Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3533524
     kajakmanden

      hej.
      ja jeg står og vil rejse til thailand, det blir nok sidst i april hvis ellers alt det går som det skal.
      så jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber der er nogen kan svare på..

      hvor lang tid tager det at få lavet visum, (koster det noget) jeg skal bar rejse lidt rundt dernede, ikk noget med at arbejde. jeg har ikk købt billet endnu, skal de bruge den når de skal laver visum?

      hvordan ser der ud med at hæve penge dernede? jeg har selv et visa electron, kan jeg klare mig med det?

      jeg havde bar tænkt mig at købe billet til Bangkok og derefter finde en måde at komme til Koh Samui. men skal lige høre, hvordan er vejret på koh samui i regntiden? regntiden starter ca 1 maj ikk?

      Mvh. kajakM

      #3533544
       Andersmg

        Du skal ikke bruge visum til Thailand. De stempler bare dit pas når du rejser ind i landet og det er gratis.
        Vejret på Koh Samui er rigtig fint i april og maj. Det er først senere mankan være uheldig at støde på regn og vind.

        #3533555
         ChristianDC

          mht. visum kommer det jo helt an på hvor længe du vil være dernede. Du får 30 dage ved indrejse igennem en lufthavn, så hvis du skal være afsted i længere tid ville jeg anbefale dig at få lavet et tourist visa af 60 dages varighed (200kr fee), på den måde slipper du for at betale enten overstay eller for et visa run. Hvis du skal have lavet et tourist visa skal du medbringe din billet, du kan læse mere om hvad du skal bruge på http://www.thailand.dk/visum/visum.htm. Du kan godt bruge VISA elektron dernede, men hav dog også lidt kontanter med for en sikkerheds skyld.

          #3533574
           ChellBabs

            Jeg vil anbefale dig, at have mere end et kort med ;O) hvis nu du skulle miste det, ville det være super ærgerligt at du ikke kan hæve flere penge 🙁 god tur…

            #3533586
             sanja

              der er atm automater absolut overalt dernede. så at hæve penge er intet problem. dog skal du sørge for at have hævet hvis du skal i junglen eller andre fjerne steder. der kan man ikke altid lige hæve.

              jeg ville få lavet visa dankort og evt. mastercard…

              vær opmærksom på at koh samui er meget turistet. var ikke selv så vild med øen. kan i højere grad anbefale phi phi og koh tao.

              mvh sanja

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account