This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChristinaJ89

Hej,

Min søster og jeg skal på en længere backpacer-rejse fra 1. august. Vi starter med tre uger i Thailand. Er der nogle, der har erfaringer med at rejse i Thailand i den måned? Nogle erfaringer i forhold til, hvor der er godt at være for at undgå for megen regn?

På forhånd tak! 🙂
    Vh. Christina

Anonym Torbensls

Hej Christina
    Regntid er altid et omdiskuteret emne, men sansheden er at det kan regne året rundt. Dog mest i den periode du skal afsted. Det betyder typisk at du med fordel kan opholde dig på de østvendte kyster (hvis vi snakker strandferie) i den pågældende periode. Dog skal du huske på at regntid betyder pludselige og ofte korte regnbyger, som typisk kommer om morgenen eller om aftenen/natten. jeg har flere gange rejst i Thailand på det pågældende tidspunkt og ikke oplevet det som et problem. Måske skulle du for en sikkerheds skyld tage et par engangsregnframmer med. De kan købes i Tiger eller hos Matas, fylder intet, koster intet. Mangler du inspiration til en rejserute kan jeg anbefale “Backpacking for begyndere”
    God tur

Anonym ChristinaJ89

Tusind tak for svar!
    Ja, jeg har selv været i Thailand i juni, men kun få dag inden indrejse til Cambodja. Og der var det heller ikke noget voldsomt problem.
    Jeg mindes bare at have hørt, at der er visse steder i landet, hvor regnen ikke er så slem på dette tidspunkt. Vi vil gerne en kombination af badeferie og oplevelse – nok mest oplevelse. Men jeg prøver at låne bogen – vi mangler nemlig noget specifikt at forholde os til i forhold til en evt. rejserute.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account