Hej

                På det tidspunkt af året skal i bruge det meste af jeres tid ved Krabi, Koh Lanta, Phuket området.. Vejrmæssigt er november, det værste tidspunkt på året ved Koh Samui..
                Jeg var selv på Koh Samui i november for to år siden, meget overskyet, en del regn og høje bølger så svømning ved stranden store dele af tiden ikke kunne lade sig gøre..

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account