This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChristianDC

Hej Pernille!

Nu er jeg selv lige kommet hjem fra 3 måneder i Thailand, og jeg vil sige at du sjældent er alene. Jeg reste godt nok med venner i 2 af månederne, men havde cirka en månede alene. Der er altid nogen at tale med, så det skal du ikke bekymre dig om. Du kan jo starte på Khao San Road i BKK, der er altid fyldt med backpackere.

Jeg har aldrig fundet Phuket særligt interessant, hvis jeg var dig ville jeg hellere starte på Koh Tao, hvor der er rige muligheder for dyk.

mht elefant ridning osv har jeg ikke de store erfaringer fra syd, kun fra nord omkring Chiang Mai og Chiang Rai.

Spørg endelig hvis der er noget.

Mvh
    Christian

Anonym Lone

Hej Pernille

I april i år var jeg 13 dage alene i Sydthailand. Jeg tog bussen fra Bangkok til Phuket, hvilket er både nemt og billigt (ca. 120 kr.). I Phuket er der masser af pakke-ture man kan købe, som er rigtig gode og man får meget for pengene. Dog skal du self være skeptisk og forhandle dig lidt frem til en god pris. Du kan faktisk få en del “discount” hvis du køber flere ture samme sted, det gjorde jeg uden problemer. Jeg var bl.a. på en todages tur med overnatning i Khao Sok jungle, hvor jeg var på elefanttrekking, kanotur, natsafari i kano samt alm. trekking. Jeg brugte 6 dage i Phuket, som bare fløj afsted, førend jeg tog videre til Ko Phi Phi og til slut Krabi (Tonsai og Ao Nang). Fra Ao Nang kan du også komme i nationalpark og ride på elefanter. Mulighederne er mange:-)
    Mht. det at rejse alene, så skal du ikke bekymre dig (jeg havde det dog på samme måde lige inden jeg besluttede mig for at gøre turen på egen hånd). Du skal nok møde en masse andre backpackere undervejs, og thaierne er søde til at hjælpe:-) Rigtig god tur..!

Anonym tinghus

Hej.. Jeg er en dansk pige på 22.. Jeg sidder pt i Kina, da jeg er i praktik i en børnehave. Jeg er færdig her sidst i jan. 2010.. Og vil derefter gerne rejse 14 dage rundt i Thailand.. Men jeg er ikke ligefrem typen der rejser alene.. Så ville gerne finde en rejsepartner, eller i hvertfald gerne have lidt hjælp til, hvordan man planlægger en tur. Ville vildt gerne se lidt bangkok, derefter til phuket og videre ud til de forskellige øer. Jeg ville gerne snorkle, ridde på elefanter, i junglen et par dage, nyder stranden og se parker med vilde dyr man kan rører..
    Nogen der har nogle råd eller har lyst til at være rejsepartner så skriv endelig.. Har brug for hjælp..

Pernille

Anonym Jonatan

Hej Pernille

Jeg er i Thailand nu sammen med nogen kammerater, de tager hjem i starten af December.

Efter tager jeg et smuttur til Cambodja – Laos og så tager jeg tilbage til Punket, for at holde jul sammen med min familie og deres venner, de er 12 stk. af sted.
    Du skal være velkommen til at holde jul men min familie og venner. Eften regner jeg med at tage ud og udforske mere af Thailand.

Jeg er 23 år, elsker at møde nye mennesker og opleve venden, jeg elsker at rejse, jeg er lige kommet hjem fra 6 månder i Sydamerika, jeg har været i Thailand to gange før.
    Jeg har ikke planlagt hvornår jeg er tilbage til Thailand igen, eller hvad jeg skal efter julaften. Tager der som det kommer vise du har lyst til at holde jul med venner og familie, eller rejse rundt. skriv til mig så finder vi ud af hvor vi kan mødes, ellers må du forsat have en kanon tur.

Min E- mail : jonatanbrandt@hotmail.com eller du kan skrive eller ringe til mig over Skype bruger: jonatanbrandt86
    Mhv jonatan

Anonym Rasmus

hejsa Pernille.
    Jeg bor pt også selv i Kina (shanghai) da jeg har ferie hele januar og februar, skal jeg også ud og rejse. Min plan lige pt er ihvertfald at være i Thailand fra ca 23 jan til engang i februar.. Men planerne er ret åbne lige nu 🙂 men ca det samme som dine, med et par dage i Bangkok og så enten Koh Phangan eller øerne på vestkysten.
    Thailand er et dejligt nemt rejseland og tingene har det tit med at gå “ret nemt”. Og som der bliver skrevet er der en del danskere og lign alle steder.
    Min E-mail er tage85@hotmail.com

Anonym allanduc

Hej Pernille.
    jeg er i thailand fra slut jan og frem, og phuket er der hvor jeg har planer om at ha basen, og derfra ta ud og opleve den del af thailand. så hvis du er frisk kan vi da mødes der, eller i bkk inden ?

Har sendt dig en email

Mvh allan

Anonym juliedk

Hej Pernille.
    Har selv boet i Thailand i en syv mdr. Jeg vil anbefale dig at besøge Jysk Rejseselskabs Guesthouse i Bangkok, de har et fantatisk backpacker miljø med nogle rigtig rigtig fine udfluter til gode priser! Har du bl.a. lyst til at ridde på elefant, får du mulighed for at gøre dette på flere af deres udflugter, hvor naturen er mere intens og du får “andet” med i pakken. Jeg har været på deres Umphang Adventure Trek som har rigtig god, hvis du er til natur, trekking og kan bo primitivt i en 5 dages tid.
    Phuket er også ganske interessant. Her finder du fine store strande, shopping, natteliv og en masse søde mennesker. Uden tvivl vil du møde folk på Guesthouset som skal videre denne vej på.
    Hvis du tager mod Krabi og Ao Nang, vil jeg anbefale Railey Beach,/Pranang Beach, som er helt fantastiske og evt Phi Phi hvis du har lyst til at møde andre unge rejsende og måske lidt dyk og snorkelling.
    Go tur.
    Mvh Julie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account