This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym holsterboy

Hep hey,..

Det kommer helt an på hvad i vil se? og lave dernede?
    Jeg har selv været i Thailand 2 gange i juli… Vi holdte os til østkysten, da regntiden ikke skulle være slem der 🙂
    Ellers er der jo altid Full moon party, Koh tao hvor der er rigtigt fin dykning og en fantastisk atmosfære… Hua hin er også et besøg værd, især i min optik “monkey mountain”…
    Også er der selvf. Bangkok, måske en af de vildeste storbyer ever.. Den skal bare opleves.. 🙂

Holsterboy

Anonym Lauesen

Vi er to kammerater der skal til thailand i juli måned også ville vi lige høre om der er noget man bare skal se?
    vi overvejer at tage til cambodia eller laos. Er der nogle der vil fortrække det ene frem for det andet?

På forhånd mange tak 😀

Anonym Anonym

Thailand er fedt, særlig hvis det er første møde med Sydøstasien. Men Thailand er også meget turistet. Der er Cambodja lidt lettere at håndtere. Dele af Cambodja er også meget turistet – men ikke i den ekstreme grad som Thailand er. Men der er også fede steder i Cambodja, so endnu ikke er blevet spoleret af turismen. Jeg vil anbefale, at tage op i den østlige del af landet, til steder som Sen Monorom og Kratie. De er ikke helt så spolerede af turismen endnu, hvorimod du vil finde steder som Siem Reap (som du alligevel skal se pga Angkor Wat) og Sihanoukville meget turistede – lidt ligesom Thailand.

Jeg har ikke været I Laos, men alle jeg har snakket med, som har rejst i landet siger, at det er det mindst turistede af de fire Sydøstasiatiske lande, og det skulle være utroligt flot.

Uanset, hvilke af disse lande du vælger, vil jeg anbefale, at du starter med Thailand, hvis det er her du flyver til, da Thailand er fantastisk, hvis det er første møde med den sydøstasiatiske kultur, men det kan virke skuffende og uægte, hvis du kommer fra de mindre turistede nabolande. Så for at få den maksimale oplevelse, start med det, der er mest “ødelagt” af turismen.

Det er i hvert fald min erfaring:-)

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej Derenge.
    Fra Bangkok rejser med tog til chang mai laver et tre dags trek jungle,rejser fra chang mai vider oppe nord på hvor i kan krydes graensen mellem Thailand og laos,i sejler med langsom båd ned til luang prabang opholder jer der nogen dage en rigtig hyggelig by selvom det er bleven bleven touriste derfra rejser i til vangven,fedt sted,vider til vientine, vider til Thailand med stop i koh tao dykking,vider til koh pan nang full moon party, mit forsalg.god rejse,lars

Anonym Katrine

Hej 🙂
    Det er svært at vælge mellem Cambodja og Laos. Cambodja har jo selvfølgelig Angkor Wat som er flot og meget turistet! Derudover har Cambodja en vild historie, med Pol Pot og alt det. Jeg var helt tosset med Phnom Penh som er hovedstaden, og menneskerne i Cambodja er så søde!
    Der er fest alle dage i Siem Reap og i Sihanoukville 😉
    Laos er naturmæssigt et meget flottere land end Cambodja. Der er ikke nær så mange turister. Jeg var i Huey Xai som er i Nordlaos hvor vi var på noget der hedder Gibbon Experience, vi ziplinede over trætoppene i junglen og havde en overnatning i et hus bygget oppe i et træ, derudover var vi i Vang Vieng, som er party party party, og så var der Luang Prabang som er en hyggelig by, og til sidste Vientiane, som er en MEGET lille hovedstad, og ikke særlig spændene, synes jeg 🙂

God tur!!!

-Katrine

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account